Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Gondron

#1
BMW i3 / Sv: Dekk og felg I3
fredag 21. april 2017, klokken 12:24
Skal sjekke opp i desre dekka der.
Bringstone ser eg ligger fra 1300 for amale framme og 1700 for breie bak. Sommerdekk
Nett pris uten montering
#2
BMW i3 / Sv: Dekk og felg I3
mandag 10. april 2017, klokken 15:08
Noe  som har sjekket opp i dekk priser i det siste?
Fant gandkr bra pris, men husker ikkje kor det var. :/
#3
Elbilen i Samfunnet / Elbil og bompenger, Skatt.
tirsdag 16. august 2016, klokken 20:11
Hei, er det noen som veit om ein kan skrive frådrag på skatten sjølv
om ein kjører gratis gjennom bommen med Elbil.

Eventuelt noen som kan hjelpe med å henvise til regler for dette?


#4
BMW i3 / Sv: Hvor kjøper dere Sommer/vinter dekk.
tirsdag 31. mai 2016, klokken 12:17
Sitat fra: 02jan på onsdag 18. mai 2016, klokken 11:16
Dere som bytter, regner med at det kun er bak ,som det er behov for ved første bytte ?

Anslår at min må ha nye bakdekk ved kjørt ca 60' km.
Framdekken er pr.idag 20-30% slitt (ved 45'km).

Da kjører du veldi fint ;)
Vi har noe møkka veier med kvasse svinger.

Har nå kjørt 34 000km og må skifte vinter å sommer :/

Antar den kan være kjøringa min det er noe med? Eller kan det være feil på dekk med denne forskjellen vi Har?
#5
BMW i3 / Sv: Hvor kjøper dere Sommer/vinter dekk.
tirsdag 17. mai 2016, klokken 23:16
du har kjørt dobbelt så langt du da, å eg bør bytte nå :/
#6
BMW i3 / Sv: Tap på gamle i3 pga ny batteri pakke.
lørdag 07. mai 2016, klokken 12:41
Eg vill ikke sei da. Ny BMW i3 med større pakke starter fra 262 000, med forbedret lading. Nå veit ikkje eg om ein må betale extra for hurtiglader osv fortsatt. men er ordre lista lik som når vi bestilte for 2år sia? Min bil kostet vertfall 325 000, husker ikkje kva startpris var da.
#7
BMW i3 / Hvor kjøper dere Sommer/vinter dekk.
lørdag 07. mai 2016, klokken 11:49
Dekk1 sku ha 2500 per dekk og det var ikkje Bridgestone ein gang. Var noko kalla greie. Kor har dere kjøpt nye dekk og kva betalte dere?

Har brukt 2 sett dekk å kjørt 33000km
Syns dere det er nok med 16 000 km for dekka?
#8
BMW i3 / Tap på gamle i3 pga ny batteri pakke.
lørdag 07. mai 2016, klokken 11:47
Noen som har funne kva vi som har liten batteri pakke kan rekne med vurdering taler på bilene våre pga ny pakke.  Ser jo for meg at ingen vill kjøpe brukt i3 men ein mindre pakke når våre biler er 3-5 år gammel.

Å så leste eg ein artikkel at vi kan måtte betale 100 000 for oppgraderer :/

Noen som kan anslå brukt verdi på min bil? kjørt 33 000 km. 
#9
BMW i3 / Sv: Ladestatus utfordringer/DC/32AC/16AC
torsdag 29. oktober 2015, klokken 12:25
softwaren min er gammel.

Va derfor eg spurde i ein annen post om eg oppgradere software om eg får 1Kwh meir tilgjengelig.
#10
BMW i3 / Sv: Ladestatus utfordringer/DC/32AC/16AC
torsdag 29. oktober 2015, klokken 08:37
Sitat fra: LMOR på onsdag 28. oktober 2015, klokken 20:04
I bilen ser du både max og aktuell kapasitet. På websiden ser du bare aktuell, så du kan bare sjekke "max" når bilen er 100% ladet.
Web-siden er enkel og risikofri. Menyen i bilen er komplisert og med en viss risiko for å resette noe...

Fant menyen i bilen, Veit ikkje korleis eg navigere der inne enda.

Nå har eg testa litt forskjelligt, men har kunn tatt ut verdier på Bmw Routes

35% kapasitet i mobil app sier at eg har tilgjengelig 5.94kwh. Det tilsvare batteri kapasitet på totalt 16.97 Kwh

75% kapasitet i mobil app sier at eg har tilgjengelig 13,43Kwh.Det tilsvare batteri kapasitet på totalt 17,90 Kwh

100% kapasitet i mobil app sier at eg har tilgjengelig 18,42kwh. Det tilsvare batteri kapasitet på totalt 18,42 Kwh

per 25% så "forsvinner" 0.5Kwh (total kapasitet) fra batteriet.

Noen som veit årsaken til dette?
#11
BMW i3 / Sv: Ladestatus utfordringer/DC/32AC/16AC
onsdag 28. oktober 2015, klokken 14:16
Ja, den har eg funnet ut Klykken, men eg veit ikkje korleis ein sjekker dette i bilen.

Min bil viser max ladakapasitet på 17 kwt på denne siden. er jo nesten 3Kw under dere andre det.
#12
BMW i3 / Sv: Ladestatus utfordringer/DC/32AC/16AC
onsdag 28. oktober 2015, klokken 13:57
Sitat fra: LMOR på mandag 07. september 2015, klokken 09:48
Sitat fra: ganton på mandag 07. september 2015, klokken 08:36
Interessant om forskjellen i beregninger app vs bil. Merkelig at tyskerne er slumsete med dette, mulig det er begrensninger i hva appen kan få av data når (status i standby men data kun når bilen er på etc..) som gjør det, men høres mest ut som dårlig testet software...
Appen og bilen forholder seg begge til riktig ladestatus i kWh.
Det å avvike fra det bilen mens den er koblet fra er riktig i mitt hode. Jeg ville ikke hatt det annerledes.
Appen er ikke avhengig av å snakke med bilen hver gang du skrur på appen, noe som gjør at bilen sparer strøm, og faktisk har de kWh når du kommer tilbake også.
Appen regner % slik at du alltid har den samme referansen, så selv om batteriene har redusert max kapasitet, så betyr 80% i appen 16kWh.
Bilen må gjøre et vanskelig valg, men den må neste bruke maks kapasitet som 100%.
Alternativet er selvfølgelig å droppe beskyttelsen av batteriet, noe som det ikke er sikkert andre elbiler har lagt inn på denne måten, men jeg tåler denne feilkilden fremfor å ødelegge batteriet. Jeg har nå kjørt 18+ måneder og har 0% reduksjon i batterikapasitet.
De fleste i3 eiere er nok ikke så opptatt av tallene at de en gang oppdager disse små glitchene.

Hvordan ser dere ledig KW/h i bilen? Og hvordan veit du at du har 0% reduksjon i batteri?

Med ny software så får vi tilgang til 1 kw meir kapasitet ca?
#13
BMW i3 / Sv: i3 - energieffektiv og lite batteri - sårbart konsept?
mandag 05. oktober 2015, klokken 13:45
Kjører der alltid i Eco pro+ for å ha snittforbruk nede i 11-12kw/100?

Eg har snitt på 14.3 :P
Kjører normal, med 20 grader i bilen. Forvarmer før jobb.
#14
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
fredag 19. juni 2015, klokken 14:06
Lys i Cupe.

Hei, eg har på ein eller annen måte skrudd på at lyset i Cupe står på heile tia? Manuelt skru det av.

Det kjem på når eg kjører og skrur seg ikkje av.

Noen plass eg kan endre dette til at det er av by default og kan skru det på ved ønske?
#15
BMW i3 / Sv: Har punktert, Service gjennom Mobile care
fredag 19. juni 2015, klokken 13:32
Sitat fra: LMOR på torsdag 18. juni 2015, klokken 19:29
Jeg betaler ingen egenandel for veihjelp via forsikringen. Utover den prisen jeg uansett betaler...
Får også leiebil, hotell osv.


Fikk veihjelp, leige bil hotell og eventuell taxi gratis. trengte Ikkje benytte meg av leigebil og taxi. Haste jobb for lapping av dekket. nyvaska bil og god service.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA