Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Terondo

#1
Det har kommet et bud på bilen på 330 000 inklusiv omregistrering.
#2
Da jeg på grunn av jobbsituasjon blir avhengig av betraktig lengre kjøreturer hver dag enn pr. i dag, må jeg med tungt hjerte selge min 2014 BMW i3.

Jeg har nærmest alt tilgjengelig ekstrautstyr, og bilen har rullet i underkant av 8 000.

Utstyr jeg ikke har er: Takluke, ekstra tonede bakruter, consierge, alarm og internettabonemment i bilen.

Det betyr at alt det andre er på plass. Stor 10" skjerm med NAVI, Harman Kardon anlegg (som låter fantastisk), med DAB+ radio, Bluetooth Professional, som gjør at man kan ha koblet til flere enheter samtidig, og hvor man kan spille musikk trådløst fra f.eks. en mobiltelefon. Jeg bruker Spotify til dette, og det fungerer fantastisk. Det er nøkkelfri adgang, adaptiv cruisecontroll (helt fantastisk når man kjører endel i kø), parkeringsassistent (fungerer svært bra), ryggekamera, parkeringssensorer både fremme og bak, LED-lys fremme og bak. Bilen er online 24/7, og man kan benytte onlinetjenestene i bilen. Det eneste man ikke kan gjøre er å surfe på nettet på skjermen, da dette krever et eget abonnement (man kan bestille dette selv om man ønsker). Det er godt klimaanlegg med varmepumpe. Det er varme i seter. Alle speil er automatisk nedblendbare. Av sikkerhetssystemer har bilen alt den kan få, som f.eks. automatisk nødbremsesystem, som både stopper for biler og personer om det blir nødvendig. Den varsler også om man er uoppmerksom et øyeblikk. Bilen ruller på 20" felger på sommeren og 19" felger på vinteren. Vinterfelgene er de turbineke (429) om man kjenner de ulike felgtypene.

Det kan gjerne tenkes at jeg har glemt noe av utstyret, men det er i alle fall der.

Bilen er nydelig å kjøre. Man sitter godt i skinnstolene. Alt material føles veldig velvalgt ut, og det er et svært behagelig inneklima i bilen. Det er lys i alt som trenger lys, for å kunne brukes i mørke, og god plass til det man måtte ønske å ha i kupeen.

Bilen har vært godt tatt vare på, og utelukkende håndvasket.

Bilen selges til 350 000, inkludert omregistreringsavgift (9 249,-) og klargjøring for vinteren (med dekkbytte, grundig vask og voksing av lakken), eller bud. Bilen kan leveres hvor som helst i Bergensregionen. Ellers må den hentes, om man skal ha den lenger avgårde.

For spørsmål, send meg gjerne en PM, evt. ring 40 69 50 30.

-Terondo
#3
BMW i3 / Sv: Fantastisk......
fredag 08. august 2014, klokken 10:48
Bare for ordens skyld så har jeg vært ute for et tilfelle hvor jeg ikke fikk låst døren på bilen, og da viste det seg at nøkkelen lå inne i bilen. Så med Comfort Access har den i alle fall kontroll på om nøkkelen befinner seg inne i bilen eller i min lomme på utsiden.
#4
BMW i3 / Sv: Er vi BMW i-kunder annenrangs BMW kunder?
mandag 04. august 2014, klokken 14:06
Jeg har bare bra erfaring med Jæger i Åsane (Bergen) i alle fall. Super service. Til nå har jeg vært innom der 3 ganger. 1 for SW oppgradering for å få bort den drivetrain-buggen, 1 for å skifte en antenne som BMW hadde kalt tilbake, og 1 for å bytte låshendelen, siden den klirret under kjøring. Alt dette er barnesykdommer, som de fleste ikke opplever, og ingenting er noe jeg betaler for. De har oppført seg eksemplarisk på verkstedet hver gang. Det kan hjelpe at Jæger Åsane er de som har fått i3 salget i Bergen, og at de dermed også får alt verkstedsarbeidet. Jeg forventer god service fra både BMWs selgere og verksted, noe jeg så langt har fått.
#5
BMW i3 / Sv: Test av forbruk i bakker/undersjøiske tunneler
mandag 04. august 2014, klokken 09:27
Den viser ikke negativt forbruk, men den holder styr på det. Kjører du lenge nedover, vil den bruke lang tid før det kommer et positivt forbruk opp på gjennomsnittsmålingen. I prinsippet skal ikke bratte oppoverbakker, etter bratte nedoverbakker gi stort større forbruk enn man får i slakke oppoverbakker, uten påfølgende nedoverbakke.
#6
BMW i3 / Sv: Regnsensoren på vindusviskerne. Fornøyd?
lørdag 02. august 2014, klokken 15:13
Har også merket meg at de drar inn igjen vann, men ikke noe jeg blir plaget av, og jeg bor i Bergen. Jeg er ikke helt fornøyd med sensoren, og synes den var langt bedre da den var ny, evt. før bilens software ble oppgradert. Er den adaptiv, lærer den av noe?
#7
BMW i3 / Sv: Bestilling av i3 - hva angrer dere på at dere droppa
lørdag 02. august 2014, klokken 15:10
Jeg valgte bort blant annet takluke, noe jeg en og annen gang angrer på. Det ville nok gjerne gjort litt ekstra for bilen, selv om jeg så og si aldri ville åpnet den. Den ble for dyr, dessverre. Jeg ville selvsagt helst hatt bilen med absolutt alt utstyr, men noe utstyr måtte velges bort. Svært fornøyd med alt ustyr jeg tok med. Alt brukes ikke hele tiden, men jeg vil ikke være foruten noe av det.
#8
Jeg har fått opp rød-mann i displayet ved 2 anledninger. Begge var snakk om en fotgjenger som steg ut i vegbanen, men hvor det neppe ville blitt noe påkjørsel. Likevel bedre at bilen følger med og heller bremser en gang for mye. Slik jeg opplever dette systemet er det meget bra.
#9
BMW i3 / Sv: Rengjøring, vask og stell
torsdag 17. juli 2014, klokken 10:29
Godt at du sier fra Joey. Useriøse aktører stoppes best på denne måten. Og spesielt slikt kan gjøre uopprettelige skader i lakken. Personlig bruker jeg bare Statoils selvvask, uten å bruke den tannkosten. Jeg pleier å kjøpe svamp i stede. Har ingen vaskemulighet hjemme, så da blir det det nest beste.
#10
BMW i3 / Sv: Din første ripe
mandag 14. juli 2014, klokken 16:00
En eller annen apekatt av en amøbe har laget dørmerke i døren min. Svakt, men ikke tvil om hva det er for noe. Regner med at jeg kan rubbe det bort, men så ubeskrivelig irriterende at enkelte ikke klarer å lukke opp sin egen bildør uten å ødelegge noe.

Jeg velger normalt mine naboparkerere med omhu, men av og til er det jo jeg som står der først, og da skjer jo sånt.

Tips til hvordan jeg best får sånt bort igjen? Det er ikke dypt, så jeg tenker selv at litt rubbing kan gjøre susen.
#11
BMW i3 / Sv: Omtaler/Tester/Bilder/Video - i3
fredag 11. juli 2014, klokken 11:58
Sitat fra: Bmwi3 på tirsdag 24. juni 2014, klokken 10:51
Sitat fra: Sirka på tirsdag 24. juni 2014, klokken 02:46
... and now; the Dislikes ...:

http://bmwi3.blogspot.no/2014/06/after-2000-miles-part-two-dislikes.html

Nøkkelen jeg har åpner bakluka og plastproppen til ladingen henges på "tanklokket". Hvis han ikke har funnet ut det med plastlokket så er det bare å gratulere....

Han klager ikke på at han ikke får hengt det opp, for det har han fått med seg, om du f.eks. ser på det bildet han har der kladden står i, ser du at lokket er hengt opp. Det han "klager" på er at det er et plastlokk der. Han mener det er unødvendig med lokk der. En smal sak å fjerne det, om han ønsker det, noe han også poengterer.

Han nevner endel som jeg mener ikke kan nevnes på negativ side. F.eks. at regenbremsing er svakere og av og til fraværende i kraftige svinger. På en bakhjulsdrevet bil er det et nødvendig onde, og noe man strengt tatt ikke kan klage over, når man har kjøpt en bakhjulsdrevet bil. Han sier det også selv, for han vet jo hvorfor det er sånn.

Og han har tydeligvis ikke CA, siden han ikke kan åpne bakluken med nøkkelen. Selv om jeg kan det, bruker jeg det ytterst skjelden.

SOC og batteritemp mener jeg ikke er noe issue, for batteristatus vises med tegnet for batteristatus, som typisk vises av et batteri med 3 streker inni. SOC som vises i den linjen er mer enn nok, og ikke vanskelig å bruke.
#12
BMW i3 / Sv: Er du fornøyd med din i3?
fredag 11. juli 2014, klokken 11:07
Storfornøyd med både bil og valg av ekstrautstyr. Valgte alt utenom consierge, tonede bakruter, alarm og takluke. Valgte også skinninteriøret, og selv med 31,4 grader på gradestokken her i Bergen, er bilen deilig temperert om man lar dørene stå åpne mens man surrer sammen ladekladden og pakker den bort. Trenger ikke engang å kjøle den på forhånd.

Det har vært 2 issues som har krevd verkstedsbesøk. Og begge besøkene har vært upåklagelig. #1 softwareoppdatering for å få bort den drivetrain-ulv-ulv-feilmeldingen. #2 rasle/klirrelyd fra låseknotten. Byttet til en nyere knott som BMW hadde kommet med, som sikkert var kommet fordi den første laget lyd etter en stund. Nå er det stille som i graven, bortsett fra når jeg har på musikk.

Mektig fornøyd med HK anlegget også, men man må tørre å bruke det. Det spiller så det slår i kassa om man bare skrur høyt nok.

Kanonbil, som bare blir bedre og bedre!
#13
Har vært gjennom en drivetrain error, som ble rettet med en oppgradering. Etter dette mener jeg å erfare at viskersensoren er mindre sensitiv. Selv om jeg setter den til mest sensitiv. Det er vel ikke noe ytterligere å stille inn på dette?

Ellers har jeg også problemer med raslelyd fra låsen i dørene. Det er fra det staget som går til låseknotten. De skal bytte det til en nyere del, som forhåpentligvis løser problemet, men er det andre som erfarer det samme?

Bilen har også vært inne for å bytte en antenne som BMW har ønsket å bytte på i3.

Ellers er jeg godt fornøyd med bilen. Min kjøler som bare juling.
#14
Erfarer det jeg selv mener er feil på bilen, for det er fryktelig med rasle/klirrelyder fra begge dørparene på bilen. Mest fra passasjersiden. Dette var der ikke da den var ny, og har kommet mer og mer etter at bilen bare har rullet 2000km. Jeg forventer ikke at det skal være noe problem å få det utbedret av BMW, men jeg hadde heller ikke forventet at det kom slike lyder fra en ny BMW. Ellers har jeg gått gjennom en Drivetrain-error som jeg har fått utbedret av en softwareupdate. Negative med dette var at jeg måtte kjøre Toyota Auris et par dager, som virkelig var bedritne greier.
#15
BMW i3 / Sv: Forsikring i3
fredag 02. mai 2014, klokken 12:42
Ja, det er akkurat det jeg også tenker. Tar meg 10 minutter på telefon med noen andre for å bytte. Så det er ikke noe å tenke på. Bedre å nyte god pris i noen år, og så ta bryderiet med å bytte, fremfor å betale mye med en gang.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA