Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Leifen1980

#1
Hyundai KONA / Sv: Bestilling av Kona
mandag 25. september 2017, klokken 09:35
371 her, spent på videre spesifikasjoner.
#2
Leaf 2010-2017 / Sv: Norsk Leaf, budsjett 150k
torsdag 15. desember 2016, klokken 14:06
Bør ikke være noe problem å få tak i.
Acenta til 140k og Tekna til rundt 150k

Se eksempel:
https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86177386&fks=86177386

PS!
Solgte nylig min 2013 EU Tekna for 137 000. (Noen skraper på høyre side av bilen)
EU Leaf Gen 2 er helt ok mtp varmeteppe på batteri og fungerende Carwings. Eneste norsk modell har er vel muligens tectylering og spylere på hovedlykter? (Correct me if I'm wrong)
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: Bruktpriser på Nissan Leaf?
onsdag 14. desember 2016, klokken 20:11
Har også sett at det er horrible priser på enkelte brukte Leaf nå om dagen.
Vi hadde 2 Leaf og hadde behov for 4x4 og lengre rekkevidde, så valget var å sikte oss inn på en brukt og mindre SUV.

Skulle da selge euroleaf Tekna 13 modell kjørt 40k. Fikk tilbud om 125k i innbytte men solgte til 137000 via Leaf gruppa på Facebook. Det burde være mulig å finne flere gode kjøp for euroleaf i prisklassen 140 -150 000, eller evt norsk leaf til ca 10 000 mer.
#4
Model 3 / Sv: Bilder av Model 3
torsdag 31. mars 2016, klokken 10:41
Sitat fra: satheesh.net på onsdag 30. mars 2016, klokken 23:41
Av nysgjerrighet: Hvorfor blir folk skuffet hvis den er "lik" Model S, men bare litt mindre? Kommer sikkert med en modifisert front, etc. Men hvorfor er det så mange som er "negative" til en mindre TMS?

Personlig synes jeg det kunne blitt både fint og praktisk. TMS er jo ganske lekker, lite luftmotstand og gode muligheter for å frakte ting. Uansett hva Tesla presenterer i morgen, så skal den være meget stygg, før jeg kansellerer reservasjonen. :)

Hei Satheesh, long time no see.
Som "fersk" elbileier håper jeg å se en slags krysning av det jeg ser som positivt for våre Leafer og TMS.
Altså en litt mindre og mer by-/parkeringsvennlig Tesla med fortsatt samme gode rekkevidde og mulighet for 4-hjulstrekk.
Har til gode å prøvekjøre Tesla enda, men vil sterkt vurdere å legge inn en reservasjon dersom spesifikasjonene frister. :)
#5
Laget for øvrig egen tråd slik at vi har en tråd på kanadisk Nissan Connect for iPhone.
#6
Hei,
Lager egen tråd for Nissan Connect på iPhone.
Da er det bare å lage seg Kanadisk bruker og laste ned Nissan Connect Canada så vil det fungere.

http://www.appsgoer.com/2013/11/20/how-to-create-your-own-canadian-apple-id-from-your-ios-device/

Se mer forklaring her evt.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,26827.30.html

#7
Kan bekrefte at dette fungerer!
#8
Leaf 2010-2017 / Sv: 2016 Leaf app
tirsdag 29. mars 2016, klokken 09:39
Ser på meg selv som rimelig tålmodig.
Nå har vi 2 stk Leaf som vi rent kjøremessig er fornøyd med, men det er €@&# på tide at Nissan kommer ut med noe reell informasjon om når Nissan Connect skal være oppe og fungere igjen.
Jeg kan se min nye 30kW Leaf fra vinduet på jobben og frem til i dag har jeg via alt for mange trykk på tastatur og mus (og venting) kunne se status på ladingen. Nå får jeg kun "ERROR : 401 401 - Unauthorised - missing or invalid authentication token"
Epost og purring sendt Nissan, håper flere henger seg på og maser!
#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Forbruk med taklast
onsdag 16. mars 2016, klokken 15:26
Finner ikke den beskrivelsen det er referert til når jeg går inn på dagens tekst på lovdata dessverre.
#10
Leaf 2010-2017 / Sv: Forbruk med taklast
onsdag 16. mars 2016, klokken 12:37
Dere som kjører med taklast, har dere satt dere inn i regelverket for dette?
Hvor mye last (kg) har dere hatt på taket?
Lurer litt på å sette på min nye Leaf, men usikker på hva lovverket sier.
Hva om man blir stoppet i kontroll?
#11
Har også merket noe høyfrekvent lyd, men dette er når jeg kjører veldig sakte. Var først usikker på om det var generell lyd fra batteri, men høres litt mer ut som noe annet, vanskelig å si. Har ikke slik lyd på min 2013 Tekna.
Mulig de må se på det når bilen skal inn for justering av spyledyser. Synes for øvrig også at bakluka er noe treg å lukke kotra gammel Leaf.
#12
Hei,
Har du kommet deg hjem med hel bil og full bremseeffekt?
Jeg og jentungen skal kjøre fra Horten til Haukelifjell over påske med vår nye Leaf 30kW
Satser på det holder med å hurtiglade på notodden og Åmot/Haukeligrend.

Ble det stopp der du planla mtp hurtigladning på vei over og hjem igjen?
#13
Dette er ikke bra!  >:(
Hentet ut min Leaf i Tønsberg i går. Håper dette er en produksjonsfeil på 1 bil og ikke en hel leveranse/batch fra Nissan. Kan bli mange biler som kalles inn for sjekk nå.
#14
Leaf 2010-2017 / Sv: Hva betaler du for forsikring av Leafen?
torsdag 04. februar 2016, klokken 07:18
Fått tilbud på min nye 2016 Mod 30Kw som er i bestilling

Kjørelengde: Fri
Bonus: 75%
Kasko
Ingen fører under 25
Egenandel: 4000

3636,- skal dette koste hos Jernbanepersonalets Bank og Forsikring. Tilsvarende med fri eller 40 000km hos If og Gjensidige var tredobbel pris.
#15
Spennende tur.
Bor selv i Horten og skal sammen med familien prøve turen motsatt vei til sommeren "hjem" til Karmøy, da med den nye Leafen som er i bestilling.
Er det privat lading du tenker i Horten, eller skal du f.eks stå ved parkeringen ved Nordre Braarud?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA