Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - HaakonH

#1
Model S / Sv: Dashcam fra Bilkomponenter.no
tirsdag 30. august 2016, klokken 17:13
Takker for tilbudet om testing, men er som nevnt "bittelitt" skeptisk til tilkobling.. Hadde håpet at noen andre allerede hadde vært forsøkskanin
#2
Model S / Dashcam fra Bilkomponenter.no
tirsdag 30. august 2016, klokken 14:22
Er det noen som har erfaring med dette kameraet?

http://www.bilkomponenter.no/products/tesla-model-s-dashcam

Det er i følge leverandør spesialtilpasset TMS, og henter strøm direkte fra kontakten som ligger under dekselet til regnsensor og AP-kamera.

Litt skeptisk til saker som kobles ved at man "stikker inn pinner" i en eksisterende kontakt, men på den annen side virker jo monteringen å være umåtelig enkel :-)
#3
Model S / Sv: Er det ingen som kan fikse bilen min?
tirsdag 26. april 2016, klokken 11:16
@lunitiks Første og andre er panseret som Tesla selv ved overleveringen mente ikke var akseptabelt, siste er glipper mellom fanger og lykter. Jeg kan legge to slike nøkler oppå hverandre i glipene. Dette har Fana Karrosseri nå konkludert med at er innenfor toleransegrense og derfor vil ikke Testa utbedre....
#4
Model S / Sv: Er det ingen som kan fikse bilen min?
tirsdag 26. april 2016, klokken 10:32
Det er jo nesten helt utrolig hvordan Fana Karosseri får lov å opptre som "ekspert" for Tesla.
Ved overlevering av min bil påpekte jeg skjevhet i panseret, og Tesla sa ojojoj dette må vi fikse.
Så hadde Tesla inne bilen for å bytte ledningsnettet og demonterte fronten, og monterte den tilbake tydeligvis i en tilstand hvor de ikke var helt med i denne verden...
Dette klaget jeg også på.
Tesla sin løsning var å be ekspertene ved Fana Karosseri vurdere dette, og konklusjonen derfra var at centimeter store gliper og avvik er innenfor toleransegrensene, ergo har Tesla Kokstad lagt seg på det samme, og de feil Tesla Kokstad har påført bilen blir ikke utbedret.
Føler med trådstarter her, det er en kostbar bil som man ønsker å holde godt vedlike, men så ødelegges det så til de grader av Tesla og deres samarbeidspartnere som helt tydelig mangler kompetanse.
#5
Model S / Spille hele album fra nettradio
søndag 20. desember 2015, klokken 23:16
Når man søker opp en artist får man liste over album og enkle sanger.

Noen som vet om det faktisk går å spille et helt album?
Jeg får bare en låt og så fortsetter det med vilkårlige låter i samme sjanger...
#6
Testet reset i alle mulige hastigheter☺
Funker inte...
#7
Har en liten sak til...

Hentet bilen ny forrige onsdag, og har nå nesten 1000km på telleren...

Ved utlevering lyste feil på dekktrykksensor..
Det forsvinner av seg selv etter en stund fikk jeg vite.
Synes kanskje 1000km er en stund jeg da, men det lyser like fint enda.
Alle fire dekk har 3,0 bar, er 19" Nokian.

Stikker innom Tesla i morgen så får vi høre om de har tid neste uke☺
#8
Hentet ny 70D i forrige uke...

Dugg i begge lyktene foran
Dugg i høyre lys bak
Dårlig tilpasning gummilister rundt i hele bilen, men har fått rettet det meste selv.
Vibrasjon i rattet ved 70-80 km/t (ikke lane assist nei)
Dårlig tilpasning panser

Får ta en tur innom og melde fra en dag, og håper det blir behandlet like profesjonelt som hos Møller hvor jeg har kjøpt en Skoda Superb og en VW E-up.
Der er det "bukking og skraping, beklagelser o.s.v." og raskt time for fikse av garantisaker
#9
Hordaland elbilforening / Sv: Abonnement på hurtiglading
tirsdag 01. desember 2015, klokken 19:06
Hadde det bare vært så bra at det var "AR-priser".
Rett over tre hundre kroner måneden for ubegrenset lading på AR, Lyse og EV-power sine ladere, i tillegg inntil 1500 kroner refusjon for bruk av andre ladere og til sist gratis veihjelp uten egenandel...

Det hadde vært noe det  :) :)
#10
Hordaland elbilforening / Sv: Abonnement på hurtiglading
fredag 27. november 2015, klokken 22:29
Neida,

Vet jo at ingen selger diesel til faspris for ubegrenset, men de gir meget gode rabatter til storkunder.

Nå er jo ca 60% av drivstoffprisene avgifter, så det er ikke så mye forhandlerne har igjen å gi rabatt på.
Likevel har jeg 1,80 i rabatt pr liter, og det er jo et brukbart incentiv til å benytte denne forhandleren.

Likeens mener jeg det bør være for tilbydere av strøm, storkunder bør få en rabatt, på lik linje med det man oppnår over alt ellers i næringslivet.

Jeg er ikke bombastisk på at det må være en fastprisavtale, selv om det selvsagt er å foretrekke.
En rabattavtale som gir et godt avslag er selvsagt også velkomment.

Videre var vel også poenget mitt att BKK vel ligger helt i øvre sjiktet når det gjelder hva de tar betalt, det er flere som ligger på kr. 2,50 pr. minutt, men BKK har i tillegg en oppstartsavgift på kr. 10,- noe som gjør at de skiller seg litt ut fra andre tilbydere.

BKK er jo også så vidt jeg vet inne på eiersiden i GK, så da kunne det kanskje vært en fordel å samkjøre disse to tilbyderne?

#11
Hordaland elbilforening / Sv: Abonnement på hurtiglading
torsdag 26. november 2015, klokken 17:46

Det høres jo også ut som en god løsning...  :)

Har pratet med BKK i dag og fått luftet litt muligheter, både fra vårt og deres ståsted, så det blir spennende å se hva som blir utfallet...

I de fleste andre bransjer (også for fossilt brennstoff) er det gode rabatter å hente for storbrukere.
#12
Hordaland elbilforening / Sv: Abonnement på hurtiglading
torsdag 26. november 2015, klokken 11:00
Fortum tilbyr ikke, men de er likevel ganske mye rimeligere enn BKK.
Samme minuttpris, men BKK tar ti kroner i oppstart.

Når det gjelder Grønn kontakt så er dette det som ligger på nettet, så jeg tror nok de har abonnement.

Grønn kontakt
Har per i dag 46 ladestasjoner i hele landet.
Abonnement: Kr 499 per måned for fri bruk
Hurtiglading: Kr 2,50 per minutt
Flexilading: Prisen beregnes per påbegynte time, og avhenger av ladefart: Med 3,6kW (laveste effekt) blir timeprisen 9 kroner (3,6 x 2,5). Med 22kW (høyeste effekt) blir timeprisen 55 kroner (22 x 2,5).
Enkeltlading med sms: Kr 99 per lading
Tilgang og betaling: Grønn kontakts eller Elbilforeningens ladebrikke (RFID), sms, mobilapp
#13
Hordaland elbilforening / Sv: Abonnement på hurtiglading
onsdag 25. november 2015, klokken 21:11
Nå er det slik at BKK sine ladere er bortimot de dyreste i hele landet.

Noen andre har også kr. 2,50 pr minutt, men ikke ti kroner i oppstartsgebyr.

Mener heller ikke at man skal fylle uante mengder med strøm, for min del blir det montert 32A lader her, så vil hurtiglading foregå ved behov.

Det er vel heller ikke slik at alle andre tar feil, og BKK har rett. Omtrent hos alle andre leverandører er det mulig å få til en fast pris, men noen er så lave at man kan lure på om de har regnet riktig :-)

Telenor ristet kraftig på hodet en gang i tiden over disse nye "tullingene" som begynte å tilby fastpris på telefoni, noe Telenor i ettertid nok ser at de tapte stort på.

Har forøvrig fått tilbakemelding fra BKK, så får vi se om videre dialog bringer noe resultat.

Det må vel være også i BKK sin interesse å øke utnyttelsesgraden på laderne, pr. idag er det jo knapt en bil å se på Danmarksplass.
#14
Hordaland elbilforening / Sv: Abonnement på hurtiglading
mandag 23. november 2015, klokken 08:47
Neida, jeg mener ikke fastpris for alle....

Jeg mener en ordning med abonnement som gjør slik at de som ønsker det skal få en forutsigbar pris.

Dette får man nesten alle andre steder enn på BKK sine ladere.

Det er jo på det rene at lading på BKK sine hurtigladere gir en mer kostbar drift enn hva som er tilfellet for en fossil bil, og nettopp av den grunn vil nok ikke håndverkere, drosjer o.a. bytte ut fossilbilen med en elbil.
Nå er det ikke sikkert behovet for slik lading er så voldsomt stort, men for bedrifter er det viktig å ha forutsigbarhet.

Som nevnt varierer disse prisene mellom ca. tre hundre kroner, og helt opp i nesten åtte hundre.

Jeg tviler på at men lader for så mye at BKK vil tape på åtte hundre kroner mnd, men vi vet ihvertfall hva vi skal betale hver måned.

Nå har jeg som nevnt sendt to skriftlige henvendelser til BKK, men der er det ingen interesse for å engang svare på spørsmålet, så her i Bergen er det vel tvilsomt om slikt kommer.
(Med mindre noen av de andre selskapene setter opp en lader)

#15
Det er i grunnen merkelig med denne prisstigningen hele tiden.

Alle biler handles nok i samme valuta, men man hører ikke Toyota, Mazda, Opel og andre snakke om betydelige prisøkninger...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA