Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - snappy

#1
Sitat fra: Øggen på torsdag 26. oktober 2017, klokken 13:33
Mellomaksling????
Trur det må vere feil valg av ord.
Om ikkje tesla he begynnt med fordelingskasse, kardang osv,......

Tesla fyren kalte det mellomaksling , men antar det der den aksel-forlengnings-dingsen som sees til venstre i bildet -
http://www.guideautoweb.com/en/galleries/36446/exclusive-tesla-model-s-p90d-a-high-speed-5-or-7-seat-electric-rocket-ship/?im=7
#2
Sitat fra: Muffinman på torsdag 26. oktober 2017, klokken 10:52
Snakker vi bytte av akslinger som er byttet tidligere? Har du stålfjæring?

Front left+right halfshaft som er byttet før + denne mellomakslingen . Luftfjæring .
#3
Hadde min 2015 85D ( 83k ) inne til litt småkos i dør & vindusavdelingen , samt sjekk av ulyd ved forholdsvis frisk akselerasjon - knakking foran.
Kjapp fiks av småtingene, og bekreftet ulyd , skal skifte 2x drivaksler + en mellomaksel (?)  6 desember.

Dette blir det andre drivakselbyttet  som er litt bekymringsfullt, da antall bånn gass akselerasjoner fra 0 på dette settet  er mindre en 5...
#4
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
torsdag 26. oktober 2017, klokken 09:53
Sitat fra: GOS på torsdag 26. oktober 2017, klokken 09:49
@sjaugen

Fikk du noe god pris på CCV6 noen plass? Jeg må bytte 2 av mine R2 og tenker å prøve CCV6 og mener jeg tidligere har sett gode priser referert fra andre, men på meg så ser det ut som om det er 3000+ per dekk. Har du eller andre funnet de billigere?

Miks av dekk med såpass forskjellige egenskaper som R2 og CCV6 er vel ikke anbefalt..
#5
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
onsdag 25. oktober 2017, klokken 09:21
Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 21:06
Noen som har kjørt Goodyear Ultra Grip Ice 2 på TMS? Har kjøpt disse til 19" originalfelger, og skal stort sett bare kjøre i Oslo-området samt noe motorvei.

Lite erfaring, med har prøvd et par dager på veldig vått føre i Oslo , funker bedre enn Nokia R2 jeg hadde før.
Goodyear kjører et sånn festlig amerikansk kupong opplegg om dagen så jeg  fikk 1000kr rabatt hos Johs Bjerke ( og sikkert andre ) 9767kr ferdig på bil
#6
Låsen ser forholdsvis ubrukelig ut .. det er vel bare å fortsatte med "drasse rundt på batteriet" praksisen.

Var en liten runde utenfor jobben i dag og så 2 el sykler begge med batteri , men batteriene så ikke så standard ut som et Bosch batteri , slik at de kanskje er mindre attraktive å stjele.
#7
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Låsing av sykkel
fredag 09. juni 2017, klokken 11:40
Hvor panisk bør jeg være når det gjelder gateparkering av elsykkel i Oslo? For øyeblikket bruker jeg to låser ( bøyle+kjetting), tar med meg batteriet og displayet.
Tar jo litt tid å gjøre dette og spesielt det å drasse rundt på batteriet ( Bosch ) er jo ikke spesielt hendig.

Noen erfaringer med å la batteriet sitte på sykkelen ( ramme/låsbart)?
#8
Model S / Sv: Bytte til 4G
fredag 24. februar 2017, klokken 19:43
ca 2400 betalte jeg i januar
#9
Model S / Sv: Slik blir nye mobil-Tesla-app'en
mandag 13. februar 2017, klokken 07:57
Noen andre som har problemer med å koble til bilen etter å ha oppgradert app'en ? Før oppgradering koblet den seg til i 95% + av forsøkene , etter oppgradering er det mer 5 % .. Ingenting annet gjort med bil og parkerer på samme sted.
#10
Utlevert i slutten av mars 2015 , så en januar
#11
e-up! / Sv: Ladeluke med mer ..
fredag 10. februar 2017, klokken 10:52
Fikset og klart 4600kr.
#12
Sitat fra: TeslaSvein63 på tirsdag 07. februar 2017, klokken 15:59
På tross av alle bremsoppgraderinger, så er bilen livsfarlig på sørpeføre. Det skjer så og si ingen ting, selv om man trykker på med stor makt de første sekundene.

Fikk følgende installert på 2015 85D i forbindelse med service og klaging på bremseeffekt:
FRONT BRAKE PAD SVC KIT HP1000-T (1055066-00-B)
FR BRAKE ROTOR W/ AS-CAST OUTER HAT (1025099-00-B)
REAR BRAKE PAD SVC KIT HP1000-T (1055068-00-B)
RR BRAKE ROTOR (6006431-00-D)

Fungerer veldig bra i alle værtyper , skulle jeg klage på noe nå så måtte det være at de  biter litt for godt ....Helt annen følelse enn orginal oppsettet på bilen.
#13
e-up! / Sv: Ladeluke med mer ..
mandag 30. januar 2017, klokken 12:07
Sjekket med NAF , meningsløst å diskutere med Møller uansett hvor usannsynlig forklaringen er fra deres side mente fyren på telefon, sammenfalt vel greit med min tolkning av samtalen med daglig leder på Ryen.

Man lærer jo så lenge man lærer - dagens er aldri Volkswagen og aldri Møller :-)
#14
e-up! / Ladeluke med mer ..
mandag 30. januar 2017, klokken 10:17
Ladeluka ( lokket ) " falt av på e-up'en . Ser rett og slett ut som måten de har festet lokket i hengslene  på ikke holder mål.
Møller Ryen var ikke spesielt imøtekommende må jeg si , de fant også ut at ladepluggen i bilen var løs på en eller annen måte , og begge deler måtte betales av meg.
Møller hadde ingen forklaring på noen av problemene, bare at det ikke var noe de dekket.

Noen som har hatt tilsvarende problemer med e-up ?  Det er bare kona som bruker den og at hun har revet av lokket uten å si fra virker ikke helt sannsynlig.
#15
Model S / Sv: Har du hatt mye feil med din Tesla?
tirsdag 13. desember 2016, klokken 10:24
Sitat fra: GeirHM på onsdag 30. november 2016, klokken 19:44
Jeg krysset av for svar alternativ 2 "Større feil som innebar at bilen ikke var kjørbar". Det har skjedd ved to anledninger. Først var det en jordingsfeil som sendte alle mulige og umulige meldinger ut på displayet. Tesla kom med en gang med kranbil med leiebil på planet. Andre gangen fikk jeg beskjed om at bilen måtte til service og at det var fare for at den ikke ville restarte. Meldingen kom og gikk. Leverte bilen og fikk leiebil mens de fikset den.

Betyr dette at bilen ikke kan brukes som nummer 1 bil? Vel, jeg har brukt min som nummer en bil i et og et halv år og har på den tiden kjørt 70 000 km. Den ER nummer en bil. Jeg vil ikke bytte.

PS. Skulle gjerne hatt AP 2.0. (Har 1.0)

Hei
Høres ut som jeg har ca samme feil - fikk beskjed om at et "jordingspunkt måtte sveises". Våre biler kom jo samtidig - mulig dårlig batch...Brukte de lang tid på å fikse ?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA