Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ELLP

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
tirsdag 09. februar 2016, klokken 19:57
Sitat fra: Torpedo Ted på tirsdag 09. februar 2016, klokken 15:09
Har nå solgt P85D med "alt", 14000km for 825 000,-. Kostet 810 000 ny når jeg kjøpte den for nesten 1 år siden :)

"Alt" må vel være et stykke fra sannheten hvis ikke du fikk rabatt. Fult utstyrt, kostet P85D ca. 880K på det billigste.
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bekymret for vinduene bak...
torsdag 14. januar 2016, klokken 23:04
Jeg hadde samme problem, var ikke oppe de var frosset fast men nede mellom vinduet og listen. Brukte et kredittkort mellom vindu og liste for å skrape bort isen.
#3
Begynner å miste tålmodigheten med Tesla. Hvor lenge skal man finne seg i å vente på at de kan reparere et soltak som lekker. Ufattelig irriterende å starte en biltur der en får en desiliter vann i fleisen når en begynner å kjøre. Kjenner min grense er nær, ventet snart et halvt år nå, argh.
#4
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
søndag 22. november 2015, klokken 07:30
Sitat fra: Wilma på søndag 22. november 2015, klokken 01:02
Sitat fra: SunSeeker på lørdag 21. november 2015, klokken 20:05
Beklager, men må bare spørre!
Har du prøvd en reset av sensorne?
Måtte gjøre det 2 ganger sist. Husk å kjøre kontinuerlig over 40km/t til du får godkjent meldingen


Jeg har restartet begge skjermene flere ganger pluss tatt reset av sensorene mange ganger uten hell. I kveld har jeg kjørt 16 mil men den gule feilmeldingen har ikke forsvunnet.

Jeg hadde akkurat samme symptomer som deg når jeg la på mine originale felger og dekk i høst. Etter litt om og men viste det seg at de hadde utlevert meg et vinterdekksett der to av sensorene var av gammel type.
#5
Mistet over 30km over natten (123km til 89km ved 7 grader), men la merke til at bilen ikke virker helt avslått. Lys på deler av instrumentpanelet, håndbrekket og det blinker rødt rundt tenningen selv om bilen er lukket og låst. Får ringe BMW...
#6
Sitat fra: LMOR på søndag 15. november 2015, klokken 18:24
Sitat fra: ELLP på søndag 15. november 2015, klokken 17:21
Vår i3 har vært problemfri fra vi fikk den tidlig i 2014. Men de siste to dagene har batteriet tappet seg ca. 35km i døgnet. Siste døgn fra 48km parkert til 12km. Noen som har opplevd noe lignende?
Står forvarming på?
Nei, ingen forvarming aktivert. Har ladet den opp nå, skal koble den fra og se om den taper seg like mye i natt.
#7
Vår i3 har vært problemfri fra vi fikk den tidlig i 2014. Men de siste to dagene har batteriet tappet seg ca. 35km i døgnet. Siste døgn fra 48km parkert til 12km. Noen som har opplevd noe lignende?
#8
Mange som venter på å få reparert lekkasje fra soltak? Jeg meldte i fra i sommer, men får bare beskjed om at de venter på deler og ikke vet noe om når det kan fikses. Noen som vet hva slags deler det er? Bilen ble produsert i mars i år.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Calling P85D owners world-wide
tirsdag 10. november 2015, klokken 15:23
Sitat fra: Griffel på tirsdag 10. november 2015, klokken 11:36
Sitat fra: Dag A. på tirsdag 10. november 2015, klokken 10:21
Og med det sagt så ønsker jeg at tråden skal tilbake til opprinnelig tema, slik at vi som faktisk har noe igjen for å følge denne saken kan gjøre det uten alt for mye støy fra andre.
Med andre ord ønske om å fortsette med å hisse hverandre opp med å si at eneste forskjell på P85D og 85D er  de røde bremsecaliper .

At ufullstendig informasjon i reklamesammenheng er det samme som feilinformasjon og svindel
(Jeg er enig i at beskrivelsen var for dårlig, og jeg synes den enda har mangler)

At å ta til seg kritikk å gjøre beskrivelsen litt mer fullstendig er det samme som å innrømme svindel.

At 700 hk ved et hvilket som helst turtall er det som må til for å få en tilfredsstillende akselerasjon.

At maksimal effekt på motorene er irrelevant siden motorene ikke har maksimaleffekt ved samme turtall.

At bilen føles slappere enn en tidligere muskel-bil jeg har kjørt.

At høy maksimaleffekt på motoren ikke har noen fordeler siden den begrenses av batteri og motordrift..

At P85D er dårligere en antatt fordi 85D var bedre enn antatt

Det  jeg ser som mest relevant er om dette med roll-out er  helt uvanlig. Kan Tesla ikke vise at dette er  vanlig brukt på power biler i USA  kan de ha et problem.

Men i det store å hele, Så lenge dette er argumentene er min oppfatting at dere går i motbakke.

Men det går an å håpe på at Tesla tar til seg kritikken og gir noe til trøst.

Og til trøst for mange er dette mitt siste innlegg i denne tråden, ikke på grunn av klager og hyling men fordi jeg ikke ønsker å gjenta meg selv at for mye.

Nå kan ikke jeg snakke for andre enn meg selv. Men det handler ikke om ytelse for meg. Sakens kjerne er at Teslas informasjon var så misvisende at jeg har kjøpt et produkt som jeg med stor sannsynlighet ikke ville kjøpt dersom jeg hadde hatt korrekt informasjon på kjøpstidspunktet. Jeg eide en P85 som jeg var superfornøyd med, bilen leverte i henhold til spesifikasjon. Jeg hadde full tiltro til at Tesla oppga korrekte spesifikasjoner og hadde ingen grunn til å ettergå det.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
søndag 01. november 2015, klokken 23:08
Dersom jeg legger ut min P85D for salg nå, kan jeg vel kun angi at den har effekt på 469hk for å ha mitt på det rene, eller?
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Nokian R2 vs Michelin PS3 og vibrasjoner
tirsdag 27. oktober 2015, klokken 20:08
Dere som har byttet fra 19" Michelin PS3 til Nokian R2, hvordan er opplevd støynivå - stor forskjell?
#12
Basert på dagens overskrift på vg.no, http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/tesla-eiere-raser-hevder-bilen-mangler-hestekreftene-som-ble-lovet/a/23545994/, synes jeg det interessant å vite mer om hvordan elbilforumets P85D eiere forholder seg til saken.
#14
De har av en eller annen grunn fjernet et avsnitt i blogg innlegget, lurer på hvorfor det. Leste det tidligere i dag og følte noe manglet når jeg skulle lese det på nytt for å prøve og forstå hva de formidler.

"When developing the 85D and the 70D dual motor vehicles, we maintained a consistent strategy of specifying the motor power using front + back methodology. In both of these vehicle variants the rear motor is of a very similar design to the front motor. The 70D motors deliver roughly 165 horsepower each, the 85D motors roughly 211 horsepower each and the front motor on the P85D delivers 221 horsepower. Although these motors are in the same family, their power electronics and control software are tuned differently."

Kilde: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:KEIKZlnca1YJ:www.teslamotors.com/blog/tesla-all-wheel-drive-dual-motor-power-and-torque-specifications+&cd=1&hl=no&ct=clnk&gl=no
#15
BMW i3 / Sv: 20" støyproblem
mandag 21. september 2015, klokken 22:15
Spot on her også. Har en i3 som er produsert i desember 2013 med 20" Bridgestone.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA