Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - fdl

#1
Jepp, kontakten som sitter på girkassen som sender signal til speedometeret ;)
#2
Nå har jeg sjekket litt, og alle kabler såg veldig bra ut, uten noe form for slitsje.

Jeg brukte en fil for å rengjøre kontaktflatene i "hunn" kontakten og nå fungerer bilen som den skal ;D 
Det var nok bare litt dårlig kontakt ;)
Vi får se hvor lenge det varer 8)
#3
Det var et sitat fra deg "Elmo" ;)
Jeg skal undersøke dette litt senere i dag, jeg oppdaterer her hvis jeg finner noen dårlige kabler/brudd.
#4
Jeg skal sjekke følgende senere i dag, håper det er så problremet er så enkelt enkelt som det du erfarte...

Sitat Elmo: #Ja da er kontakten renset for silikon, nye ledninger loddet på kontaktene, og det hele skjøtt sammen med de gamle ledningene. Sistnevnte var er drittjobb fordi det er så trangt for mine store hender. Skjøtingen ble med å tvinne (noen jeg bare klarte såvidt litt), så lodde og isolere med krympefleks. Bedre enn ny. Og nå ER problemet borte ;D#
#5
Det er akkurat slik du opplevde det på din bil som jeg har på min. Helt like symptomer.
#6
På p106e bilen min sluttet plutselig speedometeret å fungere ved oppstart i dag.
Bilen lader heller ikke når jeg slipper gassen.
Lyset for elektrisk feil lyser også når speedometeret ikke fungerer.
Speedometeret fungerte tidvis som det skulle, og da virker bilen som den skal.

Har noen erfart lignende symptomer?
Kan noen bekrefte at sensoren for speedometeret sitter på/ved girkassen? Blå sensor?
Børstene på motoren er ca halvslitt.


#7
Hei.
Jeg skal på biltur med min Zoe om noen uker og ønsker å ha en "backup" løsning når det kommer til lading av bilen.
Er det noen i Bergensområdet som har mulighet/lyst til å låne bort sin schuko ladeboks (som kan brukes på IT-strømnett) til meg fra den 16-30 Juli?

Ta kontakt på PM. 
#8
Zoe / Sv: Lite/ingen lakk på innsiden av orginale felger.
mandag 09. mai 2016, klokken 15:43
I dag fikk jeg dette svaret på mail:

#Jeg har sjekket en del andre felger til Zoe av samme type som du har, og konferert leverandør.
Det er ikke ment at det skal være lakk på baksiden av denne typen felg.#

Det er ganske håpløst at de påstår at det ikke skal være lakk på innsiden av en felg...

Er dessverre ikke overrasket over svaret :-\...
#9
Zoe / Sv: Lite/ingen lakk på innsiden av orginale felger.
onsdag 04. mai 2016, klokken 15:50
Sitat fra: StigH på onsdag 04. mai 2016, klokken 07:29
Kjenner en som kjøpte en brukt Volvo for et par år siden. V-serien. Da han hadde den på merkeverksted for service kommenterte de at lakken på orginialfelgene var blitt stygg. Endte med de ringte han og sa de hadde bestilt nye felger uoppfordret og kostnadsfritt for han. Det er service det :)
Jeg er dessverre redd for at jeg må kjempe hardt for å få igjennom noe slikt hos Renault...
#10
Zoe / Sv: sommer vs vinterhjul!
tirsdag 03. mai 2016, klokken 07:50
En liten oppdatering fra meg her.
Forbruket ligger nå på 14,3kWh/100km (50/50 med våt/tørr veg, temp 2-10grader, 417km)

I neste uke skal det bli rundt 20grader. Det blir spennende og se hvordan forbruket blir ved slike temperaturer.
#11
Zoe / Sv: Lite/ingen lakk på innsiden av orginale felger.
mandag 02. mai 2016, klokken 07:48
Jeg såg en annen zoe i dag med like felger som jeg har, men som er noe eldre enn min zoe.
Denne hadde ikke et slikt problem på felgene.

Jeg har tatt kontakt med Renault ang. dette problemet, så får vi se hva de sier...

#12
Zoe / Lite/ingen lakk på innsiden av orginale felger.
lørdag 30. april 2016, klokken 16:53
Når jeg skulle vaske vinterfelgene mine for noen dager siden fikk jeg de ikke rene på innsiden av felgen. Det er noen prikker som det ser ut som sitter under lakk/klarlakk/ned i metallet.
Jeg vasket disse med blant annet Iron-X som er veldig effektivt vaskemiddel for metallpartikler. Men de ble liksom ikke noe bedre.

Jeg tenkte da at jeg kunne måle lakktykkelsen på innsiden av felgene og sammenligne med andre felger jeg har liggende, og da fant jeg ut at noen plasser fikk jeg ingen resultat fra lakkdybdemåleren og noen plasser 5-10 my. ( 1 my = 1/1000mm. )
På fremsiden av felgen fikk jeg målinger rundt 250my som er bra!

Jeg målte noen VW felger og der var det ca. 120my lakk/klarlakk på innsiden av felgen.

Er det noen andre som har slike felger og sliter med å få de skikkelig rene?

(det siste bildet er av VW felgen og viser lakktykkelsen på innsiden av den felgen. En kan også se at det ikke er slike skader på denne felgen som den fra Renault.)


#13
Zoe / Sv: sommer vs vinterhjul!
onsdag 27. april 2016, klokken 08:22
Sitat fra: JENSSEN på tirsdag 26. april 2016, klokken 21:10
Type dekk har du?
Jeg har like sommerdekk som deg!.
Vinterdekkene er continental contivikingcontact 6.



#14
Zoe / Sv: sommer vs vinterhjul!
tirsdag 26. april 2016, klokken 15:05
Jeg har erfart det samme som trådstarter. :-\
Vinterdekk = 14,3kWh/100km
sommerdekk = 15,2kWh/100km
Dette er ved å kjøre den samme strekningen over tid (2uker) med ca. samme temperatur (0-7 grader.)
Jeg håper forbruket reduseres når det blir litt varmere i luften! :P
#15
Zoe / Sv: Forbruk/rekkevidde ZOE R240
torsdag 17. mars 2016, klokken 09:08
Sitat fra: THE på torsdag 17. mars 2016, klokken 08:03
Har akkurat samme fenomen på min 210 Zoe. I går kveld kjørte jeg 106 km fra Voss til Lærdal. Startet med 88% SOC, -2 grader utetemp. Det er en del høydemeter på turen, (50moh - 350 moh - 0 moh - 400 moh - 0 moh) Etter ca. 76 kjørte kilometer hadde jeg 25% SOC, og det ville være usikkert om jeg klarte å kjøre de siste 30 km fra Aurland hjem. I Aurland har jeg mulighet til å lade på 22kW uttak fra Arctic Roads, men det var ikke fristende å betale 99,- kroner for å lade 2kWh for å være sikker på å komme meg hjem. Løsningen ble å låse bilen og gå ei lita runde på parkeringsplassen ved laderen i Aurland. Etter ca 3-4 minutter låste jeg opp bilen og hadde 36% SOC, da jeg parkerte hjemme etter 30 km hadde jeg 10% SOC.

Det vil si at i et par minusgrader med kald bil har jeg brukt 78% batteri på 106 km. Håper jeg skal klare turen til hytta på 125 km uten lading i morgen. Med 100% SOC og forvarmet bil tror jeg det skal gå selv om jeg må over Filefjell med 1000moh og får en stigning fra 350moh til 750 moh  i løpet av de siste 5 km opp til hytta.
Hva ligger forbruket ditt på under slik kjøring? 
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA