Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - crom

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Kald bil
mandag 06. januar 2014, klokken 10:43
De hadde på lager ja.
#2
Leaf 2010-2017 / Sv: Kald bil
mandag 06. januar 2014, klokken 10:07
Jeg ringte til BNH Lillestrøm torsdag forrige uke.
Leverte bilen kl 08:00 dagen etter, fungerende varmeapparat igjen klokken 14:30.

Mildt sagt godt fornøyd.
#3
Sitat fra: glennha på mandag 02. desember 2013, klokken 10:55
På vei til jobb igjen i dag var det en Think som kjørte sammen med bussen for å spare 300m kø. Jeg vet ikke om jeg tror på dette noen sier at mange elbillister ikke er klar over at de ikke har lov til å kjøre i "gjelder ikke buss." feltene.

Dette høres ut som E6 nordgående ut fra Oslo, forbi busstoppet Furuseth Skole. Her kunne nok politiet håvet inn greit med gebyrer om de hadde stilt seg opp.

Sitat fra: Balrog på torsdag 05. desember 2013, klokken 15:26
Det som irriterer meg absolutt mest enten jeg kjører elbil, MC eller sitter i buss er elbiler i 70-80 km i kollektivfeltet som forsinker trafikken når trafikken i høyre kjørefelt går i samme hastighet. Like idiotisk som folk som kjører i venstre felt i 80-90km når trafikken går akkurat like fort i høyre felt, med den følge at det danner seg hale av biler som holder 1 sekunds avstand. Farlig og irriterende.

Sier meg helt enig.
Bruk bare kollektivfeltet når du faktisk trenger bruke det.

For øvrig bør man vise ekstra hensyn når man ligger i kollektivfeltet.
Pass på feltbytter fra folk som skal av på avkjøringsrampa fra en stillestående kø.
Slapp litt opp på gassen, la bussen som er på vei inn i feltet slippe frem i stedet for å presse deg forbi den.

Burde vært en "Slik kjører du i kollektivfeltet" folder man fikk med når man fikk bilen. Kanskje bussjåførene ikke hadde blitt så sinte på oss...


#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Økotre
torsdag 02. januar 2014, klokken 12:01
Sitat fra: Lynet på søndag 29. desember 2013, klokken 21:32
Ikke helt sant. Hvis du kjører med cruisekontroll tjener du opp mindre trær uansett. Har aldri skjønt vitsen med dette fjollet.... 

Merkelige greier det der.

Setter man på cruisecontrol og flytter foten vekk fra pedalen, så tjener man mindre enn cruisecontrol aktivert og foten på gassen tilpasset hastigheten man har satt cruisecontrol'en til.

#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Varmeapparatet kutter etter forvarming
torsdag 02. januar 2014, klokken 11:51
Sitat fra: BE på torsdag 02. januar 2014, klokken 11:46
Sitat fra: crom på torsdag 02. januar 2014, klokken 11:40
Har ikke Android telefon så får ikke testet med leafspy, men har samme symptomer som dere beskriver, strømforbruk ligger på under 1 kW på varmeapparatet.
Du bruker ikke Leafspy til å lese effekten. Den finner du på skjermen i bilen. Trykk den fysiske Carwingsknappen nede til høyre, og velg energi-iconet på skjermen. Der vil du kunne lese av forbruket på varmeapparatet.

Jepp - var sikkert litt uklar, tenkte å lese ut evt. feilmeldinger med Leafspy
Effekten leser jeg på displayet til under 1kW med 30 graders setting - noe som selvfølgelig er alt for lavt.
#6
På veien til Charlottenberg er det lademuligheter ved fotballbanen til FuVo, rett etter Opakermoen langs E16 (rv2)
For øvrig særs lite å ta seg til i området mens man venter.

Har selv ikke kjørt helt til Sverige, men i følge websidene til Thon er det muligheter.


#7
Leaf 2010-2017 / Sv: Varmeapparatet kutter etter forvarming
torsdag 02. januar 2014, klokken 11:40
Hei, registrerte meg for å dele at også jeg har nå trolig har fått samme problem på min Leaf etter knappe 3 måneder på veien og 6000 kjørte kilometer. Dette er ikke noe man ønsker skal skje i Januar.

Har ikke Android telefon så får ikke testet med leafspy, men har samme symptomer som dere beskriver, strømforbruk ligger på under 1 kW på varmeapparatet.

Service på BNH Lillestrøm i morgen - ryktene sier vel lang leveringstid på reservedeler, så håper på mild vinter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA