Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - TeslaK

#1
Model S / Sv: Ny 75D vs tre år gammel 85D
lørdag 28. oktober 2017, klokken 19:34
Tesla burde jo kunne si om dette med superslow lading på Superlader er en bug eller ei? Ingen som har spurt?
#2
Model S / Sv: Er du gått lei?
tirsdag 17. oktober 2017, klokken 18:40
Er ikke lei, men savner en oppgradering av S/X som bringer den på nivå med Model 3.. Mye bra oppgraderinger er gjort siden 2015 men føler det er noe som mangler for å gjøre det verdt å oppgradere
#3
Model S / Sv: Rekkevidde P85D
lørdag 30. september 2017, klokken 19:23
Når du kjører under ca. 85 km/t og temp er over 0 så kjører du kun med bakmotoren. Den er mindre effektiv enn motorene på 85D. Dette kombinert med høyere vekt gir kortere rekkevidde. Jeg får også ca. 385 km på 100%. Det er helt normalt. På høst/vinter er nok 300 km mer realistisk rekkevidde.
#4
Model S / Sv: Kan vi se frem til nye biler med raskere infotainment?
torsdag 28. september 2017, klokken 20:36
Blir spennende å se når ny hw kommer på S og X. Er på høy tid å bytte ut nåværende plattform i hvert fall. Hadde vært nice hvis det kom før nyttår..
#5
Model S / Sv: Dollarkurs, prisjustering Tesla S
onsdag 30. august 2017, klokken 05:54
100D i USA begynner nå på 729k vs. 790k i Norge - altså 61k i differanse!
#6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
mandag 07. august 2017, klokken 22:16
Sitat fra: kaiat på mandag 07. august 2017, klokken 17:16
Pushevs har fått tak i litt mer info om ny-Leafen: http://pushevs.com/2017/08/07/2018-nissan-leaf-first-glimpse-specs-prices/

40 kWh Leaf veier 2020 kg. Tesla Model 3 (55 kWh) veier 1610 kg. Sier litt om hvor langt foran Tesla er.
#7
Model S / Sv: S må oppdateres snart!
mandag 31. juli 2017, klokken 07:24
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/6qaq93/lets_be_real_a_310_mile_ev_for_44000_is_insanely/dkw1rzg/

Når du leser dette så skjønner du at Model S må oppdateres. Ny HW for den store skjermen er et minimum.
#8
Model 3 / Sv: Model 3 priser og spesifikasjon
lørdag 29. juli 2017, klokken 13:39
Er det fester for takstativ på Model 3?
#9
Sitat fra: MyTess på lørdag 22. juli 2017, klokken 19:34
Sitat fra: Leafy på lørdag 22. juli 2017, klokken 19:29
Sitat fra: TeslaK på lørdag 22. juli 2017, klokken 13:07
Konge! Nå er det rett før bestillingen legges inn. Men må få bekreftet oppgradert mcu først.

Nooen som vet mer rundt oppdatert MCU?

Hva er MCU?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg mener datamaskinene som styrer den store og lille skjermen. De burde vært oppgradert nå syns jeg..
#10
Sitat fra: Nasatech på lørdag 22. juli 2017, klokken 13:21
Sitat fra: TeslaK på lørdag 22. juli 2017, klokken 13:07
Konge! Nå er det rett før bestillingen legges inn. Men må få bekreftet oppgradert mcu først.

På 75D? S eller X?

Model S 75D
#11
Konge! Nå er det rett før bestillingen legges inn. Men må få bekreftet oppgradert mcu først.
#12
Model S / Sv: Rust bakluke
mandag 17. juli 2017, klokken 20:10
Har det samme, dog ikke like mye
#13
Sitat fra: Kimpala på onsdag 12. juli 2017, klokken 08:04
For meg så kokte det ned til at selv om 100 er å foretrekke på langtur så vil de gangene jeg faktisk må bruke ekstra tid på lading være ganske sjeldene.
Og siden jeg ikke har de 140k så blir mnd kostnaden for stor til at jeg valgte å gjøre det (Også litt pga rentekampanjen på 75).
Tror det skal funke bra 35-40k km i året.

På S er 75 nok vil jeg si - tilsvarer nesten gamle 85 på rekkevidde i praksis. På X er nok 75 litt snaut men kommer som andre påpeker an på behovet og om man er villig til å topplade mellom SuC..
#14
Model S / Sv: 75 d slår nedi fartsdumper
tirsdag 04. juli 2017, klokken 12:07
Målte min nå og den er 132 mm på std (P85D). Målt under batteripakka - ikke på skinnene. Altså ikke laveste punkt. Jeg har aldri opplevd å måtte heve bilen for å komme over en fartsdump. Noen som har målt nye 75D uten luft?
#15
Model S / Sv: Bil nummer en
torsdag 08. juni 2017, klokken 19:48
Burde vært mulig å lese ut historikk på batteriet fra bilen. Det kunne f.eks. vært vist som et histogram med prosent av total levetid for hver 5 % SoC. Da kan man enkelt se hvordan batteriet har vært behandlet. I tillegg kunne man hatt et histogram med prosentvis tid fordelt på batteritemperatur. Dette kunne også vært presentert med en score slik at det blir enkelt for folk å sjekke dette ved bruktbilkjøp.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA