Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Teslaeier

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: EU-kontroll
lørdag 27. januar 2018, klokken 15:02
Hadde min til EU kontroll hos NAF nylig. Ingen problemer, men det ble bemerket at bremseklossene til brekket var slitt. Skjønner ikke helt hvordan de har blitt slitt. De er jo ikke i kontakt med bremseskivene annet enn når bilen står stille.
Sliter forresten veldig med å få bestilt service hos tesla. Noen som har email adresse til noen på Ruud eller Skøyen?
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ladelukeåpning via UMC
søndag 24. januar 2016, klokken 17:29
Samme erfaring som de siste over her.
Tidligere UMCer (har hatt 2 stk) har fungert en gang i blandt. Fikk ny type i høst og kjøpte en ekstra av samme type for å ha i reserve. Begge åpner ladeluke uten problemer
#3
Sitat fra: Sven-E på torsdag 21. januar 2016, klokken 20:45
Sitat fra: TeslaSvein63 på torsdag 21. januar 2016, klokken 14:47
Lurer litt på alt dette utstyret i bilen, tenker her på oppvarmede seter. Noen som har lagt merke til om disse blir stående på, når man går ut av bilen mens den lader. Det er mange seter som har begynt å ulme.
Setevarme slår seg av når man går ut og låser bilen, og kommer ikke på igjen selv om man setter seg inn igjen.
Den må settes på manuelt igjen.
MEN: Jeg vet ikke om dette gjelder om man setter bilen i camper-mode.
Slik er det ikke på min bil. Setevarme slår seg av når jeg går ut av bilen og går på når jeg setter meg inn igjen. Jeg skrur på om vinteren og skrur av igjen når våren kommer.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Innstillinger best mulig rekkevidde
fredag 25. desember 2015, klokken 21:51
Sitat fra: GOS på tirsdag 22. desember 2015, klokken 06:34
Sitat fra: Tesla P85D på tirsdag 22. desember 2015, klokken 00:21
Nå skal jeg etterhvert få testet dette selv hvor lang rekkevidde man har etter forskjellige føreforhold, temperatur osv...
Men rent erfaringsmessig blant dere her inne, hvor langt kjører man med en P85 og en P85D i sommer halvåret på tørre veier med lite stigning og normal kjøring(ca etter fartsgrensen). Skjønner at dette vil variere veldig. Men bare for å få en viss oppfattning av hvor langt man kan forvente å komme med vanlig kjøring under fine forhold. Er foreks 40 mil innen rekkvidde  hvis man lader til 100% før oppstart?

Om det er mye 80 soner og ikke stort sett bare 100 soner så bør du rekke mellom 450-500 km, kanskje helt opp til 520 på en fulladet S/P85 er min erfaring.
Dette er min erfaring også. I 60 - 80 sone kommer jeg 500 + / -.
I 110 - 130 mellom 300 og 400 km avhengig av føre.
Farten har veldig mye å si for rekkevidden.
Nokian hakka r2 øker også rekkevidden betraktelig ift goodyear sommerdekkene.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Calling P85D owners world-wide
søndag 27. september 2015, klokken 21:13
@ teslanewbie
90 sek med varierende kjøring?
Har aldri kjørt bil på bane, men utfra min erfaring med mx består variasjonene av enten full gass eller full brems. Det ser jo ut som det var det som ble praktisert i videoen også.
Blir fortsatt overrasket over at folk som har brukt rundt 700.000 - 1 mill på bil blir overrasket når det viser seg at det ikke er en banebil. Før jeg bruker så mye penger på noe som helst gjør jeg gjerne litt research først. I disse dager med internett, Google, diverse fora osv er det ikke rare innsatsen som skal til. Men jeg er kanskje gammel, fattig eller kjedelig uten risiko kapital til overs.

Har aldri hatt min bil i Tyskland, men utfra bjørns video ser det ut som hans tesla klarer seg relativt bra på autobahn.

Ser det er flere som føler seg så snytt at de går ut i media for å fortelle om denne "skandalen". Er hensikten å høste sympati fra folket og legge press på tesla? Når man leser kommentarene til disse artiklene virker det som de fleste leserne synes det fremstår som sutring fra bortskjemte pappagutter, så kanskje ikke den beste strategien?
Hvorfor ikke bare ta det gjennom de vanlige kanaler (tesla, Forbrukerrådet og evt rettsvesenet)?
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Calling P85D owners world-wide
søndag 27. september 2015, klokken 18:49
Akkurat. Da misforstod jeg. Fikk inntrykk av at videoen var postet for å demonstrere hvor "skremmende dårlig" bilen gjorde det på bane.

Hvis pwb forstod det som at jeg prøver å forsvare et dårlig kjøp har jeg nok ikke formulert meg riktig.
Jeg lurte på hvorfor det var skremmende at en 5/7 seter ikke holder følge med de beste på bane, evt gjør det dårlig på bane.
Siden det er varmeutvikling i batteri og driveunit som medfører effektbegrensning vil jeg tro det ville være mulig å få til bedre rundetider ved å installere kraftigere kjøling dersom bedre rundetider var et mål for produsenten.
Jeg føler ikke jeg har gjort et dårlig kjøp. Er fornøyd med min P85 fra 2013 og er veldig glad for at den presterer bedre som familiebil enn banebil siden det er tiltenkt bruk i mitt tilfelle.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Calling P85D owners world-wide
søndag 27. september 2015, klokken 16:22
Hva er det som er skremmende dårlig?
Kan det tenkes at bilen, en 5/7 seter ikke er optimalisert for banekjøring?
Vil kanskje tro at dersom banekjøring var tiltenkt bruk ville tesla prioritert mer kjøling og mindre bagasje- og passasjer plass?
#9
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
tirsdag 05. mai 2015, klokken 22:19
Sitat fra: Muffinman på mandag 04. mai 2015, klokken 09:40
Nei, kjører omtrent ikke i low. Parkerer dog ofte på laveste innstilling av personlige, estetiske årsaker  :D

Har deaktivert autosenk og kjører alltid i standard høyde. Nå er det vel enkelte som alltid kjører i lav med 19" uten at det får konsekvenser (var det Øyvindh?).

Å kjøre i low vil øke negativ camber, noe som KAN øke slitasje på innsiden av dekket.
Mine sommerdekk og vinterdekk har ikke målbar forskjell i slitasje mellom innside og utside etter 40.000.
Tror jeg ville tatt en runde til med tesla angående dette. Kjent problem med tesla. Det betyr ikke nødvendigvis at det er normalt. Så vidt jeg har skjønt så gir mye negativ camber i seg selv ikke skjev slitasje, men ved bare små endringer på f.eks "toe in" vil man få økt slitasje på innsiden.
"The big problem with excessive camber is that it exacerbates any errors in the other alignment angles--even if those errors are very small. Camber is considered a non-wearing angle in radial tires, but that dates from a time when tires had some sidewall."
Derfor sikkert større problem på 21" enn på 19".
Mye info i denne tråden (tror det var flere der som fikk nye dekk etter litt krangling):

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/13825-Negative-Camber-in-the-Rear-and-Expensive-Tires
Spesielt innlegg fra lolachampcar og jerry33.
Se også:
http://my.teslamotors.com/forum/forums/warning-extreme-wear-rear-tires
Og:
http://www.edmunds.com/tesla/model-s/2013/long-term-road-test/2013-tesla-model-s-tire-wear-post-mortem.html
#10
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
fredag 24. april 2015, klokken 16:07
Godt å høre. Da føles det tryggere å velge kule felger :D
#11
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
torsdag 23. april 2015, klokken 23:29
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 23. april 2015, klokken 21:37
Sitat fra: Teslaeier på torsdag 23. april 2015, klokken 17:22
Er tesla fremdeles vanskelige når det gjelder uoriginale felger eller godtar de nå at man setter andre felger på bilen?
Sålenge 3.parts felger ikke volder noen skade pga kvalitet eller utforming er det ikke noe problem.
Har hørt tesla nekter å kontrollere hjulstilling dersom man har 3. parts felger og generelt har vært litt vanskelige med uorginalt utstyr. Dette har altså bedret seg?
#12
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
torsdag 23. april 2015, klokken 17:22
Er tesla fremdeles vanskelige når det gjelder uoriginale felger eller godtar de nå at man setter andre felger på bilen?
#13
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
mandag 13. april 2015, klokken 21:07
Sitat fra: Elektrolytt på onsdag 08. april 2015, klokken 11:52
Ser på felger og prøver å bestemme meg for 19" sommerfelger.
Vurderer PH Turbin i Gun Metal eller Proline PXF:
http://nettbutikk.norgesdekk.no/images/48/TurbinII_635331709590548407_medium.jpg
http://nettbutikk.norgesdekk.no/images/41/pxf_mb_medium.jpg
http://nettbutikk.norgesdekk.no/images/EA/pxf_mg_medium.png

Noen som har valgt en av disse og har bilder å dele? Vanskelig å finne noen bilder på nett som viser disse på en grå Tesla..

Hva tror dere om PXF Matt Bronze på grå bil? http://nettbutikk.norgesdekk.no/images/41/pxf_mb_medium.jpg

Jeg prøver å bestemme meg for hvilken av disse jeg skal velge selv. Si gjerne ifra dersom du får noe mer info.
Fra tempe dekk høres det ut som proline er hakket bedre enn ph (Hovedsakelig pga lavere vekt fikk jeg inntrykk av).
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Daglig rekkevidde og hurtiglading
lørdag 21. mars 2015, klokken 19:06
Mye god batteriinfo i linker i denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15092.0.html
God forklaring på hvorfor det er ugunstig for batteriet å la det stå fulladet over tid.
Angivelig er lav soc (ikke helt tomt, ref bricking) og lav temperatur det som gir minst degradering av batterier ved lagring.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Charge cable fault. Trenger lading Asap!
lørdag 31. januar 2015, klokken 23:01
Bor for lagt unna til å bidra med lånekabel, men hadde samme problem for en stund siden. Det skjedde bare ved enkelte av stikkontaktene jeg brukte (garasjen og en av kontaktene på jobben).

Regner med du har forsøkt å dra ut kabelen fra stikket i veggen og sette den inn igjen? Det hjalp for meg. Ellers kan du også prøve å lade fra en annen stikkontakt.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA