Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - KreAture

#1
e-up! / Sv: Omstart av car-net i bilen?
søndag 04. mai 2014, klokken 22:23
Det ville de være uansett.
Ser at hvis bilen ikke har hatt kontakt noen dager blir det ikke lagret kjøreturer.
Min er igjen på dag 4 uten kontakt...
#2
e-up! / Sv: Omstart av car-net i bilen?
fredag 02. mai 2014, klokken 19:58
Har ikke fått noe svar men etter at jeg klaget til Erik Arnesen begynte min å virke igjen.
Mystisk...
#3
e-up! / Sv: 10000 km i e-up passert...!
fredag 25. april 2014, klokken 13:22
Har bare 2500 jeg, men så fikk jeg bilen for 1 mnd siden da...
#4
e-up! / Sv: Erfaringer med sommerdekk/felg fra Møller
torsdag 24. april 2014, klokken 23:41
Dekkstøy er å regne med når man bruker hardere gummi.
I tillegg kjører jeg på høyt trykk.

Resultat er 9.5-10 kWh/100km hvis jeg virkelig nonnekjører.
#5
e-up! / Sv: Dashbord-lys er bakvendt!
torsdag 24. april 2014, klokken 23:39
Ingen auto på e-up...

Kyrre

Sitat fra: TB på torsdag 24. april 2014, klokken 19:15
Sitat fra: odahle på torsdag 24. april 2014, klokken 07:58
Det er altfor mange som kjører uten lys bak dagen lang. Spesielt Nissan Leaf og div. Peugeot. Skaper mange farlige situasjoner når det blir mørkt. Det er vel kanskje en av grunnene til at det blir påbudt med automatisk lys?

Alt for mange førarar som har lysbryter i posisjon "av", i staden for i posisjon auto. Dette gjeld fossilbilar og. 

Mulig enkelte (i elbil) trur rekkevidda blir kortare med lys på. Lys bak vil utgjere marginalt auka straumforbruk. Lys framme er heldigvis ikkje råd og slå av på dei fleste nyare bilar.
#6
e-up! / Sv: Instrumentlys ved kjøring i tunnel, skumring, etc
torsdag 24. april 2014, klokken 23:38
Fikk min bil for 1 måned siden, helt ny.
Den har altså ikke auto.  Veldig skuffende.
Den har heller ikke auto vindusheiser noe som betyr du må holde knappen inne ved bom-basert parkering etc...
Kjempetabbe.

Kyrre

Sitat fra: TB på torsdag 24. april 2014, klokken 19:10
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 27. mars 2014, klokken 07:39
I min e-up er jeg sikker på at det er enten:
1.LED lys"bumeranger" kjørelys og ingen instrumentlys
2.Nærlys og full belysning på instrumenter.

En løsning jeg syns er for simpel.

Når eg disponerte e-up ein del dagar i desember savna eg og automatisk lys. På trilling virker det på "normal" måte: auto, lys av, lys på og park. På vinterstid kan lysbryter stå i stilling på, og det er alltid lys i instrument. På sommarstid kan den stå i auto, og lys slår seg automatisk på i tunellar, eller når det blir mørkt ute.

Mulig dette er oppgradert på e-up produsert seinare?
#7
e-up! / Sv: Instrumentlys ved kjøring i tunnel, skumring, etc
torsdag 24. april 2014, klokken 15:32
Kunne også ønske meg automagisk nærlys i tuneller og mørke...
#8
e-up! / Sv: Dashbord-lys er bakvendt!
torsdag 24. april 2014, klokken 15:32
Takk begge to!

Veldig godt poeng odale.

Duken, jeg skjønner ikke hvorfor den tråden ikke kom opp på søket mitt.  Den er jo midt i blinken på alle søkeordene jeg brukte.  Uansett, der har vi samme saken ja.

Synes det er synd den ikke skrur på nærlys i tuneller og når det blir mørkt.  Det sier seg selv at dette er en sikkerhets-greie også, ikke bare bekvemelighet.
#9
e-up! / Refleksjon fra dashbord?
torsdag 24. april 2014, klokken 00:15
Har nå kjørt over 2500km med e-up! og lurer egentlig på hva de tenkte på angående dashbordet...
Det har en lær-lignende struktur men er veldig blankt.  Ved det minste sol ser man mer refleksjon av dashbordet enn man ser ut gjennom frontruta. Det er faktisk ganske ille.

Elsker bilen men lurer på om jeg faktisk må ta ett tak med slik anti-glans middel de har på Clas Ohlson.
Er redd for å skade plasten dog...
#10
e-up! / Dashbord-lys er bakvendt!
torsdag 24. april 2014, klokken 00:08
Andre enn meg som har merket rar oppførsel på dashbord-lyset?
Hvis man kjører med LED-lys (altså på dagtid) og kjører inn i en lengre tunell vil belysningen i dashbordet som man da oppdager er på, sakte dimmes helt av!  Så hvis man kommer til ett opphold i tunellen igjen vil det skarpe utelyset reaktivere dashbordet!  Etter noen sekunder dimmes det ned igjen hvis det er mer tunell.

Dette må da være feil?  Har snakket med fler som sier de kunne ønske seg lys i dashbordet i tuneller uten å måtte skru på lyset og jeg ble overrasket da jeg oppdaget det faktisk ER lys der men bare når du kjører i kraftig lys! Ikke i mørk tunell.

Noen som har snudd opp ned på logikken?
#11
e-up! / Sv: Mistet kontakt med bilen
onsdag 16. april 2014, klokken 12:08
Tror dette er ett lignende problem som jeg jobber med i produkter jeg utvikler.
3G (og mobilnett generellt) er ikke veldig stabile greier.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,13956.0.html

Generellt sett kan jeg si jeg finner ugyldige tillstander som resultat av kommunikasjonsfeil mellom modem og nettverk. Da må jeg ta grep for å få en forbindelse som faktisk funker.
Tilsynelatende er alt ok men når jeg forsøker å sende data viser det seg at det ikke kan mottas i andre enden og at det faktisk aldri sendes. Tror vi trenger en omstart-knapp til de fikser problemet.
Dette tror jeg ikke kan rettes uten oppdatering av systemet i bilen.
Jeg tror altså ikke det bare er en app og server-sak.  (Har jobbet i 5 år med nett-relatert kode så dette er ikke nytt for meg.)
#12
e-up! / Omstart av car-net i bilen?
onsdag 16. april 2014, klokken 12:02
Jobber mye med mobilløsninger og lurer på om e-up har samme problem som mange 3G systemer.  De havner i en "ugyldig" tillstand og mister nett-funksjonen men programmvaren tror alt er i orden.

Dere har sikker opplevd at telefonen deres ikke ringer ut når dere ber den om det men isteden har en lang pause før noe skjer.  Da nullstiller den nettverk som har hengt seg opp og gjenoppretter nettforbindelsen før dne endelig kan ringe ut.  Allt skjer skjult for brukeren men ventetiden avslører mye.

Nå har ikke min e-up snakket med sentralen sin på over 3 dager.  Siste oppdatering var etter ett langt 4-dagers avbrudd så dette ser ut til å gjenta seg.
Lurer på om noen har en metode for å "omstarte" bilens system slik at den må logge inn på telenettet på nytt.  Mistenker at jeg da kan få live status på bilen igjen.
Hverken web-versjon eller app gir noen som helst oppdatering. Trenger ett spark på det rette stedet tror jeg.
#13
e-up! / Sv: Erfaring med e-Up! og ikke minst Car-Net appen
onsdag 16. april 2014, klokken 09:04
Sitat fra: Taz79 på torsdag 13. februar 2014, klokken 09:38
Jag har en fråga gällande Car-Net. Går det att få notifikation (via email eller via appen) när laddningen är klar/avslutad (finished)?

God idé!  Synd VW sine programmerere ikke kjenner igjen en god idé om den så hopper opp og biter dem i leggen.

Har noen andre forresten problemer med kommunikasjon mellom bil og car-net?  Har ikke fått oppdateringer om status på 3 dager nå.
#14
Volkswagen VW / Sv: "BUG" i regenererings modus
fredag 04. april 2014, klokken 14:20
Det er faktisk en liten bug i regen modus.
Hvis du er i B og skifter til D vil ikke regen slå seg av før du letter veldig mye på gassen og da mister du faktisk 10-15 km/h mens du kjenner bilen bremser på regen.  deretter slipper den taket og coaster i D som den skal.
#15
Volkswagen VW / Sommerdekk vs Vinterdekk - Forbruk?
fredag 04. april 2014, klokken 09:36
Nå er det endelig vår!
Har noen lagt om enda og kan gi meg en indikasjon på forbruket med sommerdekk?
Jeg håper på 9pr100 da jeg på vinterdekkene nå mot varmere tider har klart så lavt som 10.6 i nonne-modus. (Echo+, glorie på (led kjørelys), og kjøre som i gangene på ett kloster...)

Hva er forresten effekten på hovedlyset vs LED-lyset og hvorfor kunne jeg ikke få solceller i soltaket!
Nå rabler det kansje for meg men det hadde vært kult...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA