Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Warlock

#1
Ikke sikkert jeg husker helt rett, men tror det bare var å jorde pin 2 på koplingskabelen, så slukker lampa. Her kan man lage seg så avansert hardware man vil, alt fra en permanent kortslutning, eller billig timer delay for dx.com, til en liten enhet som lytter etter rett signal på CANbusen og tenner eller slukker linja etter beste evne...

Edit:   rettelse, det er pin 10 som er lampa. prøv å kople den til pin 13 som er jord. Forøvrig er pin 7 tenningnøkkelsignal,  pin 1 alltid 12V, pin 6 og pin 18 er hhv CAN-L og CAN-L. Så da har du alt du tenger...

Tidligere postet pinout-bilde:
https://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=6755.0;attach=7787;image
#2
Humor og kanari / Sv: Blir syk av naboens elbil!
søndag 30. april 2017, klokken 03:01
Jeg har alltid lurt på hvorfor disse folka ikke bare tar litt (mye) hønsenetting og lager et gigantisk faradaybur av hele kåken sin. Da burde jo alle problemene rent fysisk være løst i alle fall (dog jeg kan ikke si så mye om de psykiske)
#3
Hva be konklusjonen?
#4
Humor og kanari / Sv: Svenske på tur i Norge...
søndag 19. mars 2017, klokken 19:32
Tonn er jo egentlig ikke en del av SI-systemet, men metrisk tonn er vel delvis akseptert brukt i den sammenheng. Finnes også Short ton (ca 907kg) og long ton (ca 1016kg).
Kan være skiltingen faktisk er ulovlig i Norge etter innføringen av SI-systemet i 1875.
En jobb for uvitende advokater det der...
#5
OBDII is just a set of common command set to list out data sent over the CAN-bus, a 3rd layer. It doesn't cover all car specific codes/requests, just a very limited and basic set for the most common tasks. So what you need is a CAN-shield for your raspberry so you can operate on a lower level. If you get hold of that, its easy(? depending on skill/time) to port whatever open software written to monitor the Think, being the nicometer or the OVMS.
#6
Hvordan kan man komme i kontakt med de som omprogramerer CDCM og selger PTC-elementer?
#7
elbil.no og elbilforumets nettsider / Sv: Hvor mye har forsvunnet?
mandag 23. januar 2017, klokken 20:50
Tapatalk-'bug'en ser ut til å være utf8 vs iso8859-1(5) feil/problemer med første øyekast...

Edit: Ser ut til at feilen ligger i tapatalk, den viser siden som utf8 selv om i alle fall nettsidene identifiserer seg som iso8859-1. (Dvs, dersom Lars fikler rundt i instillingene på serveren for tapatalk, og finner det står utf8 en plass kan han kanskje skifte til iso8859-1)
#10
Trøndelag elbilforening / Sv: Grilstad - elbilødeland
fredag 02. desember 2016, klokken 23:10
Dessverre bor jeg nok ikke nær nok til å kunne hjelpe deg.
Får man gratis kaffe på dette arbeidsstedet? Det er gjerne dyrere pr dag pr pers enn en full tank på elbilen. Spesielt om han hipsteren som skal ha dyr og speisell kaffe(maskin) har vunnet terreng...
dette er noe man burde kunne ta under lønnsforhandlingene, speiselt når frynsegodene dukker opp. Betalt telefon, nett hjem (hjemmekontor), parkering etc. Tror det blir mer arbeid enn inntjening dersom et arbeidssted skulle ta betalt (før skatt?) for ladestrøm til elbil.
#11
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Effekt Think city
torsdag 24. november 2016, klokken 18:13
Damas Litium Think er registrert med 34kW motorytelse. Dette tilsvarer vel 46HK og det kan jo være noe rot med tall/benevning der man ender opp med å skrive 46kW?
#12
Alt det andre / Sv: Ble truffet av sykkel i dag
onsdag 23. november 2016, klokken 02:15
Tja, er det ikke avrunnede hjørner på "utkjøringen" du er i her? Så vidt jeg husker betydde det i gamle dager at det du kjører på faktisk er definert som vei. Mulig ting har endret seg siden jeg tok teorien til førerkortet...
Tror uansett ikke du har noe å hente her...
#13
It mentions if it is a signed or unsigned integer, and how many bytes it cowers. This is how you should manually calculate the value of a signed short (2 bytes) :)
#14
Høres ut som noen har glemt at integere er signed/unsigned :)

Når det gjelder SOC så sier vel noe i dokumentasjonen som dukket opp nylig at SOC ikke er så alt for godt mål på rekkevidde, spesielt ved lave verdier, og at et annet mål burde brukes som rekkeviddemåler. Kanskje det bilen viser dette istedet for SOC? Tror den ble kalt SOUE (State of usable Energy) men uansett tviler jeg på at det er så stor forskjell. Mer mulig at Think har spart en del i hver ende....
#15
Vet du noe mer, har du for eksempel fått vite eksakt feilkoder på feilene du har fått?
Hvilket verksted benyttet du? Og hvem stilte diagnosen?
Personlig har jeg ennå tilgode å ta ned batterikassa for å reparere noe der...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA