Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ohmen

#1
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Rekkevidde i-MiEV
torsdag 18. desember 2014, klokken 10:54
14,5 kWh batterier i C-Zero ?
#2
Er enig i alt du skriver.

Men jeg tenker metoden brukt mot mistenkt avvik på 10-20%
#3
Ang. batteri kapasitet så tror jeg man får best resultat ved å se på hvor mye energi (kWh) som blir trukket fra batteriet.

Jeg har brukt ODO loggen fra Canion, den lager en linje for hver km med tilhørende forbruk, sumerer Wh timer brukt og deler på B_SOC brukt. Får da Wh/1% B_SOC. Ganger med 100 for å få Wh ved 100% B_SOC.

I flg. Canion SECLOG ligger jeg på 100% B_SOC etter lading.

I PDF vedlagt er det delt opp i intervaler, ved lading og når ODO forandrer seg mere enn 1km.

Resultatet viser at tilgjengelig energi er 16,8 kWh.

Edit:
Rettet sumerings feil + regen faktor.

Resultatet viser at tilgjengelig energi er 16,3 kWh
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA