Vet ikke hva du legger i begrepet fanatisk. Jeg støtter, som jeg anfører ovenfor, insentivordninger som fremmer anskaffelse av elbil. Men jeg mener det blir feil å legge opp til et insentivsystem som gir brukerne inntrykk av at kjøring med elbil ikke innebærer samfunnsøkonomiske kostnader.
Jeg kjører min iOn åtte mil hver dag (til og fra jobb). Når jeg lader gratis, og ikke betaler bompenger, blir det årsavgifta og forsikringa igjen å betale (til sammen ca kr 4500/år) - i tillegg til eventuelle verkstedsutgifter og verdifall for bilen (2011-bil som jeg kjøpte i vinter for 100'). Hvis jeg skulle reise kollektivt i stedet, koster månedskort på toget kr 20070/år (enkeltbilletter: 32200).
Jeg kjører min iOn åtte mil hver dag (til og fra jobb). Når jeg lader gratis, og ikke betaler bompenger, blir det årsavgifta og forsikringa igjen å betale (til sammen ca kr 4500/år) - i tillegg til eventuelle verkstedsutgifter og verdifall for bilen (2011-bil som jeg kjøpte i vinter for 100'). Hvis jeg skulle reise kollektivt i stedet, koster månedskort på toget kr 20070/år (enkeltbilletter: 32200).