Jeg skjønner ikke at Mitsubishi har problemer med å forklare rekkevidden på iMiev vinterstid.
Alle som har skrevet her på forumet, og faktisk testet bilen med elektrisk varmeapparat, inkl. NRK, registrerer betydelig kortere kjørelengde enn 150 km. Dette er helt korrekt og noe Mitsibushi ingeniørene allerede har dokumentert for lenge siden (rapporten er fra juli 2010). Figuren under, i vedlegget, viser at bruk av aircondition eller varmeapparat trekker mye effekt ut av batteriene - svært mye!
Uten bruk av verken AC eller varmeapparat kan man få 160 km ut av bilen. Kobler man derimot inn varmeapparatet på MAX ved kun 0 grader celsius, reduseres kjørelengden til 85 km (ved pen kjøring i 10-15 modus). Ved -20 grader vil kjørelengden reduseres enda mer, men det oppgis ikke hvor mye.
YGR, Bærum
(venter spent på min iMiev som skal ankomme om en ukes tid...)
Alle som har skrevet her på forumet, og faktisk testet bilen med elektrisk varmeapparat, inkl. NRK, registrerer betydelig kortere kjørelengde enn 150 km. Dette er helt korrekt og noe Mitsibushi ingeniørene allerede har dokumentert for lenge siden (rapporten er fra juli 2010). Figuren under, i vedlegget, viser at bruk av aircondition eller varmeapparat trekker mye effekt ut av batteriene - svært mye!
Uten bruk av verken AC eller varmeapparat kan man få 160 km ut av bilen. Kobler man derimot inn varmeapparatet på MAX ved kun 0 grader celsius, reduseres kjørelengden til 85 km (ved pen kjøring i 10-15 modus). Ved -20 grader vil kjørelengden reduseres enda mer, men det oppgis ikke hvor mye.
YGR, Bærum
(venter spent på min iMiev som skal ankomme om en ukes tid...)