Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - mars

#1
e-up! / Sv: Lading avbrytes?
lørdag 08. august 2015, klokken 09:59
Har hatt lignende problemer under lading, hvor den har avbrutt etter en stund, med rødt lys i kladden. For meg var løsningen å få byttet stikket hvor jeg lader. Etter det forsvant problemet helt. mener å ha lest at det er en form for termisk sikring i støpselet, men er langt fra sikker på det. Min up er 2013 levert i begynnelsen av 2014.
#2
e-up! / Sv: Rengjøring av seter
lørdag 08. august 2015, klokken 09:44
Jeg har erfart at regnvann fra fra klær er nok til å lage skjolder i setene, det er ikke til å unngå her på vestlandet. Jeg har brukt Auto Glym interior shampoo etter anvisning på flasken, det har fått vekk skjoldene.
#3
e-up! / Sv: Ulyd i drivverk
tirsdag 05. august 2014, klokken 16:03
Jeg hadde en lignende lyd som jeg nevnte I forbindelse med at bilen var inne hos VW for en aksjon. De sjekket det opp og mente det var foldene I drivknutemansjettene som gnisset mot hverandre ved fullt utslag på rattet. De hadde vissnok smurt på ett eller annet, og jeg har ikke hørt lyden siden. Det er en del lyder som jeg legger merke til pga fravær av motorlyd...
#4
e-up! / Sv: Leveringstid e-Up!
torsdag 06. mars 2014, klokken 15:04
SitatVurderer sterkt å kjøpe en e up. Lånte e up i helgen og ble forelsket med engang
Kanskje litt OT, men hvor mye avslag kan man forvente å få på en e up??

Jeg fikk samme konfig men i hvit til 205000 hos Møller i Haugesund (Hvit, teknikkpakke, panoramatak, piggfrie vinterdekk på alufelg og bagasjeromsmatte)..
#5
e-up! / Sv: Problemer / løsninger e-Up!
tirsdag 04. februar 2014, klokken 14:25
Sitat fra: Tangosierra på søndag 02. februar 2014, klokken 21:19
2. Plutselig sluttet bilen å lade. Ladekladden blinket rødt. I følge manualen var den overopphetet. Noe som er rart siden det var -4 grader ute..

Har du sjekket støpselet på ladekabelen(enden du plugger inn i veggen) om støpselet blir for varmt avbrytes ladingen, dette skjedde meg et par ganger når jeg plugget i en gammel sliten stikkontakt. Jeg kunne da kjenne at støpsel og stikk var varme. Ved varmgang vil, ihht manualen, ladestrømmen gradvis reduseres, om ikke dette senker temperaturen, så vil ladingen bli avbrutt.
#6
e-up! / Sv: Garmin-enheten
mandag 27. januar 2014, klokken 09:21
Jeg fikk tilbud fra to forhandlere før jeg kjøpte bilen.. det ene tilbudet var spesifisert med DAB+
29. nov 2013: Grunnpris: UP! E-UP! 82HK DAB+ Kr.184600

Det andre tilbudet hadde ikke DAB
22. nov 2013: Grunnpris: UP! E-UP! 82HK Kr.180300

Prisene er grunnpris uten frakt og levering, så det ser ut som om man måtte betale for DAB+..

Forøvrig finnes denne hvis man har stort behov for DAB:
http://www.bilkomponenter.no/products/rcd-215-originalradio-med-dab-kun-til-vw-up
#7
e-up! / Sv: Dab radio
mandag 27. januar 2014, klokken 08:56
Hei, vi hentet vår bil 20 jan. denne ble ble bestilt i november. Vår bil har ikke DAB, jeg spurte selger om dette, og fikk beskjed om at de første bilene kom uten DAB. Vår bil var en bil som Møller Haugesund hadde satt i bestilling, så den ble ikke satt opp av oss. Vi kjøpte denne da vi sparte et par mnd. i levering. Når vi satte opp en bil selv sammen med selger, fikk vi valget om å ta med DAB+ til 1500kr (tror jeg prisen var).
#8
e-up! / Sv: Setetrekk
tirsdag 21. januar 2014, klokken 12:41
Det stemmer, når du sier det, så vare det HTS selgeren hos Møller sa at de bruker.
#9
e-up! / Sv: Garmin-enheten
tirsdag 21. januar 2014, klokken 10:35
Jeg oppdaterte min i går, det gikk fint, men fant ut at det var to oppdateringer.. Først en som krevde at jeg gikk ut i bilen, satte inn enheten og slo på tenninga.

Etter dette kobla jeg igjen til enheten en gang til, da kom den opp med enda en oppdatering. Denne var tydeligvis mindre da jeg ikke trengte å sette den inn i holderen i blien etter denne.

Av en eller annen grunn kom listen over endringer opp på tysk hos meg, seint på kvelden gadd jeg rett å slett ikke å prøve å oversette teksten, så er litt usikker på hvilke endringer som kom som følge av denne oppdateringen.
#10
e-up! / Sv: Setetrekk
tirsdag 21. januar 2014, klokken 06:11
Har ikke kjøpt, men har spurt møller etter setetrekk.
De sier at det finnes ikke originale fra fabrikken, men at de kan levere setetrekk fra en leverandør de bruker. Prisene er fra 2695 til 5500, har ikke fått sett noe bilder eller noe mere info om disse, annet enn leveringstid på ca 3 uker.
#11
e-up! / Sv: Valg av hjemmelading
lørdag 11. januar 2014, klokken 22:40
Takk for svaret. Tror ikke jordfeil er et problem her i nabolaget. Prøver nok med den medfølgende ladekabelen i starten.
#12
e-up! / Sv: Valg av hjemmelading
lørdag 11. januar 2014, klokken 17:37
Electrolux, kan du presisere hva du mener med det du sier:
Sitatden originale kabelen er vel kritisk til strømmen vi har i eget hus.

Jeg kommer i allefall å legge ut enten en ny kurs, eller forlenge en av mine nylig installerte 16A ut til garasje eller yttervegg, slik at jeg har kabling jeg kan stole på og jordfeilautomat..
#13
e-up! / Sv: Valg av hjemmelading
fredag 10. januar 2014, klokken 20:01
SitatMed den bruken du beskriver, så ville jeg spart de pengene, og sett hvordan det funker for deg med medfølgende kabel. Den kan justeres mellom 6-10A, og det jeg tenkte umiddelbart var at om du har bare 10A kurser, så vil du klare deg med 6-8A lading, selv om kursen skulle være delt med noe annet småtteri.

Ville bare fått sjekket at stikkontakten er ok, og gjerne byttet om den er gammel.

Så kan du alltids brenne av 10 000kr på en oppgradering senere, om du finner ut at du har behov for det :)

Takk for svar.
Vil nok helst unngå å bruke den kursen jeg har tilgjengelig i garasjen, da denne er delt med badet, inkl. varmekabel.. (Ikke så greit å forstå hva de som la opp anlegget har tenkt..) I tillegg er hele opplegget i huset fra 60-tallet. Har noen 16A kurser i kjelleren som ganske enkelt kan forlenges ut til garasjen som ligger som en forlengelse av huset. Dette er nok ikke så mye dyrere enn å ha elektriker til å kontrollere det gamle og bytte stikk..
#14
e-up! / Sv: Bosch vegglader
fredag 10. januar 2014, klokken 18:12
Har desverre ikke fått noen pris, Salto skulle se etter en forhandler nær meg å få de til å gi en pris..
Ifølge nettsiden til Salto så er nærmeste forhandler i Haugesund, som er ca 6mil unna.. (Stord)
#15
e-up! / Valg av hjemmelading
fredag 10. januar 2014, klokken 18:09
Hei, er helt fersk på både elbil og forumet her. Venter på min E-UP som er på vei inn i landet nå.

Jeg håper at noen av dere har råd og tips i forhold til hjemmelading.
Huset mitt er relativt gammelt, med stort sett 10A kurser, så jeg kommer nok til å få lagt opp en egen kurs  for lading, sannsynligvis en 16A siden E-UP ikke kan lades med 32A.

Primært bruk for bilen er den daglige lokale kjøringen til skole, barnehage, jobb og lokalbutikken(småkjøring innenfor en radius på ca 1mil), så jeg regner med at fullt batteri på morgenen skal dekke behovet mitt de fleste dagene..

Har tenkt en del på hva jeg skal få gjort for å tilrettelegge for lading av bilen når den kommer, men håper noen av dere med mer erfaring kan komme med inspill.

løsningen jeg heller mot pr. i dag, er å få lagt inn en ny 16A kurs ut til garasjen evt på husveggen, med CEE kontakt (For å unngå Schuko). Om jeg har forstått riktig, så har medfølgende kabel fra VW Shcuko støpsel og lader kun 10A. Derfor tenker jeg å enten kjøpe en ladekabel med kladd som kan lade med 16A, eller en eller annen veggboks som kan kobles opp med CEE støpsel. F.eks de som elbilhjelpen selger.

Fint om noen har synspunkter
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA