Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Knorway

#1
Model S / Sv: Problemer med surround lyden
tirsdag 28. mars 2017, klokken 10:43
Hehehe, smak og behag. Jeg synes lyden blir bedre med :)
#2
Model S / Problemer med surround lyden
mandag 27. mars 2017, klokken 13:38
Hei, har en 2013 P85 med Sound studio package.

De siste månedene har boksen hvor man velger Surround slått seg av, selv om jeg har lagret profilen min med surround boksen avhuket (på).

De siste oppdateringene fra Tesla har ikke fikset dette problemet.

Noen andre som opplever det samme? Tips?
#3
Skulle ønske det var en innstilling hvor man kunne endre beregningen for typical range fra 200 wh/km til feks 250 wh/km. Bor i høyden over Oslo og har ALDRI selv med pen kjøring klart å holde ett snitt på 200 wh/km.
#4
Model S / Endre typical range
onsdag 24. september 2014, klokken 13:14
Hadde vært flott om det lot seg gjøre å endre Typical Range fra 200 til noe høyere. Bor i Oslo med mye sentrumskjøring. I tillegg bor jeg såpass høyt (300 m o h) at forbruket de første 17 000 km er på 257. Skulle ønske det var mulig å sette Typical Range til feks. 250, slik at rekkevidden faktisk var mer realistisk.

Kjører P85 med 20" Conti dekk med 45 psi. På landeveiskjøring med normalt lastet bil, 2 voksne og ett barn, blir sjelden forbruket lavere enn 190 på en langtur.

Noen som kjenner seg igjen? Noen som vet om det lar seg gjøre?
#5
Model S / Sv: Ulyd fra lydanlegget - er dette normalt?
onsdag 11. juni 2014, klokken 15:06
Hei, har også dette problemet. Spesielt fra høytaleren i høyre fordør høres det ut som om høytaleren er sprengt. Skrangler fælt. Hører en del på Trance med mye bass og diskant, men forventer mer av oppgradert lydpakke. Har hat B&O anglegg i mine siste Audier, så er nok litt bortskjemt.

Blir spennende å se hva Tesla Skøyen får til når bilen skal inn for å fikse dette + flere andre småting.
#6
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
mandag 28. april 2014, klokken 10:56
Sitat fra: TeslaK på tirsdag 15. april 2014, klokken 22:55
Sitat fra: JWinterburn på tirsdag 15. april 2014, klokken 22:35
Hvordan dekk hadde du da TeslaK ? Har enda ikke kommet stort under 200 under med 19" og nokian R2 selv

Sportcontact 5P 245/40-R20. De har F-rating på rullemotstand.
Hei, har samme dimensjon og felg. Hva valgte du da du skulle resette tpms? I og med at det kun er 19" eller 21" som kommer opp og ikke 20" som vi har?

På forhånd takk :)
#7
Sitat fra: Knorway på tirsdag 04. mars 2014, klokken 14:33
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 01. mars 2014, klokken 12:30
Sitat fra: Knorway på fredag 28. februar 2014, klokken 12:45
Kjører P85 med Continental piggfrie på originale 19" til Tesla, ca 45 psi. AC på 19 grader. Ikke takstativ. Kjører ikke gris (selv om det er fristende), men tror mye skyldes at jeg bor meget bratt (Holmenkollen) og mye kjøring i byen.
Jeg får se an når jeg nærmer meg Hamar :)

Jeg har vært på Holmenkollen tre ggr. -det er ikke lett å komme under 250.
Om batteriet ikke er varm og man bruker bremseskivene istedenfor regen på veien ned  kommer man også langt over dette. Den ene gangen lå jeg over 400 hvis jeg husker rett- gjennomkald bil- regen først når jeg var nede.
Du får glede deg over energikostnaden vs fossilbil ;)
Sparer betydelig i forhold til min gamle Q5 med 170 diesel hestekrefter, så strømforbruk er ingenting i forhold. Skal skrive hva alt ble når jeg kommer hjem fra turen.
Har nettopp fullført tur/retur Holmenkollen og Sälen i Sverige.

Kjører P85 og med Conti piggfrie. Startet med fullladet batteri, range mode og forvarmet. Hold fartsgrensen HELE veien (aldri skjedd før ). Det var ca. 2-4 grader hele turen.
Forbruket var:
220 wh/km, brukte 59,8 kWh og kjørte 271,8 km.

Hjemturen startet med litt forvarming, fulladet batteri, mye vind og ca. 4-6 grader. Hold ikke fartsgrensen hele tiden, men kjørte normalt.
Forbruket var:
232 wh/km, brukte 62,6 kWh og kjørte 269,9 km.
#8
Lading av Tesla / Sv: Forbruk av strøm i praksis
mandag 10. mars 2014, klokken 14:47
Har nettopp fullført tur/retur Holmenkollen og Sälen i Sverige.

Kjører P85 og med Conti piggfrie. Startet med fullladet batteri, range mode og forvarmet. Hold fartsgrensen HELE veien (aldri skjedd før ;)). Det var ca. 2-4 grader hele turen.
Forbruket var:
220 wh/km, brukte 59,8 kWh og kjørte 271,8 km.

Hjemturen startet med litt forvarming, fulladet batteri, mye vind og ca. 4-6 grader. Hold ikke fartsgrensen hele tiden, men kjørte normalt.
Forbruket var:
232 wh/km, brukte 62,6 kWh og kjørte 269,9 km.
#9
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 01. mars 2014, klokken 12:30
Sitat fra: Knorway på fredag 28. februar 2014, klokken 12:45
Kjører P85 med Continental piggfrie på originale 19" til Tesla, ca 45 psi. AC på 19 grader. Ikke takstativ. Kjører ikke gris (selv om det er fristende), men tror mye skyldes at jeg bor meget bratt (Holmenkollen) og mye kjøring i byen.
Jeg får se an når jeg nærmer meg Hamar :)

Jeg har vært på Holmenkollen tre ggr. -det er ikke lett å komme under 250.
Om batteriet ikke er varm og man bruker bremseskivene istedenfor regen på veien ned  kommer man også langt over dette. Den ene gangen lå jeg over 400 hvis jeg husker rett- gjennomkald bil- regen først når jeg var nede.
Du får glede deg over energikostnaden vs fossilbil ;)
Sparer betydelig i forhold til min gamle Q5 med 170 diesel hestekrefter, så strømforbruk er ingenting i forhold. Skal skrive hva alt ble når jeg kommer hjem fra turen.
#10
Sitat fra: eclipse på fredag 28. februar 2014, klokken 18:37
Sitat fra: Knorway på fredag 28. februar 2014, klokken 12:45
Sitat fra: fonberg på fredag 28. februar 2014, klokken 11:41
Sitat fra: Knorway på fredag 28. februar 2014, klokken 11:35
Sitat fra: fonberg på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:45
Sitat fra: Knorway på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:18
Hei, har noen prøvd 22 kw lademuligheten her:
Rudshøgda Hurtigladestasjon
Stolvstadvegen 2, 2360 Rudshøgda

Setter pris på svar. Skal neste uke kjøre fra Oslo til Sälen, og stoler ikke på at full tank skal holde på de 29 milene dit.

Jeg (med 85 kwh) ville ikke bekymra meg for den etappen så lenge jeg startet med minst 95% fullt batteri, ikke har skiboks/takstativ eller skulle kjørt som en gris  :)

Takker, tror det går MEN selv med pen kjøring så ligger forbruket på ca. +/- 250 km/kwh når jeg ikke kjører Range Mode. Så vil gjerne ha litt xtra just in case :)

Litt rart at du har såpass høyt forbruk - jeg har typisk rundt 190 Wh/km (antar du også mente Wh/km) på langturer. (Men på kortere turer dvs < 20 km har også jeg rundt 250 Wh/km.) Jeg kjører TMS 85 med Nokian R2  fylt med 45psi, ikke takstativ, Range mode påslått og AC på ca. 21-23 grader. Følger stort sett trafikken, sinker den i hvert fall ikke. Jeg er derfor komfortabel med inntil 35 mil langtur uten lading.

Men uansett, som Mons sier over ser det ut som du har det klart til turen din til Sälen om du har et RFID-kort :) Vasaloppet eller?

Kjører P85 med Continental piggfrie på originale 19" til Tesla, ca 45 psi. AC på 19 grader. Ikke takstativ. Kjører ikke gris (selv om det er fristende), men tror mye skyldes at jeg bor meget bratt (Holmenkollen) og mye kjøring i byen.

Jeg får se an når jeg nærmer meg Hamar :)


Jeg har kjørt 10.000km siden September, snitt forbruk totalt er 220 W/km og etter piggdekkene kom på 228 W/km.

Men dette er snittkjøring der bykjøringen drar veldig opp. Når jeg kjører langtur på over 10 mil er forbruket helt annerledes. Senest i dag fra Stord til Stavanger, takstativ, Hakka7 piggdekk, 8 grader ute, 19 grader inne, uten forvarming brukte jeg 190 W/km.

På mandag i ca samme forhold brukte jeg 170 W/km men da hadde jeg forvarming og ladet bilen før avgang.

Hvis du tidsforskyver ladingen slik at den er ferdig rett før kjøring starter og forvarmer mens du lader, har 18 grader i bilen og range Mode så er jeg sikker på at du kommer frem

Jeg følger fartsgrensene men reduserer gjerne litt de bratteste bakkene -5kmt

Skal prøve dette og gi tilbakemelding når jeg har kommet hjem. Takk for gode råd :)
#11
Sitat fra: fonberg på fredag 28. februar 2014, klokken 11:41
Sitat fra: Knorway på fredag 28. februar 2014, klokken 11:35
Sitat fra: fonberg på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:45
Sitat fra: Knorway på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:18
Hei, har noen prøvd 22 kw lademuligheten her:
Rudshøgda Hurtigladestasjon
Stolvstadvegen 2, 2360 Rudshøgda

Setter pris på svar. Skal neste uke kjøre fra Oslo til Sälen, og stoler ikke på at full tank skal holde på de 29 milene dit.

Jeg (med 85 kwh) ville ikke bekymra meg for den etappen så lenge jeg startet med minst 95% fullt batteri, ikke har skiboks/takstativ eller skulle kjørt som en gris  :)

Takker, tror det går MEN selv med pen kjøring så ligger forbruket på ca. +/- 250 km/kwh når jeg ikke kjører Range Mode. Så vil gjerne ha litt xtra just in case :)

Litt rart at du har såpass høyt forbruk - jeg har typisk rundt 190 Wh/km (antar du også mente Wh/km) på langturer. (Men på kortere turer dvs < 20 km har også jeg rundt 250 Wh/km.) Jeg kjører TMS 85 med Nokian R2  fylt med 45psi, ikke takstativ, Range mode påslått og AC på ca. 21-23 grader. Følger stort sett trafikken, sinker den i hvert fall ikke. Jeg er derfor komfortabel med inntil 35 mil langtur uten lading.

Men uansett, som Mons sier over ser det ut som du har det klart til turen din til Sälen om du har et RFID-kort :) Vasaloppet eller?

Kjører P85 med Continental piggfrie på originale 19" til Tesla, ca 45 psi. AC på 19 grader. Ikke takstativ. Kjører ikke gris (selv om det er fristende), men tror mye skyldes at jeg bor meget bratt (Holmenkollen) og mye kjøring i byen.

Jeg får se an når jeg nærmer meg Hamar :)
#12
Sitat fra: Mons på torsdag 27. februar 2014, klokken 15:27

Sitat fra: Knorway på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:18
Hei, har noen prøvd 22 kw lademuligheten her:
Rudshøgda Hurtigladestasjon
Stolvstadvegen 2, 2360 Rudshøgda

Setter pris på svar. Skal neste uke kjøre fra Oslo til Sälen, og stoler ikke på at full tank skal holde på de 29 milene dit.

Fungerer kjempefint denne. Du må ha et tilfeldig RFID-kort for å starte den. Usikker på når de har tenkt å innføre betalingskrav. Foreløpig er den gratis.

Takker! :)
#13
Sitat fra: fonberg på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:45
Sitat fra: Knorway på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:18
Hei, har noen prøvd 22 kw lademuligheten her:
Rudshøgda Hurtigladestasjon
Stolvstadvegen 2, 2360 Rudshøgda

Setter pris på svar. Skal neste uke kjøre fra Oslo til Sälen, og stoler ikke på at full tank skal holde på de 29 milene dit.

Jeg (med 85 kwh) ville ikke bekymra meg for den etappen så lenge jeg startet med minst 95% fullt batteri, ikke har skiboks/takstativ eller skulle kjørt som en gris  :)

Takker, tror det går MEN selv med pen kjøring så ligger forbruket på ca. +/- 250 km/kwh når jeg ikke kjører Range Mode. Så vil gjerne ha litt xtra just in case :)
#14
Hei, har noen prøvd 22 kw lademuligheten her:
Rudshøgda Hurtigladestasjon
Stolvstadvegen 2, 2360 Rudshøgda

Setter pris på svar. Skal neste uke kjøre fra Oslo til Sälen, og stoler ikke på at full tank skal holde på de 29 milene dit.
#15
Lading av Tesla / Sv: Adaptere
tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:12
Sitat fra: fonberg på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:05
Sitat fra: Knorway på tirsdag 25. februar 2014, klokken 14:48
Hei, har bestilt denne: http://www.clasohlson.com/no/Grenuttak/36-2297

Tenker å bruke den til offentlige ladestasjoner i Oslo. Noen som har noen erfaringer?

Mange (inkl. meg) som bruker den sammen med Tesla UMC, med gode erfaringer.

Takker :)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA