Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - salo

#1
Twizy / Sv: Hvem som forhandler tilbehør til Twizy?
onsdag 31. mai 2017, klokken 07:08
Fant denne tyske butikken som har litt utstyr:
http://www.lzparts.de/

Noen som har erfaring med dem? Tenker jeg utfordrer gamle tyskkunskapene mine og prøver der.
#2
Twizy / Sv: Hvem som forhandler tilbehør til Twizy?
mandag 29. mai 2017, klokken 09:44
Ja, klar over at det finnes et utvalg. Var bare hvem som forhandlet det på enklest mulig måte. Sist jeg spurte lokal renault-forhandler mumlet han noe om at motorgruppen var norsk importør og kanskje de kunne hjelpe meg. Så derfor jeg lurte på muligheter annet enn lokal Renault-forhandler.
#3
Twizy / Hvem som forhandler tilbehør til Twizy?
søndag 28. mai 2017, klokken 19:35
Hvem som forhandler diverse tilbehør til Twizy, type lydanlegg, varmetrekk etc? Prøvde å forhøre meg med lokal renault-forhandler, men de var lite oppdatert og ikke veldig behjelpelig. Kunne heller ikke se at nettshoppen til renault.no hadde særlig annet enn nøkkelringer og sånt. Noen som vet om egnet sted for å handle, evt må man tvinge lokal renault-forhandler til å oppdatere seg?
#4
Twizy / Hva er greia med 11hk og 17hk?
mandag 08. mai 2017, klokken 09:05
Ser twizy noen steder omtales med 11hk og noen steder med 17hk, mens i Norge er det angitt 11hk i informasjon fra renault i alle fall. Hva er det som gjør forskjellen? Privatimport vs solgt av norsk forhandler?
#5
Mekanisk / Sv: En uke med splitter ny leaf - allerede på verksted
onsdag 08. april 2015, klokken 21:10
Men park-bremsen er vel mekanisk og separat system og kunne brukt denne hvis tilfelle at man har full kolaps på ordinære bremser?
#6
Lading / Sv: pose og ladekabel?
søndag 17. august 2014, klokken 09:21
Hva med pragmatiske forslaget at eieren oppbevarer kabelen i posen når han ikke ladder bilen? Og enkleste da er at posen henger på kladden til han surrer kabelen oppi posen? Kabelen fra boksen til bilen kan jo bli nokså skitten...
#7
DRIFTSBATTERI / Sv: Utfordring: Rekkeviddeforlenger
søndag 27. juli 2014, klokken 23:15
Som en litt mer primitiv idé, hva med å ha en ekstra batteripakke tilsvarende en reserve drivstoff-kanne og så ha noe elektronikk med kondensatorer etc så man kan dytte strømmen inn DC ladeporten på bilen? Man må stoppe og kople opp og lade, men man slipper mye hazzel med å få til en fungerende lastfordeling mellom batterier under drift, man slipper å modifisere bilen, og man får tilbake muligheten om å tilby medtrafikanter som er tom for drivstoff veihjelp :)
#8
Lading / Sv: fault blinker på ladeklumpen etter lading
onsdag 11. juni 2014, klokken 22:24
Rent spekulasjon fra min side, men kan det være at det originale stikket kan endre forholdet mellom fase og jord avhengig av temperatur, og ladeklumpen senser på endring her?

Evt at den senser på forholdet mellom lederene (impedans?), og du har endret det med å korte inn lengden på kabelen når du kuttet av originale støpslet og satte på nytt?

Jeg ville uansett kløyvd det originale stikket og dissekrert det godt og grundig for å finne ut hva leamikk som er i det.

Ellers bare for kverrulering er det full mulighet å ha kommunikasjon på strømnettet, enkelte nettselskap kan jo tilby internett-tilgang over strømnettet. Men tviler på at det er svaret.
#9
Lading / Sv: Hvorfor kun 80 % lading?
fredag 06. juni 2014, klokken 07:35
Mener den ligger på blue motion-menyen, altså knappen helt nede til høyre. Og heter på norsk som nevnt "langkjøringsmodus" av alle merkelige ting...
#10
Lading / Sv: fault blinker på ladeklumpen etter lading
fredag 06. juni 2014, klokken 07:30
Takker for svar! Så det var der oversikten over lamper på ladekabelen var gjemt... Når intet annet virker så sett i kontakten eller les bruksanvisninga?  ;)

Men da vet jeg hva det gjelder i alle fall.
#11
Lading / fault blinker på ladeklumpen etter lading
torsdag 05. juni 2014, klokken 08:37
Er det noen opplagt synder eller mistenkt hvis oppførsel på ladeklumpen er som følger:
- Ordinært grønt power-lys når man kopler til strøm
- Kopler til bil, og grønt og gult lys lyser og bilen lader som normalt (til 80% pr instilling)
- En eller annen gang etter endt lading så går den over til å blinke grønt power og rødt fault

Altså helt ordinær oppførsel, bortsett fra at den blinker fault hver morgen man kommer ut? Gjort det siste 3-4 ladingene såvidt jeg vet og godt mulig lengre da kona som bruker bilen aldri har tenkt over at det at det var indikatorlys der.

Pr dags dato er dette ikke noe egentlig problem, men skal vel ikke være sånn? Kursen er 16A på moderne kombiautomat, og har ingen indikasjoner på at noe er feil med det elektriske ellers.

Men noen som har forslag til hvorfor, eller er det enklest å bare komme seg til forhandler å få lånt seg ny ladekabel for utprøving?
#12
LeafSpy / Sv: Koble til ODB-II
søndag 18. mai 2014, klokken 10:36
Sitat fra: smaug01 på fredag 16. mai 2014, klokken 18:27
Hvor er pluggen på 2014 Tekna? Er den bak dekselet til høyre for panseret?

Plastdeksel under rattet, ca 10x10cm dekkplate. Er vel eneste panelplata du kan pirke av der.
#13
Lading / Sv: Hvordan stille inn 80% lading?
torsdag 15. mai 2014, klokken 17:17
Eller du setter på en "langkjøringsmodus" (fantastisk håpløs oversettelse) under innstillinger, da lader den bare til 80% når du kopler inn ladekabel uansett om du bruker timer eller ikke.
#14
Lading / Sv: ladetid kortere enn forventet
fredag 04. april 2014, klokken 17:48
Men er ikke batteri-indikatoren i dashbordet litt konservativ, type at 0% enda har en del å gå på og 100% er vel mer egentlig 90%?
#15
Trøndelag elbilforening / Sv: Slutt på gratis ferge
torsdag 03. april 2014, klokken 07:50
Det folk har gjort tidligere, bare at de kjøpte et vrak til ca vrakpant for å ha på "feil" side av fjorden. Problemet er at fergekaiene og tilstøtende områder er kraftig bygd om og det er heller dårlig med mulighet for parkering.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA