Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Mr.Hansen

#1
Model S / Sv: Mulig å bytte til ny type spyledyser?
lørdag 12. mars 2016, klokken 18:24
Video?
#2
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
tirsdag 02. februar 2016, klokken 10:17
Igjen...

Ta og test bilens grenser på trygge områder, så du lærer hvordan bilen reagerer. Så får du mindre disse nesten hjerte i halsen opplevelsene.
#3
Sitat fra: Odd Arne på torsdag 07. januar 2016, klokken 09:20
Etter at døren åpnet seg helt på motorveien mellom Bergen og Lagunen har det ikke skjedd igjen, i fart. Og den åpnet seg helt, døren gikk forbi hakket som nevnes. La jeg merke til det når jeg prøvde å smekke døren igjen, kunne åpne den helt og dra til for å få den igjen.

Jeg har sprayet inn litt låsolje, en sånn liten sprayflaske man får kjøpt til slikt formål. Sprayet inn åpningen til låsemekanismen.

I dag skulle jeg kjøre til jobb, døren gikk ikke skikkelig igjen, men denne gangen la jeg merke til følgende.

  • Ruten er litt nede (vanlig åpen stilling), jeg smekker igjen. Døren virker som den går i lås
  • Ruten går opp, til sin lukket stiling
  • Det virker som at vinduet kjiler opp døren med trykket mot vinduskarmen
  • Døren spretter opp

Ville kontaktet Tesla, det virker som det er noe som må justeres.
#4
Prøv og smøre opp låse mekanismen med WD40 eller lignede.
#5
Tesla i media / Sv: Tesla i utenlandske medier
lørdag 26. desember 2015, klokken 21:25
#6
Model S / Sv: Gratulerer Elon Musk!
tirsdag 22. desember 2015, klokken 04:17
Gratulerer med perfekt utført mission SpaceX!

Det var bare helt utroligt og se alt gikk etter planen.
#7
Tror det har noe med at de ikke ser at du dimmer ned lysene. Jeg synes at bilen min blender ned ganske tidligt når lysene står på auto.

På mørke landeveier så bruker jeg tåkelysene for og få mere lys ut veikanten. Og da ser jeg at andre kan blinke med lysene. Det er jo forstårlig det med tåkelysene på, men ikke med vanlig nærlys.
#8
Model S / Sv: Calling P85D owners world-wide
mandag 07. desember 2015, klokken 18:42
Sitat fra: kos på mandag 07. desember 2015, klokken 18:23
Sitat fra: 691 på mandag 07. desember 2015, klokken 18:20
Sitat fra: kos på mandag 07. desember 2015, klokken 18:13
Sitat fra: Mr.Hansen på mandag 07. desember 2015, klokken 18:01
Å gud dere diskuterer her...

Jeg klagde bare på at jeg kjøpte en bil som skulle gå 0-100 på 3,4 sek. Det fikk jeg ikke, den klarer det på 3,7 sek.

Om de 0,3 sek betyr noe særlig, nei. Men Tesla har ikke levert det de solgte.

Det jeg lurer på er hvordan du har klart å måle det på din bil 0,3 sekunder eller 0,2 sekunder er faktisk for oss mennesker vanskelig å fastsette - om du har fått bilen din testet, så igjen er det underlag , temperatur og batteriets temp osv som faktisk vil fastsette tiden du får. Og da er plutselig o,2- 0,3 en helt tullete sak på en familiebil.
Det behøver han ikke, Tesla har selv fortalt ham at den ikke kan køre 0-100 på 3,3 eller 3,4, men at den skal bruge 0,3s yderligere. Ligesom Tesla selv har fortalt ham at de har rigtig nok leveret ham 700 hk, men han de har begrænset hans brug til kun 469 hk.

At du synes det er rimeligt at Tesla efter at have solgt noget fortæller at de har solgt noget andet, ændre jo ikke ved fakta - at han ikke har fået hvad han har købt.

Kan du fortelle meg hva du skal bruke 0.3 sek til i en familie bil - og når er det en vesentlig mangel ?

Jeg mener at Mr.Tesla forklarte det godt i hans innlegg.
Sitat fra: Mr.Tesla på søndag 06. desember 2015, klokken 19:38
Etter å ha lest en del i denne tråden virker det fortsatt som om det er mange som ikke egentlig skjønner hvorfor mange av P85D kundene er oppgitt. Siden de fleste sier at de er fornøyd med bilen er det ikke nødvendigvis de siste 0,2 sekundene som er så veldig viktig, men hvordan tesla åpenbart har lekt seg med fremstilling av data slik at flest mulig skulle kjøpe performance fremfor vanlig 85D. Da valget om å kjøpe ble tatt hadde ingen fått prøvekjøre en 85D og med informasjonen som var tilgjengelig så stod man mellom valget mellom en Tesla som gjorde 0-100 på 3,4 og 5,2 sekunder. For mange var det da verdt å betale de 100 000+ kronene for å få bilen som gjør 0-100 på 3,4. Det er også mange av de som kjøpe bilen som eide eksisterende p85 og ønsket og oppgradere til firehjulsdrift. For mange var det da uaktuelt å nedgradere til en tregere bil. Når bilene så blir levert viser det seg altså at 85D har identiske ytelser som tidligere P85 mens P85D ikke greier å levere de aksellerasjonstidene man kunne forvente mtp Tesla sin tidligere praksis mtp rapportering av effekt og aksellerasjonstider. Jeg kan godt forstå at kundene da føler seg lurt. For mange handler det altså ikke om bilen faktisk har 700 hk og gjør 0-100 på 3,4 sekunder, for jeg tror det er få som egentlig mener at  den ikke er rask nok, det handler mer om villedende markedsføring.
#9
Model S / Sv: Calling P85D owners world-wide
mandag 07. desember 2015, klokken 18:01
Å gud dere diskuterer her...

Jeg klagde bare på at jeg kjøpte en bil som skulle gå 0-100 på 3,4 sek. Det fikk jeg ikke, den klarer det på 3,7 sek.

Om de 0,3 sek betyr noe særlig, nei. Men Tesla har ikke levert det de solgte.
#10
Model S / Sv: Calling P85D owners world-wide
søndag 06. desember 2015, klokken 21:36
Sitat fra: Mr.Tesla på søndag 06. desember 2015, klokken 19:38
Etter å ha lest en del i denne tråden virker det fortsatt som om det er mange som ikke egentlig skjønner hvorfor mange av P85D kundene er oppgitt. Siden de fleste sier at de er fornøyd med bilen er det ikke nødvendigvis de siste 0,2 sekundene som er så veldig viktig, men hvordan tesla åpenbart har lekt seg med fremstilling av data slik at flest mulig skulle kjøpe performance fremfor vanlig 85D. Da valget om å kjøpe ble tatt hadde ingen fått prøvekjøre en 85D og med informasjonen som var tilgjengelig så stod man mellom valget mellom en Tesla som gjorde 0-100 på 3,4 og 5,2 sekunder. For mange var det da verdt å betale de 100 000+ kronene for å få bilen som gjør 0-100 på 3,4. Det er også mange av de som kjøpe bilen som eide eksisterende p85 og ønsket og oppgradere til firehjulsdrift. For mange var det da uaktuelt å nedgradere til en tregere bil. Når bilene så blir levert viser det seg altså at 85D har identiske ytelser som tidligere P85 mens P85D ikke greier å levere de aksellerasjonstidene man kunne forvente mtp Tesla sin tidligere praksis mtp rapportering av effekt og aksellerasjonstider. Jeg kan godt forstå at kundene da føler seg lurt. For mange handler det altså ikke om bilen faktisk har 700 hk og gjør 0-100 på 3,4 sekunder, for jeg tror det er få som egentlig mener at  den ikke er rask nok, det handler mer om villedende markedsføring.

Helt eni med Mr.Tesla her.
Etter mine erfaringer med P85, brugte jeg de tallene som denne var oppgitt med til og sammenligne de med den nye P85D. Så jeg antok de datene kunne sammenlignes med hver andre når jeg bestilte den nye Model S P85D. Men om hvor mange HK den har er ikke så nøye, så lenge den klarer de tidene som den er oppgitt med på 0-100km/t.

Ja, jeg er fornøyd med bilen min, men føler meg litt snytt at Tesla misinformert kundene sine på den måten.

Nei, jeg vil ikke ha hevet kjøpet av bilen. Men ville godta en oppgradering til Ludicrous så bilen klarer tilnærmende de tidene som de reklamerte med i oktober 2014.


PS. De reklamere stadig vekk med 0-100km/t på 3 sekunder, uten at de sier det er med rollout.
"Trå på gasspedalen og på så lite som 3,0 sekunder, kjører Model S i 100 km/t"
#11
Model S / Sv: Calling P85D owners world-wide
mandag 23. november 2015, klokken 18:03
Skal man legge med en ide på en kompensasjon som mann ville godta i en klage?
#12
Kjørelengde 6800km.
#13
Model S / Sv: Software 7.0
fredag 30. oktober 2015, klokken 17:17
Skulle ikke bilen regulere hastigheten etter skiltene selv under AP?
#14
Model S / Danmark fjerner fordelene til elbil...
tirsdag 29. september 2015, klokken 15:25
Danmark kommer til og fjerne fordelene til elbilene den 1 jan 2016. Det betyr ca Tesla Model S blir 180% dyrere.

Så våre naboer liker ikke at man kjører miljøvennlig biler?

Se mere her:
TV2 DK
#15
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
tirsdag 29. september 2015, klokken 09:54
Jeg så de i Haugesund her den 20 Sep.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA