Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - nien

#1
Har noen der ute prøvesyklet Biltema sykkelen med midtmotor ...... ?
#2
Model S / Sv: Kjøp av TMS 85
søndag 27. august 2017, klokken 12:58
Noen somkan antyde forsikringskostnaden på en 2014-2015 mod s / forutsatt maks bonus og voksen eier utenfor oslo / 30.000 km i året ... sliter med å komme under 22000 i estimert pris ... er jeg i feil selskap (Enter)???
#3
e-Golf / Sv: Restrækkevidde efter 20.000 / 50.000 / 100.000 km
fredag 25. august 2017, klokken 12:48
Se foto / kjekt med bildedokumentasjon når vi diskuterer / ref innlegget ovenfor....
#4
e-Golf / Sv: Restrækkevidde efter 20.000 / 50.000 / 100.000 km
fredag 25. august 2017, klokken 10:39
Min e-Golf har runda 100.000 km / jeg merker ingen endring i kjørelengde. Indikert rest kjørelengde er 19 mil hvis jeg har kjørt veldig pent i eco+, selvfølgelig kortere når det er kaldt eller jeg har kjørt som en tulling, noe jeg vanligvis gjør.
#5
Model S / Sv: TMS med solid km-stand
tirsdag 22. august 2017, klokken 10:29
El-biler med høy km stand er et meget interessant tema.

Jeg levert min (E-Golf) på 100' km service, og fikk bilen tilbake uten anmerkninger / uten behov for deleskift / alt ok med bremser Batteri og motor.

Det har ikke skjedd med de bilene jeg har runda 100' med tidligere, og jeg må derfor anta at el-bilene er bedre enn fossil biler.

Spm er hvor mye bedre ...

Jeg TROR, men vet ikke, at Tesla fra årgang 2015, samt alt fra VW / BMW NISSAN osv, vil vise seg å være meget slitesterke biler... med kjørelengder opp mot 350' før store påkostninger.

Da blir spm om (Vi - markedet) tør å handle brukte Tesla med 150-160 tusen km på telleverket :-)...

Det som tar livet av en bil er rust - og automatkassehavari - og motor havari. Fordi gearkassa på Tesla er bygget av få deler, og motoren er bygget av ekstremt få deler, tror jeg at disse delene vil vare lenge... veldig lenge.

Vil også tro at delekostnaden vil bli trivelig - når antallet enheter produsert øker.
#6
e-Golf / Sv: Hvorfor selger FL eGolf så dårlig
torsdag 10. august 2017, klokken 10:35
Det er nok ikke E-Golf på lager i Norge - da er det rimelig og anta at alt som VW fabrikken har klart å bygge for Norge, er solgt i Norge.
Da blir nok registreringsstatistikken noe anderledes neste måned ! :-)

#7
e-Golf / Sv: 100.000 km i E-Golf.....
tirsdag 08. august 2017, klokken 12:39
-Er jo litt uvirkelig å kunne kjøre 100' km ++ på de samme bremseklossene... bør nok demontere klossene bak og vaske litt tenker jeg.... det må jo korrodert litt tenker jeg ...
#8
e-Golf / 100.000 km i E-Golf.....
mandag 07. august 2017, klokken 10:11
E-Rolf har runda 100.000 km....

Jeg vet det er (noen få) andre som har runda 100'.. hadde vært gøy om de også kunne lagt inn sine erfaringer !

Mine erfaringer:

Alt virker... !

Har ikke hatt feil eller behov for verkstedbesøk.
Lading har virket bra - har hatt noen få tilfeller av at ladingen har stoppet på ca 80%... men det kan være min feil, jeg driver med mye rart i garasjen.
Car-net har også virket bra / nesten merkelig bra, jeg ser at andre har hatt utfordringer med Car-Net... men har altså virka bra hos meg. (Iphone 6+, vet ikke om det har noen betydning)

Rust på bremser ? Nei, jeg kjører som en tulling, og sliter derfor på klosser og skiver, ingen rust anmerket på service.

Hurtiglading ? Ja, jeg hurtiglader ofte og mye, det funger bra... mange langturer til vestlandet.. får store regninger fra Fortum :-)

Merker ingen reduksjon i batterikapasitet. Jeg har så lang vei til jobben, at selv en liten reduksjon i batterikapasitet fort blir krise - men merker altså ingenting.

Bilen er 2 år og 10 mnd.

Og det var i grunnen det... tror jeg trenger litt ny gummi snart, men det har vel lite med selve bilen å gjøre :-)


#9
Audi e-tron / Sv: Konkurranse i premiumsegmentet....!
mandag 31. juli 2017, klokken 21:00
Etter å ha kjørt land & strand rundt i el-bil i sommer.... må jeg bare melde at ladenettverket i Norge for ccs/ chademo IKKE er i stand til å håndtere et stort antall (audi / nissan / ampera) med store batteripakker. Sto i ladekø bak en ampera... det var ikke gøy. Tesla har en vanvittig fordel med sine superladere.... 1 time og 10 min. bak en Ampera på singel lader på Otta i sommer gjorde brått Tesla mest aktuell...
#10
Audi e-tron / Konkurranse i premiumsegmentet....!
onsdag 26. juli 2017, klokken 01:24
TMS for 585'... med luft og 4,7 sek 0-100...
Nå begynner jeg virkelig å lure på hva nye El-Audi'n vil bli priset til!
#11
Står i ladekø bak Ampera.... eier'n er ny og 70+++ år... og han skal selvfølgelig ha 100%...... kjenner at lysten på Tesla øker ... ringe banken ?
#12
Alternativ energi / Sv: Signerer snart for Otovo... kommentarer ?
tirsdag 18. juli 2017, klokken 00:38
Og... nå er Tesla powerwall mulig å bestille...
Tesla sine nettsider åpner for mulighet til å drive huset fra battetipakken / offgrid / det er slik jeg tolker teksten...
Tanken på at det er mulig å være offgrid er veldig attraktiv for meg... uten at jeg har noen god forklaring på hvorfor.
Er vel bare litt rar i hodet... og har solceller på taket som bekrefter det !
#13
Alternativ energi / Sv: Signerer snart for Otovo... kommentarer ?
søndag 16. juli 2017, klokken 12:42
Fra trådstarter:

Anlegget oppe og går / 20 panel a 270w, teoretisk effekt. Ca 5kw.
Var oppe i 4,6 kw i går / det er jeg bra fornøyd med.
Fronius inverter.

Lagde omtrent 30kw/h første dagen.

Litt overrasket over at det med tett skydekke faktisk genererer oppunder 1.5 kw, det er mer enn jeg trodde på forhånd!

#14
Alternativ energi / Sv: Signerer snart for Otovo... kommentarer ?
torsdag 01. juni 2017, klokken 13:06
Oppdatering fra trådstarter:

Ting & tang som jeg kan gjøre noe med / penger / bestilling osv har vært ok siden midt i April.

Har ikke sett noen paneler på taket mitt enda / men har fått strømregning ++ fra Otovo - fordi Otovo nå formidler strøm til meg.

Venter i spenning - kanskje det ligger panel på taket når jeg kommer hjem fra jobben ? :-))
#15
Jeg eier ikke en Tesla i dag... litt for dyr for meg... men 600 er innafor..

0,8% rente + 600 for en lett ribba Model S, er ikke det veldig gunstig ???

Eller er det noe her jeg ikke har forstått - løp & bestill ?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA