Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kim-DK

#3
Model X 2014 - 2022 / Sv: Gule kanter på hovedskjermen
tirsdag 28. mai 2019, klokken 19:51
Samme svar herki DK. Havde min afsted, og fik svar at der snart vil komme et fix, som kunne fjerne det midlertidig, men at det ville komme tilbage igen. Kunne kun løses helt ved at skifte skærm, men det kunne ikke blive på garanti, da det ikke længere ses som en fejl...??!!!!
Tesla helt på afveje....

#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Høj hyle tone
søndag 16. november 2014, klokken 16:34
Nej, det er ikke fodgænge lyden.
For at sammenligne lyden med fodgænge lyden, som kan slås fra, så er hylelyden, ca 2-3 gange højre end fodgange lyden. En rigtig træls høj frekvens lyd. Lige til at få tinitus af.
I sommerperioden er det så tydeligt, at det ikke er behageligt at kører 80 km/t uden at skrue godt op for radioen for at overdøve wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii lyden.
#5
Leaf 2010-2017 / Høj hyle tone
søndag 16. november 2014, klokken 09:52
Har kørt min leaf næste 2 år nu. Den har altid haft en rigtig høj hyle tone, wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Det er mere hørbart i varmt vejr og tør vej. Det er så højt og irreterende at man bliver nød til at tænde for radioen og skrue op, ellers får man hovedpine.
Jeg har efterfølgende prøvet en anden leaf ved forhandleren, for at undersøge om det er "normalt". Denne gjorde det også. Så jeg har ikke tænkt mere over det, andet end det er rigtig træls, især om sommeren.
Men jeg kan ikke forstå der ikke er mere omtale om dette, hvis alle leaf gør det? Jeg vil hellere høre på en svag brændstof motor, end denne høje ultra wiiiiiii lyd. Lyden kommer fra motor, eller er ihvertfald afhængig af hastighed, des hurtigere man kører, des mere gennemtrængende bliver wiiii lyden.
Er det virkelig meningen?
#6
Leaf 2010-2017 / Sv: Mye dugg på frontrute.
tirsdag 21. oktober 2014, klokken 08:45
Som emil skriver, så brug ikke AC on når det er koldt. Der samler sig lidt vand, som ikke når og fordampe i AC'en. Når man så sætter varme på næste gang, kommer alt det vand ud som kondens/dug.
For at så det væk, sæt bilen til strøm, åben vinduerne en lille smule, og sæt varme på bilen, uden AC. Lad den står 20-30 min. Så er man sikker på der ikke længere er rest vand tilbage. Derefter brug kun varmen uden AC på. Bilen slå selv AC til, når man eks. sætter den på defrost til forruden, men slå selv AC fra igen med det samme. Så vil du aldrig have problemer med dug på ruden mer, og man behøver hellere ikke have meget varme på/blæs på, for at holde det dug fri underkørsel.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: SW v.6.0
mandag 15. september 2014, klokken 03:10
Hvorfor er der nogen som har 5.11, andre har fået 5.12 i juli, og nogle har fået 6.0?
Er der nogen som er gået fra 5.11 direkte til at modtage 6.0?
Jeg forstår ikke det updaterings system? Virker som det er helt tilfældig hvem der lige for og ej.?
#8
TLC / Sv: Fatter ikke Nissan og deres mangle på service
tirsdag 09. september 2014, klokken 10:25
Det er hellere ikke fordi jeg klager over Nissan forhandler service.
Det er Nissan selv jeg synes ikke gør det godt nok.

Hvad er forskellen på din bil nu, og fra da du købte den? Intet. Stadig den samme. Påtrods af at Nissan nemt kunne lave software forbedringer, rette software fejl i Carwings mm.
Jeg kan ikke forstå at man ikke selv ønsker at gøre et produkt bedre, når det nu kræver så lidt.
Se på alle andre tekniske produkter software. Android, IOS, Windows, Smart TV, Tesla, osv. Der retter man evt. software fejl, og kommer med software/firmware opdateringer, som gør produktet endnu mere brugbart.
Nissan, laver intet. Der skal man købe en ny Nissan - hvor der så er fysiske forbedringer, og få software forbedringer. Så der er lavet software forbedringer, men ikke udført til ældre modeller? Hvorfor ikke? Eks. at den nye leaf kan vise batteri i %. Det kan den ældre ikke. Men den ældre bil ved jo godt hvor mange % den har, den viser det bare ikke. Det er jo blot software, som kan ændres - som er ændret, men det kommer bare ikke over i den gl leaf.
Tænk hvis man købte en Windows computer, og for at få opdateringer / fejlrettelse, sikkerhedsopdateringer, så skulle man købe en ny computer hvergang.
Bare det at Nissan Leaf har så stor en fejl marginen på hastigheden. Når bilen viser 85km/t, kører man blot 78km/t. Det er lavet bevist, så man evt. kører lidt langsommere og derved bedre kan opnå en nogenlunde rækkevidde.
#9
Lading / Sv: Ladehastighet
torsdag 04. september 2014, klokken 18:13
6.4kWh hvis det er den nye leaf med dobbelt lader.
#10
TLC / Fatter ikke Nissan og deres mangle på service
torsdag 04. september 2014, klokken 13:46
Hej gruppe.
Nu har jeg været Leaf ejer i lidt over 1½ år.
Jeg er gået hen og blevet godt skuffet over Nissans service, eller mangle på det.
Har i mellem tiden også købt mig en Tesla. Hvor er der stor forskel på den måde de 2 bilfabrikanter tænker på. ( sammenligner ikke bilerne mod hinanden her, det ville ikke være fair ). Men Tesla laver konstant forbedringer, ændringer i firmware mm. Kommer konstant nye ting i bilen, eller på appen, igen uden fysiske ændringer.
Nissan har i alt den tid jeg har haft bilen, ikke kommet med noget som helst. Der er mange små fejl i bilen og carwings, på trods af jeg, og kender til andre som har kørt nissan leaf før mig, har oplyst om disse, er de stadig ikke blevet rettet.
Eks. I carwings under Driving Distance and Energy ( Se billed ), har man en graf, med værdi lodret i højre side, med interval 0, 1, 2, 3 osv. Det på trods af at punkterne hedder 0.12 - 0.14. Derved kan man ikke bruge det til noget, og man får blot en vandret streg langs x-aksen. Det eneste der skal gøre her, er jo at ændre værdierne til eks. 0.02, 0.04, 0,06 osv. Så ville man få en fin graf. Har gjort Nissan opmærksom på dette flere gange. Men intet sker.
Det samme med masser af funktioner i bilen. Batterimåling i %, Gennemsnitforbrug over xx tid, og ikke kun efter sidste nulstilling.
Bilen giver alle de dater fra sig idag, Nissan har bare valgt ikke at man kan se det. Køber man en Bluetooth OBD, og sætter til bilen og bruger leafspy pro til en android enhed, får man masser af dejlig data og statistik, som gør man bedre kan kører bilen, og bedre kan beregne afstand kontra batteristatus.
App'en.: Den er det mest kedelig, og LAAAANGsom der findes. Du kan se batteri status på din bil, og tænde klima. Færdig. Det ville være så nemt, at programmer, eks. muligheden for at låse / låse bilen op. Hvor bilen befinder sig på google maps. Indstille klima, ikke blot tænde det, men om det skal være varmer eller koldere. En indikator for hvad temperaturen er i bilen. Indstilling i %, hvor meget man gerne vil lade til, og ikke via indviklet timer indstilling, og så kun fast til 80%?? Hvorfor, og hvorfor ikke ændre det?
At bilen viser økonomien ved kWh pr km.? Er jo dumt. Er forhåbentlig ikke nogen som bruger flere kWh på at køre en kilometer. 0.12kWh/km. Næste 0.13kWh/km. Lav det dog om til enten Watt pr km, så det hed 124watt/km. Eller om til kWh/100km. Så det hed 12.4kWh/100km. Det vil tage en programmør til bilen, 5 min at skrive den kode om. Hvorfor ikke gøre bilen bedre, smartere, når nu bilen kan alt det i forvejen, det kræver bare noget programmering.
Jeg kunne blive ved sådan med flere eks. som ikke krævede fysiske ændringer af bilen, men blot alm. sund fornuft at gøre et program bedre.
Tænk hvis Microsoft og Bill Gates havde sat sig tilfreds med den aller første version af Windows 1.0!
Jeg har skrevet flere gange til Nissan Danmark, det er nok spild af tid og energi. Men hermed en opfordring til andre leaf ejer at skrive / ringe til Nissan og fortælle dem, hvor nemt det er, at lave bilen noget bedre, for ganske få kr.

Beklager jeg kommer med mit Danske her på det Norskeforum, men der er solgt så få Nissan i Danmark, så vi er ikke værd at lytte til.

Kim
Danmark

#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: supercharger etterbetaling s60?
søndag 31. august 2014, klokken 20:50
Sitat fra: Mippen på søndag 31. august 2014, klokken 17:32
Må bilen inn for å aktiveres på noen måte eller blir alt gjort automatisk?


Det kan åbnes fra tesla af. Den skal ikke ind.
Du kan faktisk få en 24 timers gratis prøve periode, ved at ringe til tesla supercharger.

#12
Var det muligt om du kunne finde en Fragtpris, på sæt til Danmark?
Så kunne jeg se om jeg kunne finde flere Danske Tesla ejer som vil med på ideen!
Evt fragtpris på 1 sæt, 5 sæt, 10 sæt til samme adresse.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: kjøre til Legoland
onsdag 09. april 2014, klokken 13:11
Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 08. april 2014, klokken 09:23
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 08. april 2014, klokken 08:17
OBS OBS! E.on stolpene er bare 11kW! I hvert fall var de det sist jeg spurte, og jeg tviler på at de blir oppgradert kjapt. Clevers er 22kW!

Godt poeng! Sendte en epost med spørsmål til dem, her er et utdrag av svaret:

Vi tilbyder gratis opladning frem til 1. maj 2014, så når I holder ved en ladestander på jeres tur ringer I blot til vores døgnåbne kundecenter på tlf. +45 70 27 05 77, så aktiverer vi ladestanderen straks.

Vores ladestandere benytter Type 2 (Mennekes) udtag og passer derfor fint med Tesla S.

Vores offentlige ladestandere understøtter op til 11 kWh/ 16A.


;)

Bemærk, det er "kun" gratis til 1. maj, og også kun hvis man laver et bindende abonnement i mindst 6 md. ved E.on Danmark.

#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: kjøre til Legoland
tirsdag 08. april 2014, klokken 07:46
Du ringer blot til dem, når du holder ved en stander du vil bruge. Der oplyser du visakort, og de åbner for denne stander.
http://www.eon.dk/e-mobility/Lad-pa-farten/CITY-charge-ladelosninger/

Det er klart den billigste løsning af alle.
Selv ladekort med abonnement er dyre i opladning end cash løsningen. Tror ikke e.on har tænkt på at Tesla biler kan have 80 kWh strøm.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: kjøre til Legoland
mandag 07. april 2014, klokken 19:38
Alle e.on stanger i Danmark virker igen. Man kan uden abonnement få en ladning ( uanset antal kWh ) for 99 ddk. Husk type 2 kabel.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA