Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Jone

#1
Sitat fra: TM på mandag 25. april 2016, klokken 11:09
Man skal vel få en kopi av fakturaen på utførte arbeider, selv om det dekkes av garantien. Det har jeg da sett hos blant annet Mercedes. Det er jo litt interessant hva bytte av motor koster på en i3. En bekjent av meg byttet motor 2 ganger i løpet av et år på en Focus på grunn av en produksjonsfeil på en slange til kjølesystemet. Det ble en kostbar slange  ;)
Bavaria Stavanger har tidligere, på oppfordring, gitt meg utskrift av deler som har blitt brukt ifm garanti- og kampanjereparasjoner, med kostnadene for disse. De gir ikke ut kostnadene de har på arbeidet.
#2
BMW i3 / Sv: Følger ladekabel med?
torsdag 28. april 2016, klokken 12:05
Sitat fra: bromm på torsdag 28. april 2016, klokken 11:26... Men det var noen som ikke fikk den med bilen, og da ble den levert ut senere. ....
Jeg hentet ut bilen 4 februar -14, og da var ikke den blå kabelen klar fra BMW. Ved overlevering fikk jeg beskjed om å sjekke innom delelageret etterhvert og hente den ut. Jeg somlet litt (hadde ikke behov for kabelen) og hentet den ut fra delelageret i juni samme år. Ingen tvil om at den skulle følge med bilen da, såfremt en hadde bestilt "32A AC+hurtiglader DC"-opsjonen.
#3
Sitat fra: tho-las på tirsdag 23. februar 2016, klokken 09:34
Noen andre som har opplevd at lagrede DAB stasjoner forsvinner ?  (Må legges inn helt på nytt).  Dette har skjedd et par ganger for meg og det begynner å irritere meg.

Bilen ble levert i August 2015.  Jeg har DAB+ (654) og Harman kardon (674) og Nav Proffessional (609)
Jepp, har vært sånn på min siden den ble levert (2 år siden). Mister radiopresets og snarveier på nummertastene. Har samme spec og i tillegg Comfort Access, og bruker begge nøklene aktivt. Kan virke som det har en sammenheng med hvilken nøkkel som låser opp hvilken dør. Nesten umulig å finne ut av, har vært sånn på alle 3 (4?) softwareversjonene jeg har hatt på bilen. Har lagt det frem for Bavaria Stavanger, men de trekker bare på skuldrene og skylder på software. Jeg er egentlig enig med dem, og lever med det selv om det er irriterende.
#4
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
mandag 14. desember 2015, klokken 07:27
#5
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
onsdag 09. desember 2015, klokken 14:35
Sitat fra: LMOR på torsdag 26. november 2015, klokken 17:34
Jeg fikk i hvert fall beskjed om at motorfeste fixen ikke er kommet til Europa.
Det tok lang til før %ladet kom til Europa også.
Den er iallefall kommet nå. Jeg hadde min i3 på service hos Bavaria Stavanger i går, to aksjoner ventet i systemet. Den ene var bytte av aktuatoren som setter bilen i Park, den andre var bytte av motorfeste-bolt og tilhørende software-oppdatering. På min bil fikk de ikke byttet bolten da denne var bøyd. De har bestilt en haug med deler fra Tyskland, som de bytter på nyåret. Såvidt jeg fikk med meg skal det bl.a. byttes drivaksler etc da det kan ha gitt følgeskader.
#6
BMW i3 / Sv: Ladeutsyr til BMW i3
fredag 05. desember 2014, klokken 13:00
Sitat fra: BOStrand på fredag 05. desember 2014, klokken 12:06Er det fremdeles bare gode erfaringer med denne ELPA 32A laderen? Vurderer å kjøpe en jeg også.
Har til gode å prøve min på mer enn 16A, men fungerer foreløpig utmerket.
#7
BMW i3 / Sv: Hvor langt har dere kjørt deres i3 ?
onsdag 03. desember 2014, klokken 10:11
Runder 9000km i løpet av uka, uten en eneste hurtiglading siden levering i februar.
#8
BMW i3 / Sv: Generelle strøm og ladespørsmål.
tirsdag 25. november 2014, klokken 07:33
Sitat fra: HCWL på mandag 24. november 2014, klokken 19:09
Har nettopp fått min i3, og merker at jeg er avhengig av å ha en mer fleksibel ladeløsning enn det standard laderen leverer. Jeg er derfor på utkikk etter en lader som er MOBIL og støtter alt i fra 10A, 16A og 32A.
...
Andre tips til mobile ladere som fungerer med de overnevnte strømstyrkene?
Jeg har kjøpt denne, og den fungerer helt utmerket med min i3. Stort pluss at den har lengre kabel enn originalkladden. Jeg har også laget overganger til de stikk jeg vanligvis benytter.
#9
BMW i3 / Sv: Ladeutsyr til BMW i3
fredag 24. oktober 2014, klokken 15:24
Står det noe IP-grad eller lignende bakpå boksen? Sitter omtrent klar til å bestille denne selv, og kommer til å bruke den som "på-tur"-lader.
#10
Samme rute-problem på min bil. Har time neste uke for liming av ruta, dette er ifølge Bavaria Stavanger et kjent problem.
#11
BMW i3 / Sv: BMW i verdensrekordkortesje?
mandag 26. mai 2014, klokken 07:41
Vi var 22 i3'er på rekke og rad bak Telsa'ene + tre slengere lenger bak i kortesjen såvidt jeg kan se på videoen.
#12
BMW i3 / Sv: Knirkelyder fra rattet
fredag 28. mars 2014, klokken 09:09
Opplever det samme i min bil, det kommer og går tilsynelatende tilfeldig.
#13
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
tirsdag 18. mars 2014, klokken 09:13
Comfortaccessen på min i3 er "mindre følsom" enn på min E91 (3serie BMW), dvs jeg må ha nøkkelen nærmere bilen, og trykke "mer bestemt". Sensorene i håndtakene trigger forresten på fukt, og hansker kan gjøre det vanskeligere å låse opp.
#14
BMW i3 / Sv: Vinterdekk og felg
onsdag 12. mars 2014, klokken 14:20
Sitat fra: Rapid på onsdag 12. mars 2014, klokken 14:11
Dere som har bestillt. Hva gjør dere med vinterdekk? Dette er vel en litt sær dimensjon. Bestiller dere felg og dekk med bilen eller finnes det andre alternativer til ettermarkedpris?
Bestilt sammen med bil for å få momsfritak. Og det er ikke en litt sær dimensjon, det er en veldig sær dimensjon. Det finnes vel ikke alternativer enn å kjøpe dekk+felg fra BMW eller kun dekka direkte fra Bridgestone-forhandler...
#15
BMW i3 / Sv: Hvor hører din i3 hjemme?
tirsdag 11. mars 2014, klokken 10:59
Min bor i Stavanger, og fyker som regel i skytteltrafikk mellom hjem, jobb og Stavanger Ishall. Hender den tar seg en tur nedover Jæren til Egersund.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA