Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - josteinh

#1
Model S / Sv: Erfaringer med lyst skinn ?
mandag 06. juli 2015, klokken 00:39
Har en rød Tesla med grått skinn. Perfekt kombinasjon etter min mening, men det blir smak og behag. Den er nå ca halvannet år og er gått snart 40000 km. Ingen tegn til slitasje eller misfarging på skinnet. Har behandlet og renset setene et par ganger underveis, men ellers ingenting.  Har også hatt to Volvoer med beige skinn tidligere, men misfarging fra klær eller annet var heller ikke noe problem der.
#2
Model S / Sv: Panser - kan ikke lukkes uten å skades?
mandag 05. mai 2014, klokken 20:12
SitatJeg har en svak bulk rett til siden for midten helt i forkant. Forøvrig ett sted jeg ikke benytter når jeg lukker igjen (bruker to hender og så veldig smalskuldret er jeg ikke).
Så den først når bilen var helt ren og med det rette skjeve synet. Min konklusjon er at den har vært der siden jeg fikk den, men som en annen sa: Vanskelig å komme med etter 1mnd eller mer.

Jeg har nøyaktig samme skade og på samme sted som "Gressvikingen" Vet ikke selv når den kom da jeg mener å ha vært veldig forsiktig, men antar det må ha vært i forbindelse med lukking. Den er jo ikke særlig synlig, men klarer ikke å ha det slik så Drammen karosseri skal fikse det for kr 9500. Blir retting og full lakkering av panser. Ikke mulig å dra ut med vakuum eller liknende pga at det er aluminium. Har ikke tenkt på muligheten for at dette var noe jeg kunne presentere for Tesla, men kanskje det er det?
#3
Model S / Lading i Sverige
mandag 28. april 2014, klokken 21:27
Har planer om en tur til Syd-Sverige (Kristianstad) i starten av juni. Har via uppladdning.nu funnet en del lademuligheter på veien, bl.annet noen mode 3 type 2. (Må ut og kjøpe kabel) Men hvor kjapt går egentlig ladingen på en slik?  Må man overnatte, eller får man fylt opp i løpet av f.eks 4 timer? Noen som har erfaringer og råd om hvor vidt det er mulig å lade 20-30 mil uten å tilbringe natten på hotell?
#4
Lading av Tesla / Sv: Parkering Gardermoen - Lade eller ikke?
fredag 04. april 2014, klokken 23:05
Sto tilkoblet lading i 15 dager med vanlig UMC på Gardermoen parkering. Det gikk helt fint.
#5
Model S / Sv: Tilkoblet lading over lang tid
tirsdag 18. mars 2014, klokken 08:56
Jepp. Vanlig Tesla-UMC  :)
#6
Model S / Sv: Tilkoblet lading over lang tid
mandag 17. mars 2014, klokken 22:27
Tilbake etter 16 dagers ferie og kunne fastslå at bilen hadde fullt batteri og at 12V-batteriet fungere helt fint  :) Hadde kontakt med den med appen underveis og kunne se at den vedlikeholdsladet jevnlig. Så da kan jeg fastslå at for min del var det ingen grunn til bekymring. Men det betyr jo ikke at feilen ikke kan oppstå hos andre eller også hos meg hvis jeg er tilkoblet et annet sted enn på Gardermoen parkering.
#7
Model S / Sv: Tilkoblet lading over lang tid
fredag 28. februar 2014, klokken 18:43
Har vært i kontakt med Tesla angående mine bekymringer for å stå tilkoblet på Gardermoen i 14 dager. Tenkte at jeg enten ville få til svar at det var helt trygt eller et vagt svar. Dersom jeg fikk det siste hadde jeg bestemt meg for å forlange en Mennekes-kabel. Men svaret jeg fikk var en variant av det første: "Koble til strøm og sjekk via appen før du er på vei hjem om du får kontakt med bilen. Gjør du ikke det ringer du meg og jeg skal egenhendig reise til Gardermoen å fikse det hele! Dersom du skulle stå på Gardermoen og bilen likevel er død ringer du og jeg kommer innen 25 min og henter dere!!" Deretter fikk jeg visittkortet samt blått adapter som også var ankommet :-) Det er en service jeg må si meg veldig fornøyd med! Så da tar jeg sjansen på å koble til og så får vi se hva som skjer :-)
#8
Model S / Sv: Tilkoblet lading over lang tid
mandag 24. februar 2014, klokken 09:23
Takk for svar og mange sterke meninger  :) Ser at de fleste er skeptiske til å la bilen stå tilkoblet over lang tid, selv om det er på de "offisielle" ladeplassene på Gardermoen. Det burde jo i alle fall ikke være noe feil med strømopplegget der, men hvis det er Teslas UMC som er problemet hjelper jo ikke det. Kan jo selvsagt gå til innkjøp av en Mennekes-kabel som skal løse alle problemer, men må jo innrømme at jeg synes det blir feil å bruke flere tusen kroner på noe som burde være i orden fra Teslas side. Mitt problem i så måte er jo at det er fullt mulig at Teslas UMC virker aldeles utmerket, og jeg kan således ikke kreve en ny foreløpig. Men jeg har jo ikke lyst til å ta sjansen på stå der med 3 andre personer og 10 kofferter og en død Tesla etter 14 dagers ferie heller  :P
#9
Model S / Sv: Tilkoblet lading over lang tid
søndag 23. februar 2014, klokken 15:16
Har kun UMC med vanlig schuko. Men bilen er 1 uke gammel og har ny software (5.8.8  ) og forhåpentligvis ny firmware.
#10
Model S / Tilkoblet lading over lang tid
søndag 23. februar 2014, klokken 14:58
Ser at dette er omhandlet i tråder for en tid tilbake, men ønsker å høre om noen nå har ytterligere erfaring med dette og med å la bilen stå tilkoblet over lang tid generelt. Skal ut på 14 dagers tur snart og har planer om å parkere på en av el-bilplassene på Gardermoen parkering. Er imidlertid veldig usikker på om jeg skal la den stå tilkoblet. Vil nok ha nok strøm til å komme meg hjem igjen uansett, men hadde jo vært behagelig med "full tank" når man plukker opp bilen  :) Men er dette tilrådelig ut fra tidligere erfaringer med dødt 12v-batteri etc? Ser jo at Tesla anbefaler å la bilen tilkoblet. Men samtidig virker det som om de sier at de ikke kan garantere at noe ikke skjer. Noen som har erfaringer og råd og komme med?
#11
Model S / Sv: Ny software og ladeproblemer!
søndag 23. februar 2014, klokken 13:01
Da kan jeg fastslå at alt fungerer som det skal og jeg har lært følgende  :)  :
1. Les manualen nøye!
2. Bilen fortsetter å lade selv om det grønne lyset ved ladeporten slukker.
3. Hvis man låser opp med nøkkelen (fob) deaktiveres "walk-away-lock"
4. Dette forumet er et glimrende sted å finne svar på ting som gjelder Tesla S.

Da sier jeg takk til alle bidragsytere og jeg skal fortsette å nyte min Tesla S  ;D
#12
Model S / Sv: Ny software og ladeproblemer!
fredag 21. februar 2014, klokken 22:26
Takk for alle svar  :) Da har jeg skjønt at jeg har tatt feil ang at det har lyst grønt ved lading tidligere når bilen har vært låst. Men da må faktisk bilen ha vært ulåst ved flere anledninger tidligere selv om nøkkelen har vært langt unna. Og funksjonen med at bilen låser når man går har vært aktiv noe den er nå også. Men lar uansett ting være som det er så lenge den lader nå, så skal jeg sjekke det hele i morgen og skrive noen linjen om resultatet  :)
#13
Model S / Sv: Ny software og ladeproblemer!
fredag 21. februar 2014, klokken 21:55
Mente at den ikke startet etter 60 sekunder....  :P
#14
Model S / Sv: Ny software og ladeproblemer!
fredag 21. februar 2014, klokken 21:54
Den startet ikke igjen etter 30 sekunder. Hadde forlatt bilen og kom tilbake etter 5-10 minutter. Jeg tok det imidlertid for gitt at bilen ikke ladet når det var svart i ladeporten. Er ganske sikker på at det har blinket grønt under hele ladeprosessen tidligere selv om bilen har vært låst. Eller tar jeg feil? Uansett kulle jo bilen ha låst seg når jeg forlot den, noe den tydeligvis ikke har gjort. Så noe må være feil.
#15
Model S / Ny software og ladeproblemer!
fredag 21. februar 2014, klokken 20:58
Er ny her på forumet, men har lest mye og skjønner at det er mange med mye kunnskap her :) Fikk min Tesla S for en uke siden og er strålende fornøyd! Men i dag har det oppstått et problem. Etter å ha installert software 5.8.8. ("sucsessfully completed") har plutselig et problem oppstått med ladingen. Koblet til som vanlig hjemme (vanlig stikk på 13 A) og alt startet som vanlig. Men da jeg låste bilen stoppet ladingen. Åpnet både bil og tok ut ladekontakten, satte den i og alt startet som vanlig igjen. Men når jeg låste bilen (enten ved å gå unna, eller bruke nøkkelen) ble det svart i ladeluken, og lading stoppet. Dette gjentok seg 4-5 ganger (prøvde både å trykke på bremsen, resette UMC etc) Men etter en stund virket det som om ladingen fungerte og at alt var ok. Men nå ser jeg via app-en at bilen ikke er låst! Det virker rett og slett som at det er det at bilen låses som stopper ladingen. Nå tør jeg rett og slett ikke å låse bilen da jeg er redd det kan stoppe ladingen igjen ( må ha fulladet bil i morgen) Noen som skjønner hva som skjer, eller forslag til løsning? 
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA