Video?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Odd Arne på torsdag 07. januar 2016, klokken 09:20
Etter at døren åpnet seg helt på motorveien mellom Bergen og Lagunen har det ikke skjedd igjen, i fart. Og den åpnet seg helt, døren gikk forbi hakket som nevnes. La jeg merke til det når jeg prøvde å smekke døren igjen, kunne åpne den helt og dra til for å få den igjen.
Jeg har sprayet inn litt låsolje, en sånn liten sprayflaske man får kjøpt til slikt formål. Sprayet inn åpningen til låsemekanismen.
I dag skulle jeg kjøre til jobb, døren gikk ikke skikkelig igjen, men denne gangen la jeg merke til følgende.
- Ruten er litt nede (vanlig åpen stilling), jeg smekker igjen. Døren virker som den går i lås
- Ruten går opp, til sin lukket stiling
- Det virker som at vinduet kjiler opp døren med trykket mot vinduskarmen
- Døren spretter opp
Sitat fra: kos på mandag 07. desember 2015, klokken 18:23Sitat fra: 691 på mandag 07. desember 2015, klokken 18:20Sitat fra: kos på mandag 07. desember 2015, klokken 18:13Det behøver han ikke, Tesla har selv fortalt ham at den ikke kan køre 0-100 på 3,3 eller 3,4, men at den skal bruge 0,3s yderligere. Ligesom Tesla selv har fortalt ham at de har rigtig nok leveret ham 700 hk, men han de har begrænset hans brug til kun 469 hk.Sitat fra: Mr.Hansen på mandag 07. desember 2015, klokken 18:01
Å gud dere diskuterer her...
Jeg klagde bare på at jeg kjøpte en bil som skulle gå 0-100 på 3,4 sek. Det fikk jeg ikke, den klarer det på 3,7 sek.
Om de 0,3 sek betyr noe særlig, nei. Men Tesla har ikke levert det de solgte.
Det jeg lurer på er hvordan du har klart å måle det på din bil 0,3 sekunder eller 0,2 sekunder er faktisk for oss mennesker vanskelig å fastsette - om du har fått bilen din testet, så igjen er det underlag , temperatur og batteriets temp osv som faktisk vil fastsette tiden du får. Og da er plutselig o,2- 0,3 en helt tullete sak på en familiebil.
At du synes det er rimeligt at Tesla efter at have solgt noget fortæller at de har solgt noget andet, ændre jo ikke ved fakta - at han ikke har fået hvad han har købt.
Kan du fortelle meg hva du skal bruke 0.3 sek til i en familie bil - og når er det en vesentlig mangel ?
Sitat fra: Mr.Tesla på søndag 06. desember 2015, klokken 19:38
Etter å ha lest en del i denne tråden virker det fortsatt som om det er mange som ikke egentlig skjønner hvorfor mange av P85D kundene er oppgitt. Siden de fleste sier at de er fornøyd med bilen er det ikke nødvendigvis de siste 0,2 sekundene som er så veldig viktig, men hvordan tesla åpenbart har lekt seg med fremstilling av data slik at flest mulig skulle kjøpe performance fremfor vanlig 85D. Da valget om å kjøpe ble tatt hadde ingen fått prøvekjøre en 85D og med informasjonen som var tilgjengelig så stod man mellom valget mellom en Tesla som gjorde 0-100 på 3,4 og 5,2 sekunder. For mange var det da verdt å betale de 100 000+ kronene for å få bilen som gjør 0-100 på 3,4. Det er også mange av de som kjøpe bilen som eide eksisterende p85 og ønsket og oppgradere til firehjulsdrift. For mange var det da uaktuelt å nedgradere til en tregere bil. Når bilene så blir levert viser det seg altså at 85D har identiske ytelser som tidligere P85 mens P85D ikke greier å levere de aksellerasjonstidene man kunne forvente mtp Tesla sin tidligere praksis mtp rapportering av effekt og aksellerasjonstider. Jeg kan godt forstå at kundene da føler seg lurt. For mange handler det altså ikke om bilen faktisk har 700 hk og gjør 0-100 på 3,4 sekunder, for jeg tror det er få som egentlig mener at den ikke er rask nok, det handler mer om villedende markedsføring.
Sitat fra: Mr.Tesla på søndag 06. desember 2015, klokken 19:38
Etter å ha lest en del i denne tråden virker det fortsatt som om det er mange som ikke egentlig skjønner hvorfor mange av P85D kundene er oppgitt. Siden de fleste sier at de er fornøyd med bilen er det ikke nødvendigvis de siste 0,2 sekundene som er så veldig viktig, men hvordan tesla åpenbart har lekt seg med fremstilling av data slik at flest mulig skulle kjøpe performance fremfor vanlig 85D. Da valget om å kjøpe ble tatt hadde ingen fått prøvekjøre en 85D og med informasjonen som var tilgjengelig så stod man mellom valget mellom en Tesla som gjorde 0-100 på 3,4 og 5,2 sekunder. For mange var det da verdt å betale de 100 000+ kronene for å få bilen som gjør 0-100 på 3,4. Det er også mange av de som kjøpe bilen som eide eksisterende p85 og ønsket og oppgradere til firehjulsdrift. For mange var det da uaktuelt å nedgradere til en tregere bil. Når bilene så blir levert viser det seg altså at 85D har identiske ytelser som tidligere P85 mens P85D ikke greier å levere de aksellerasjonstidene man kunne forvente mtp Tesla sin tidligere praksis mtp rapportering av effekt og aksellerasjonstider. Jeg kan godt forstå at kundene da føler seg lurt. For mange handler det altså ikke om bilen faktisk har 700 hk og gjør 0-100 på 3,4 sekunder, for jeg tror det er få som egentlig mener at den ikke er rask nok, det handler mer om villedende markedsføring.