Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - AndesiteSilver_i3

#1
BMW i3 / Sv: Blir nye i3 med større batteri sprekere?
tirsdag 21. juni 2016, klokken 16:57
 ;)
#2
BMW i3 / Sv: Blir nye i3 med større batteri sprekere?
tirsdag 21. juni 2016, klokken 14:27
Til dere som er opptatt av kg må ikke glemme at vekten av sjåfør/pasasjerer også spiller like mye inn.
Kan fort få flere titalls kilo i disfavør her også.
Kommer vel an på hvor glad du er i sjokolade, øl og potetgull.... Eller?
#3
BMW i3 / Sv: Bytte lyspærer til fjernlys
torsdag 19. november 2015, klokken 14:35
Bra Sungrazer, jeg har vurdert det samme men har ikker "tatt sjansen" på å justere lysen selv ennå.
Men nå skal jeg prøve :-) Takk for tipset.
#4
BMW i3 / Sv: Bytte lyspærer til fjernlys
tirsdag 29. september 2015, klokken 13:08
Jeg sitter med en følelse av at fjernlysene er justert litt for lavt.
Altså at de skulle vært "vippet" opp litt. Synes de lyser for mye i et felt framme på veibanen som muligens kunne vært litt lengre framme.
Vet ikke om dette er bare en følelse jeg har eller om dett skulle vært justert for jeg har ikke vært inne til måling/justering av lysene.
Men nå vurderer å få de kontrollert for å få bekreftet om de er riktig justert.
LED hovedlys (5A2) synes jeg er vanvittig god på nærlys så blir like skuffet hver gang jeg slår på fjernlysene..   :( 
Mulig i3 er tiltenkt å være en by-bil men skulle uansett gjerne hatt litt freshere fjernlys her ja.

Skal i alle fall forsøke med bytte til Osram Nightbreaker nå først.
#5
BMW i3 / Sv: Preconditioning
lørdag 21. mars 2015, klokken 00:02
Hvorfor kan det være interessant for bmw å vite/vise temperaturen på 12V-batteriet? Høres merkelig ut. Har de tilsvarende måling på drivstoffbilene?
#6
BMW i3 / Sv: Preconditioning
torsdag 19. mars 2015, klokken 11:45
Sitat fra: LMOR på onsdag 18. mars 2015, klokken 23:01
Og det ville være direkte flaut for BMW hvis oppvarming som starter automatisk når det er kaldt ute, eller kjøling som starter automatisk når det er for varmt, ikke skal bli skrudd på når en faktisk velger pre-condition fra appen.
Greit nok det men vi/jeg er vel forsatt ikke sikker på om dette faktisk er sånn det virker
så jeg synes denne tråden er meget interesang da dette er noe jeg selv ikke har mulighet til å finne ut av.

Jeg også håper (og tror/trodde) at at batteriet blir forvarmet ved pre-con uten at bilen er koblet til 220 men hadde vært veldig kjekt om det kunne "bevises" fra en eller annen dokumentasjon.
#7
BMW i3 / Sv: Nest mest solgte bil i februar.
onsdag 25. februar 2015, klokken 17:48
Kanskje det nå snart kommer en ny Leaf da med f.eks."større" batteri?
Dagens Leaf har jo vært med i noen år allerede..
#8
BMW i3 / Sv: Vedlikeholdsvarming vs kaldstart
tirsdag 27. januar 2015, klokken 10:46
Jeg har lagt inn aux.heating på en av de hurtigtastene (1-9) på dashbordet.
Da er det veldig enkelt å bare slå på denne når du går ut av bilen.

Har også lagt inn varmeren på fjernkontrollen som LMOR og andre har gjort.
#9
BMW i3 / Sv: Langhelg vinter - Parkering - Uten lading?
mandag 22. desember 2014, klokken 15:21
FERRY, jeg også lader stort sett hele tiden når jeg er hjemme. Spørsmålet var mer mot hva dere gjør hvis/når dere reiser bort i noen dager nå på vinters tid.

KLYKKEN, jeg også trodde at det var noen styringer i bilen som ville varme batteriene hvis de nådde kritiske lave temperaturer når bilen ikke var tilkoblet lading.
MEN jeg kan ikke finne noe som helst skriftelig som bekrefter dette.
Er bilen derimot tilkoblet lader da er det et system som tar seg av temperering av batteriet.

JKIRKEBO, er det -25C som er smertegrensen?

ABERG88, vet at kalde batterier er greit men hvor går smertgrensen?

Skjønner jo at batteriene tåler betydelig kulde men her også mangler jeg å se noe eksakt på hva som tåles.
Greit nok det at det ikke er ekstrem kulde her men flere dager med -15C og -20C kan man jo komme ut for.
Om det ikke er konstant -20C i dagesvis så vil jeg jo tro at temperaturer ned mot -10C/-20C i perioder av døgnet gir en bra nedkjøling av batteriene (Hvis bilen ikke er koblet til laderen da..)?

På et eller annet nivå må det jo være en "smertgrense" for hva batteriene tåler?
Tåler sikkert et par dager med -10C uten temperering?
Tåler sikkert et par dager med -15C uten temperering? Eller ikke?
Tåler sikkert et par dager med -20C uten temperering? Eller ikke? Osv. Osv.

Det er akkurat her jeg savner litt eksakte tall og info ang batteriene og hva de tåler.

Man kan tro, mene og synes så mangt men det hjelper meg veldig lite så lenger dette ikke er "dokumentert" informasjon.

Er nok best å stå med laderen tilkoblet hvis det blir betydelig kulde :-) Hvis man har tilgang på 220v da...

Så er det jo garanti på batteriene...
#10
BMW i3 / Langhelg vinter - Parkering - Uten lading?
fredag 19. desember 2014, klokken 15:58
Hei

Jeg har litt sånn "småangst" for å reise bort noen dager og la bilen stå med laderen i.

Sommer og høst går jo dette greit uten lading men hva nå når det blir kaldere ute?
Jeg står parkert i egen garasje men det er kald garasje (ca samme som ute temp.).

Om jeg står uten laderen er jeg ikke redd for at batteriet skal bli for utladet men det jeg tenker på er om batteriet rett og slett kan "fryse".
Med laderen tilkoblet vil jeg tro at batteriet blir temperert ved behov men det blir det vel neppe om bilen står parkert uten laderen tilkoblet?

Hva gjør dere ang. lading når dere reiser bort noen dager vinters tid?
Det sikreste er vel kanskje å bare å plugge i laderen og la den stå slik mens man er bortreist?
#11
BMW i3 / Sv: Varmepumpesystemet
fredag 12. desember 2014, klokken 00:28
 --BMW i3 operer med tre varmepumpe modus: "heating mode","mixed operation" og "cooling". --

Skjemaet du viser til viser "Explanation of mixed operatio of heat pump".
(Men lurer på hva det er som styrer/bestemmer aktiviteten til de tre modusene)

Har du tilsvarende skjema for "heating mode" og "cooling" så kan vi se hvordan det ser ut der?

Jeg vet ikke men håper forklaringen ligger der...
#12
BMW i3 / Sv: Hvilken mobil bør jeg velge til BMW i3
fredag 05. desember 2014, klokken 10:07
Finner ikke noe nytt ang Windows Phone app annå.

Men denne nyheten var litt spennende:
http://www.windowscentral.com/bmw-reportedly-buying-57000-lumia-windows-phones-employees
#13
BMW i3 / Sv: Erfaringer med ny software
fredag 31. oktober 2014, klokken 18:01
Hadde vært nyttig å kunne sammenlignet softwareversjon men det er da vel ikke mulig å finne?
Jeg har også vært til oppdatering for et par uker side men er fortsatt ikke fornøyd med regnsensoren. Muligens litt mere stabil nå en tidligere men absolutt ikke følsom nok. Må forsatt stå på max følsom for i det heletatt å slå inn nogenlunde i tide.

Men fikk jeg oppdatert grafikk i midtdisplayet, men ikke mulighet for norsk språk.
#14
BMW i3 / Sv: Ekstralys
fredag 31. oktober 2014, klokken 01:27
Nei, jeg har ikke lyspakken desverre. Og da ikke lys i sminkespeil.
Ser ut som det er én lyspære oppe i lampen og den lyser nokså gult mener jeg.
Skal se på det litt nærmere men er ennå litt usikker på hvordan jeg skal få av plastglasset som dekker denne lyspæren.
#15
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
torsdag 30. oktober 2014, klokken 17:59
Ting jeg lurer på:

Har nå etter at mørket har kommet mer og mer begynt å legger merke til at når jeg setter bilen på lading
(og etterpå låser bilen) så lyser bakgrunnsbelysningen i hovedlysbryteren, nødblinkknappen og håndbrekket.
Hva skal det være godt for? Er det sånn til dere også?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA