Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Powerflux

#1
Sitat fra: JorgenM på lørdag 28. oktober 2017, klokken 15:19
Takk, etter å ha lest litt om de spjeldene kan det være noe med dem ja.

Måtte ut og sjekke. Begge spjeldene ser ut til å stå ca 50% åpne (skrår innover på oversiden) så da er det kanskje noe mekanisk med lukking av dem som skaper lyden..

#2
Mekanisk / Sv: Leaf er ikke så bra kvalitet allikevel
onsdag 25. oktober 2017, klokken 13:20
Ole Irgens.....BNH``s selvutnevnte våpendrager  og Ubersidekick rir igjen  :police:
#3
Model S / Sv: DIY - tråden
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 22:18
Pollen/Cabin filterbytte Facelift modeller!

Filteret sitter bak hanskerommet som må fjernes for å komme til!!

Filteret kjøpt hos Tesla til kr 96.

Verktøy: Torx T20 trekker, type lang, bred, flat skruttrekker, liten nebbtang!
Merk: Alle interiør/trimpanel sitter med klips, ingen skruer. Disse kommer greit ut ved å dra sakte til klipsene popper....ikke røsk!
Fjern panelet under hanskerommet ved å dra det rett ut.
Fjern trimpanelet over hanskerommet. Begynn nede på venstre side og dra rett ut.
Fjern det lille panelt på enden av dashbord mot døren. Dette kan pirkes forsiktig ut med en flat skrutrekker. Det sitter en kable festet til panelet, panelet kan bare henge i kabelen.
Fjern de 6 Torxskruene som holder hanskerommet, 3 oppe, 3 nede. Den nederst til høyre sitter langt inne.
Hanskerommet kan nå trekkes frem litt og 2 stk ledninger/connectors løses ut..
Fjern dekselet på filterboksen ved å trykke inn låseklipset på høyre side av boksen, vri lokket litt og trekk ut på venstre side av dekselet..
Trekk ut det gamle filteret, en liten nebbtang kan være praktisk hvis det sitter litt. Sett inn nytt filter og sørg for at pilen for "Flow Direction" peker ned.
Monter hanskerom og trimpanel slik det ble tatt av.
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Råd til kjøp av brukt Leaf til max 150k
mandag 23. oktober 2017, klokken 11:46
Sitat fra: Consult på lørdag 14. oktober 2017, klokken 00:59
inkludert samme garanti som Nissan Norge, fra en seriøs sideimport forhandler.
Kan du nevne noen som utpeker seg i positiv rettning.....negativ også i og for seg!!

Hilsen en som har en 13 mod  1.gen norsksolg og kikker etter en billig kjerre til min datter!
#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Varsel-lampe (bremser) lyser. Noen med erfaring?
søndag 24. september 2017, klokken 12:48
Sitat fra: Howard på søndag 24. september 2017, klokken 12:46
Fikk samme varsellampe i min 2014 Leaf (43000km)i går, samtidig dukket varsellampen for Stability Control opp. Manualen sier at ABS og anti-skrens ikke fungerer. Får vel ta turen innom BNH en dag...
Hvis du har LeafSpy kan du jo lese ut feilkodene selv før BNH kommer inn i bildet.........
#6
Mekanisk / Sv: Leaf er ikke så bra kvalitet allikevel
lørdag 23. september 2017, klokken 19:12
Jeg og tror at Leafen er en relativt billig bil å eie og med få gjengangerfeil.
Mitt anliggende er at Nissan går helt berserk i prissettingen sin. Man finner sikkert ublu priser hos andre merker, da gjerne de som ser seg selv som Premium. Nissan er og blir en riskoker som man forventer å ha midt på treet priser.
Tilfellet med 29 punds sensorer som Nissan tar kr. 4600 henger jo ikke på greip uansett hvor fanboy man er av merket.....
#7
Mekanisk / Sv: Leaf er ikke så bra kvalitet allikevel
lørdag 23. september 2017, klokken 10:36
Nå har 1. gen Leafen min rullet over 100000 km og bank i bordet, så godt som feilfri  :+1:
Nå er det plutselig ikke garanti på den lenger og det som bekymrer meg når/hvis ting begynner å gå heden er den avsindige prisen Nissan skal ha for selv bittesmå reparasjoner.
Husker ikke prisen som ble nevnt der det elektriske håndbrekket skar seg men prisen var bortimot ran på høylys dag :-X

Nå har en venn av meg fått et hav av feilmeldinger og det bunner ut i at èn eller evt. begge trykksensorene på bremsekraftforsterkeren har tatt kvelden. Nissan skal da ha kr. 4600 pr. sensor+arbeid så man er sikkert oppe i over kr. 10000.
Nå man så finner at disse sensorene koster 29 pund pr stykk og det er en 5 minutters jobb å bytte begge to så må jeg si at dette setter Nissan i et svært dårlig lys :-1-:

Så ser jeg at det er en tråd om ulyd som muligens stammer fra vannpumpene(det er 2 stk).
På et Amerikansk forum blir en kar ranet for 1300 dollar for pumpe nr 1 som til alt overmål sitter svært lett tilgjengelig!
Hvis det koster såpass i Usa, hva koster isåfall noe slikt her på berget!

Så var det tilfellet med ladeluken foran, et lite deksel med noe leamikk laget i flussmetall...kr. 14000+moms. Hvordan er det mulig å prise det slik uten at renspikket svindel ligger til grunn??

Jeg vil så langt det overhode er mulig skru slike feil selv(om de skulle oppstå) men det er nok mange som hverken har tid, kunnskap eller lyst til å gå på sånne ting. De er da prisgitt et prisregime så rått at det får Skatt Øst til å fremstå som Blåkors.

Med det i tankene så blir det nok aldri en Nissan på meg igjen....
#8
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor langt har Leafen din gått ?
fredag 22. september 2017, klokken 14:38
Alle barer inntakt :+1:
#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Varsel-lampe (bremser) lyser. Noen med erfaring?
torsdag 21. september 2017, klokken 21:54
Lasse stakk innom meg nå i ettermiddag og lånte BT adapteret og LS.
Det var feilkoder for håndbrekk, lading HVAC og bremser. Alle kodene lot seg slette unntatt denne..
DCT: C1A66 PRESSURE SENSOR.

Blir spennende å se hva han finner ut  :-X
#10
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
torsdag 21. september 2017, klokken 10:12
Sitat fra: Mateusz på torsdag 21. september 2017, klokken 08:44
Powerflux, har du fortsatt alle batteri-barer?
Yep, alle på plass :+1: :+1:
#11
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
torsdag 21. september 2017, klokken 07:20
Da ble det 100000 km  :+1:

#12
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
mandag 18. september 2017, klokken 08:39
Sitat fra: sylwester på mandag 18. september 2017, klokken 00:41

Uansett om bilen er nær tomt så skal den ikke være såpass forskjell som 2188mV.. Det vanlige er under 100mV. Min er som regel i område 14-45mV. En litiumcelle som er helt utladet er uansett over 3V så under det så er battericellen ødelagt. Du kan håpe på at det er måleren til ODBII som er gåen, men uansett er det noe muffins. Hvis kontrolleren tror batteriet er så lavt uten at det er det kan den kansje forsøke å balansere  det opp over toplading som er like skadelig for batteriet.



Elbilmek i Asker har utstyr til å måle ut batteripakker. Nissan vil jo ikke vite av US import biler så tror jeg hadde stukket innom dem for en liten sjekk :+1: :+1:
#13
Leaf 2010-2017 / Nybilgaranti 5 år ELLER 100000 km........
onsdag 13. september 2017, klokken 21:26
Bilen har gått 99500 og jeg vurderer å få tatt en garantiutløpstest.
Spørsmålet er om det er nødvendig da bilen kun er 4 år?

Grunnen til at jeg lurer er at reklamasjon bør trumfe begrensninger på garanti!
Deler som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år har 5 års reklamasjonsrett etter kjøpsloven!

Et eksempel jeg kan komme på er den elektriske håndbrekkmekanismen på 1. gen bilene. Det har jo vært rapportert om noen havarier på denne. Dette er en del som er ment å vare ut bilens levetid! Kjedelig hvis den ryker på 4 år og 11 mnd men over de berømte 100K Km ::)
Er det noen som har noe erfaring med Nissan sin tolkning av dette?
#14
Carwing / Sv: Problemer med Nissan Connect nå?
lørdag 02. september 2017, klokken 20:43
Funket i morges og funker nå :+1:
#15
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
torsdag 24. august 2017, klokken 14:34
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 24. august 2017, klokken 12:19

Tesla begrenser også farten i svinger, med det resultat at det går så tregt at biler man ligger bak forsvinner i det fjerne. Mao. ubrukelig på svingete vei.
For ikke å snakke om de man har bak seg som antagelig lurer på om man har blitt åndsvak siden det bremses så avsindig :o
Så ja, helt ubrukelig på svingete vei!
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA