Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Herligemeg

#1
Model S / Sv: Reell rekkevidde
mandag 02. mai 2016, klokken 21:09

[/quote]

Dersom dette er en kjøring i stort sett ett strekk, uten nevneverdige stopp/opphold/masse varme på mens en står i park etc, så må det med de tallene være noe feil i forhold til andre med S60 batteri. Foreslår du gjør flere nøye tester og så går til Tesla med tallene og be dem sjekke.

Dette er lsngtifra ett strekk. Det er stortsett til/fra jobb som er ca 1mil pr vei.
Får vel prøve igjen med penere kjøring...
#2
Model S / Sv: Reell rekkevidde
søndag 01. mai 2016, klokken 22:34
Har tatt litt tid å få til detteher, men!
Typical ved 100%, 277km.
13km igjen på tanken, kjørt 234,5km, brukt 47,7kwh av batteriet og hatt en gjennomsnitt på 203wh/km.

Burde ikke ett 2 år gammelt batteri kanskje komme mer opp i etpar og 50 kwh av de eksisterende 60..?
#3
Model S / Sv: Reell rekkevidde
mandag 04. april 2016, klokken 13:11
Sitat fra: Roma på søndag 27. mars 2016, klokken 11:56

Mitt råd er en ny og nøyaktig måling på sommerstid for å verifisere rekkevidden din. Lad til 100% og kjør ned i null.

Will do, skal lade den opp til 100% når jeg kommer hjem fra arbeid.
#4
Model S / Sv: Reell rekkevidde
søndag 27. mars 2016, klokken 11:13
Mye bra respons her nå ;)

Jeg var på hytten tidlig påske, det er ca 50km en vei. 80km/h og mye svinger. Low generering og range mode på. Bilen var ladet 90% da jeg dro, og bilen viste 243km antatt rekkevidde. Long story short:Litt kjøring til og fra butikken og småkjøring da jeg kom hjem stod det da jeg hadde 8km igjen på "tanken", da hadde jeg kjørt 201km forbruket var 220 og brukt kapasitet på batteri var 40kW.

Burde jeg ikke kunne få mer enn 40kW av en batteripakke på 60 på 90% oppladet batteri? For meg virker det så "km jeg savner" ligger kanskje her.

Jeg har ikke "lest meg ihel" før jeg kjøpte bilen.. Jeg føler heller ikke jeg har gjort noe galt med å kjøpe en S60 istedefor en større.. Jeg angrer ikke ett sekund! Vi kjører sjeldent langt, og rekkevidde er så å si aldri ett problem :) sånn for å svare noen av dere som virker så dere tenker jeg er en idiotisk for ikke å ha kjøpt 85/85P.
#5
Model S / Sv: Reell rekkevidde
mandag 14. mars 2016, klokken 19:06
Sitat fra: RaBalder på mandag 14. mars 2016, klokken 18:54
Sitat fra: Herligemeg på søndag 13. mars 2016, klokken 16:06


Fra. Eks: jeg har en tidlig 2014 S60 jeg får 210/240km ut av vibter/sommer.
P85 fra mars 2014
Første ferien min (sommer 2015) kjørte jeg fra Oslo til Trondheim med et forbruk på 154Wh/km. Det gir en batteri-rekkevidde på 493km.
Når jeg kom til Bjerkvik etter 1450km, så hadde snittet øket til 164Wh/km. Det gir batteri-rekkevidde på 463km.
Jeg antar da en utnyttbar kapasitet på 76kWh.

Dette synes jeg er innenfor det Tesla har lovet. Veiene nordover er til tider ikke optimale med tanke på forbruk.
Har dog ikke gjort øvelsen å kjøre fra 100% og helt til 0%. Den er ikke interessant lengre med avstand mellom ladestasjoner der jeg ferdes.

Dette er jeg helt enig i at er innafor!

Etter responsen å se, virker det for meg til å være ganske stor forskjell på bilene..
#6
Model S / Sv: Reell rekkevidde
søndag 13. mars 2016, klokken 16:06
Får ta flere ting i ett her..

Jeg sutrer ikke, jeg lurer på om flere har reagert på det samme. Og selvfølgelig trodde jeg (og helt sikkert de aaaaller fleste) aldri at vi skulle få eksakt rekkevidde. Men differansen mellom reklamert og fakta virker for meg å være veldig stor på noen biler. Hva om fosilbil en din plutselig skulle bruke dobbelt av lavt verdier bare fordi leverandøren er en fant å låver mer enn den holder regner jeg med du ville reagert STERKT om du måtte fylle bensin eller diesel dobbelt så hyppig.

Videre, det jeg prøvde å spør om, som noen har svart på, er hva får dere reelt nå ut av bilen. Legg gjerne ved kjøpsprosessen og batteristørrelse.

Fra. Eks: jeg har en tidlig 2014 S60 jeg får 210/240km ut av vibter/sommer.
#7
Model S / Sv: Reell rekkevidde
lørdag 12. mars 2016, klokken 10:02
Sitat fra: MyMuffin på fredag 11. mars 2016, klokken 23:59
Har en sen 2014 utgave (S60) med 28k på tellern

Rated ved 100% : 380
Typical ved 100%: 300

Wow, sa er du heldig. Jeg klarer kanskje 240-250 på sommeren og langtur nedover sørlandet...
#8
Model S / Sv: Reell rekkevidde
lørdag 12. mars 2016, klokken 09:46
Jeg bruker ikke rated nei. Bilen står inne når den ikke kjøres, ja det blir endel småkjøring, nei jeg blander ikke med typical og rated view. Det er ikke hva bilen sier og hva jeg får per dags dato jeg reagerer på, det er at Tesla har reklamert og solgt meg en bil jeg antok å få rundt 300-330 ut av på sommer-vinterstid.. Ikke en på nermere 200 uansett årstid..

80% oppladet bil i garasje rated: 232km rated: 298. Energy saver: on Range mode: on.
Sist tur 13,5km 20min bykjøring forbruk: 197Wh/km.


#9
Model S / Sv: Reell rekkevidde
fredag 11. mars 2016, klokken 20:12
Jeg synes at der burde være reelt å få ut 300km på vinterstid, 350km på sommeren.
At jeg ikke kommer opp i den tesla reklamerer med trodde jeg aldri.

Jeg vet ikke forbruket, skal sjekke det neste gang jeg kjører.

Du med s85, føler du ikke du får liiitt vel lite igjen iforhold til reklamert lengde?

Det kan da ikke bare være meg som reagerer på stor differanse mellom reklamert rekkevidde og reell rekkevidde på norske veier i norsk vær?? Enten det er vinter, sommer, vått, fuktig, overskyet, kallt osv...
#10
Model S / Sv: Reell rekkevidde
fredag 11. mars 2016, klokken 18:41
Rett over 300en plass. Jeg husker ikke helt.

Men det er ikke poenget. Poenget er at da jeg kjøpte bilen antok jeg en rekkevidde på rundt 330-350km. Nå får jeg max 230 med piggdekk og 100% lading. Jeg synes differansen mellom rekkevidde tesla reklamerte med, og rekkevidden jeg max får ut av bilen med normal kjøring på "vinterstid" (holder til på vestlandet) er litt vel stor.
#11
Model S / Sv: Reell rekkevidde
fredag 11. mars 2016, klokken 18:15
Etter info om bil var maks rekkevidde 380.eller kanskje det var 360.. Nå  ble jeg usikker.

Jeg bruker typical. Ikke at det har noe å si, da bilen ikke kommer lengre enn 20mil nå på vinterdekk på 80% batteri.

Hva er deres erfaring mellom maks rate fra du kjøpte bilen til nå?
#12
Model S / Reell rekkevidde
fredag 11. mars 2016, klokken 17:49
Jeg har en S60 jeg er storfornøyd med.

Men.... Rekkevidden.. 2år gammel.. Max rekkevidde: 380km. Reell med normal kjøring på piggdekk: rundt 210km sommerdekk: rundt 230km. Ved 80% opplading.

Var innom Tesla og kommenterte dette, de sjekket batteri på service og fant ingen problem.

Jeg synes det er liiitt vel drøyt å miste såpass mye kapasitet på den tiden jeg har hatt bilen.

Hva er deres erfaring?
#13
Model S / Sv: Kjører damer Tesla?
torsdag 10. april 2014, klokken 12:00
Dame og tesla eier..
Får mange rare blikk, og overhørte eg liten gutt si til pappaen sin at jeg hadde samme bil som de, da pappaen pent og pyntelig svarer "det er sikkert pappaen sin"..

Hehehe :D
#14
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
mandag 24. februar 2014, klokken 08:13
Da var endelig bilen in Transit fra fabrikk. Ikke hørt noe fra noen DS enda. Så får håpe de ringer snart :O
#15
Model S / Sv: 60kWh
mandag 20. januar 2014, klokken 11:10
Kan jeg få hive inn et annet spørsmål her, ettersom jeg venter på min egen 60kWh? :D :D

Hva koster disse supersladerne? må man ha en slik lader selv for å kunne utnytte superladerene rundt om i landet?

Om haranti på bilen ikke skal virke om man bruker en uorginal lader, betyr dette at Tesla har lakt inn en funksjon for å se dette i bilen? For meg virker det ulogisk at bilen skal vite hva som "forer" den..
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA