Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kenny

#1
BMW i3 / Sv: Levetid Blizzak vinterdekk
søndag 24. april 2016, klokken 11:02
Dette er jo veldig interessant!

Fikk nemlig inntrykk på verkstedet av at dette ikke var så unormalt og skyldtes bakhjulstrekk og mye regenerering. Men må da være måte på? Skal ut en tur etterpå for å dobbeltsjekke lufttrykket.

Skal og ta en nærmere måling av mønsterdybden når jeg får tatt de av bilen, snødde fortsatt natt til lørdag...
#2
BMW i3 / Sv: Enkel tilgang til max kapasitet
lørdag 23. april 2016, klokken 18:35
Rett etter lading fra 45 % får jeg opp:


var comp_soc = '18.7549991607666';
var comp_rangeMap = 'RANGE_POLYGON';
var comp_socMax = '18.76';
var comp_chargingLevelHv = '100';


Dette med software fra desember.
#3
BMW i3 / Levetid Blizzak vinterdekk
lørdag 23. april 2016, klokken 17:41
Hadde i3en inne på service for litt siden, 2014 modell som har rullet litt over 12 000 km.

Fikk da vite at bakdekkene allerede er nede på 4 mm på det laveste, altså etter knappe 6 000 km.
Bilen blir til daglig kjørt av en rolig voksen dame, ingen racersjåfør for å si det slik.

Flere som har opplevd lignende slitasje? Kan nevnes at bilen har holdt seg på vinterveiene i Trondheim, noe som medfører en god del bare, godt saltede kilometer.
#4
BMW i3 / Sv: Comfort Access
fredag 19. februar 2016, klokken 21:16
Har selv flere ganger opplevd at brukerprofilen ikke byttes, da ved bruk av CA. Ender som regel opp med å gå ut av bilen, låse døren, for så å låse opp igjen for å få nøkkelen og bilen i synk.

Aldri tenkt over om dette har noe med hvor lenge bilen har stått, men kan ta dette i betraktning neste gang det skjer. For er et noe litt irriterende problem.

Har SW fra desember med prosentvisning, men feilen var der også før bilen ble oppdatert.
#5
TorS: Hadde sammen feilen på vår, fikk nye av Sulland Trondheim kostnadsfritt.
#6
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladestasjon på Storlien???
fredag 22. januar 2016, klokken 18:52
Spurte de på Facebook om dette:
Sitat
Meg: Hva skjer egentlig med hurtigladeren på Storlien? Ser at Clever har tatt over AC-punktene, er det da dere som skal drifte hurtigladeren?

Fortum Charge & Drive: Det er ikke endelig avgjort. EV Power driftet Storlien på vegne av prosjekt Green highway.
#7
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
tirsdag 22. desember 2015, klokken 09:44
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 21. desember 2015, klokken 21:47
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 14. desember 2015, klokken 06:58
Tittet under dashbordet i går på i3'n og der fant jeg to retangulære åpninger i plasten rundt 10x20 cm - en på hver side (fører/pasasjer). Kjenner man under så kan man stikke armen langt oppimellom det helligste. Syntes det burde stitte noen deksler over dette mot evntuelt overivrige hender. Mulig et deksel over diagnosekontakten og. Deksel til 12V kontaken på midten mangler og.

Skal det være slik ?

Ingen som har tittet under dash'n og kan bekrefte at de 2 stor åpningene ikke skal være dekket av deksler ?

Kanskje ikke det beste bildet, men slik ser vår 2014-modell ut under dashbordet. Åpent her også :)
#8
BMW i3 / Sv: Salg av i3
mandag 26. oktober 2015, klokken 11:26
Da må den i så fall ha blitt tatt ut, noe som er litt merkelig.

Den er nemlig med i prislisten som var gyldig fra 16. november 2013
#9
BMW i3 / Sv: Trondheim - Storlien
onsdag 14. oktober 2015, klokken 09:54
Blir en liten bump dette, men føler det er nyttige data som hører hjemme i denne tråden.

Prøvde meg på en tur her i går tirsdag 13.10.

Startet med forvarmet bil på Strindheim, via Charlottenlund så direkte til Storlien.

Distanse hver vei: 104 km

Værforhold: I Trondheim var det rundt 7 °C, men vi traff på tåke og 0,5 - 3 °C i dalene etter Stjørdal, noe som gjorde at viftene tidvis gikk mye for å få unna fuktigheten. Her kunne vi nok minket forbruket noe ved å senke temperaturen. Ble for det meste kjørt med ECO PRO+, men uten ACC da kameraet slett med mye dugg.

Ved ankomst var det ca. 10 % igjen med estimerte 8 km rekkevidde, noe som gir et beregnet forbruk på 16,2 kWh/100 km (glemte dessverre å lese av faktisk forbruk).

Tilbaketuren gikk med et avlest forbruk på 12,3 kWh/100 km, her var laveste temperatur 5 °C og tåken hadde lettet. Kjørte her med ECO PRO og store deler med ACC.
#10
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
lørdag 12. september 2015, klokken 17:58
Hei,

Lading kan betales via goCharge-appen for den nette sum av 149,- om en ikke har avtale.
#11
BMW i3 / Sv: Bytte fra Vinter til Sommerdekk
mandag 06. april 2015, klokken 10:55
Supert tips LMOR! Tror det er mange som ikke vet om dette med "Jack Pad".

Har selv improvisert de to gangene jeg har byttet dekk på i3en, men nå bestilte jeg like så godt en "Jack Pad" fra eBay til ca. 120 kroner inkludert frakt.
#12
Opplever tilfeldig knirking ved kjøring. Kan høres ut som om det kommer fra venstre side foran, inne i kupeen, men er svært vanskelig å lokalisere da det skjer såpass tilfeldig. Kan være helt stille i perioder for så å skje flere ganger per tur. Virker som om det er uavhengig av temperatur.

Er det noe andre med lignende erfaring?
#13
Bilen var inne hos Sulland Trondheim i dag for reparasjon av AC og Drive Train.

AC ser nå ut til å fungere helt fint, men etter 3 timer dukket Drive Train Error opp. Ringte opp BMW via Teleservice som sendte Viking.

Etter ca. 20 minutter var alt tilsynelatende ok, men det ble likevel besluttet å frakte bilen til Sulland hvor den skal diagnostiseres i morgen. Bilen fikk siste SW i dag, så kan tyde på en fysisk feil.

Som erstatter fikk jeg en av i3-demobilene, så tommel opp for Sulland!
#14
BMW i3 / Sv: Klimaanlegg på varme dager
tirsdag 03. juni 2014, klokken 14:10
Stemmer det, på vår bil var det ventilen med det flotte navnet "ventil 1" som er problemet. Skal fikses nå på torsdag, så krysser fingrene.
#15
Har til nå opplevd to forskjellige feil:

  • AC fungerer ikke - ventil som må byttes
  • Drive Train error - blir tatt på neste verkstedbesøk
Har hittil opplevd bra service når det gjelder verkstedet i Trondheim  :)

Edit: Da er bilen frisk og rask igjen etter en dag på verkstedet  8)
Edit2: Drive Train er tilbake..
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA