Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - EV-Institute

#1
MODE 3 32A ladekabler selges

Se våre hjemmesider www.ev-institute.no

Kr 1.500,-

Mode 3 32A EVI Ladekabel Type 2 til Type 1. Passer for elbiler med J1772/Type 1 kontakt opp til 32A. Kan blant annet brukes på Nissan, Kia og Ford.

Mode 3 32A EVI Ladekabel Type 2 til Type 2. Passer for elbiler med Mennekes/Type 2-kontakt opp til 32A. Kan blant annet brukes på Tesla, VW, BMW og Renault.

5 meter / 1-fas

EVI Mode 3 ladekabel for elbil brukes ved 32A offentlige ladeplasser med Type 2 uttak. Dette finner du i kommunale anlegg og på kjøpesentra.
#2
Justerbar 16A/10A/6A EVI Ladekabel for Type 1 og Type 2

Selges for kr 3.700,- inkludert mva.

Se våre hjemmesider www.ev-institute.no for mer informasjon eller for å legge inn en bestilling.

CE-merket
#3
Justerbar 32A/16A/10A/6A EVI Ladekabel for Type 1 og Type 2

Selges for kr 4.400,- inkludert mva.

Se våre hjemmesider www.ev-institute.no for mer informasjon eller for å legge inn en bestilling.

Leveres med 32A 1-fase CEE industristøpsel

CE-merket
#4
EVI MODE 3 32A Type 2 til Type 1

Selges for kun kr 1.500,- inkludert mva.

Se våre hjemmesider www.ev-institute.no for mer informasjon eller for å legge inn en bestilling.
#5
e-up! / Sv: Problemer med lading
tirsdag 18. august 2015, klokken 14:15
Alle VW biler leveres med 10A ladekabel med kontrollboks. Du får også med en 16A "mode 3" ladekabel. Her kan du bruke skjermen til å justere mellom 6A, 10A, 13A og 16A.

TIl info så ble første generasjon i-Miev ble levert med fast 16A ladekabel. Senere har også i-Miev blitt levert med 10A.

Ønsker du en 16A ladekabel så må du kjøpe uoriginalt.
#6
Elbiler i media / Sv: Tyveri av ladekabler
mandag 10. august 2015, klokken 11:10
Kablene som ble tatt er nå ubrukelige. Det er dyrt å kjøpe et nytt støpsel hvis en skal få en kuttet kabel til å virke igjen.

Det er også mye metall som må loddes/sveises for å få en sikker løsning. Det er ikke noe penger å tjene (for både tyv og heler) på et slik simpelt og unødvendig tyveri. Så det hele blir unødvendig hærverk.

Håper at vi får en løsning i saken og at de skyldige bli tatt. Vi kan ikke la det gå sport i å stjele ladekabler.
#7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Lade med skjøteledning
søndag 09. august 2015, klokken 19:30
Et greit forslag er at du baserer deg på 16A CEE-systemet. Du monterer 16A CEE på stikkontakten på veggen og på begge sider av skjøteledningen (en han og en hun). På ladekabelen monterer du 16A CEE støpsel på "veggside". Hvis du ikke ønsker å bytte støpsel på ladekabelen kan du bruke en overgang. Du finner den på campingseksjonen på JULA og Biltema. Vær oppmerksom på at dette gir enda flere overganger og burde kanskje unngås.

Vi anbefaler alltid 16A CEE. 16A CEE er mer solid enn Schuko (jordet husholdningskontakt). Du MÅ ikke bruke 16A CEE hvis du har et normalt godt anlegg, tenker sikkerhet og vet hva du holder på med.
#8
Den beste begrunnelsen til en kort avstand mellom vegg og kontrollboksen er for å unngå skader på kontrollboksen. Hvis kabelen er lang så vil boksen kunne bli liggende på bakken. Kontrollbokser som ligger på bakken vil kunne bli overkjørt og kapslingen ødelegges. Hvis det ligger en kontrollboks med ødelagt kapsling på bakken som fører strøm vil nysgjerrige dyr eller mennekser bli hardt skadet. Kontrollbokser fører gjerne 3kW/16A med strøm. Bare tenk på muligheten for de fatale konsekvensene en åpen kontrollboks kan gjøre i regnvær og vanndammer.
#9
Denne 3-fase kabelen kan du bruke til dine egne prosjekter. Merk at dette er kun en 5*10mm2 kabel med påmontert Type 2-kontakt.

Er markert med L1+L2+L3+N+PE+PILOT

Se på www.ev-institute.no for mer informasjon.
#10
Electric Vehicle Institute AS selger ladekabel 16A/10A EVI Ladekabel for elbil.

Vi har ladekabler med både Type 1 (J1772) og Type 2 (Mennekes) på lager.

Ladekabelen er en ny generasjon og selges til konkurransedyktige priser.

Se mer og bestill på www.ev-institute.no. Bestillinger leveres fortløpende ved bestilling.
#11
Lading / Sv: Forståelig side/butikk om ladeutstyr på nett
onsdag 19. november 2014, klokken 16:21
Electric Vehicle Institute AS leverer portable 16A ladekabler som er kompatible med de aller fleste elbilene. Se på forskjellige løsninger på nettsiden http://www.ev-institute.no/. Priser fra kr 3.300,-.
#12
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Justerbar 16A/8A fra EVI erfaringer
søndag 16. november 2014, klokken 10:49
Tlauri: Ta kontakt med oss så ordner vi dette. Vi er alltid svært interessert i å høre om våre brukeres opplevelser.
#13
e-Golf / Sv: Uoriginal 16A Schuko ladekabel til Golf, og dekktrykk
torsdag 23. oktober 2014, klokken 15:26
Sitat fra: Cox på onsdag 22. oktober 2014, klokken 20:33
Flere alternativer?

Electric Vehicle Institute AS leverer portable 16A ladekabler som er kompatible med de aller fleste elbilene. Se på forskjellige løsninger på nettsiden http://www.ev-institute.no/. Priser fra kr 3.300,-.
#14
Lading / Sv: Ekstra ladekabel til Leaf
tirsdag 14. oktober 2014, klokken 12:06
Sitat fra: lifern på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 11:16
Hei.
Jeg har prøvd 2 forskjellige kabler fra EV Institute.
Ingen av de fungerer som de skal.

Lifern: Ta kontakt med oss så ordner vi dette. EVI er svært interessert i å høre om tilfeller hvor bilen ikke klarer å kommunisere riktig med ladekabelen. Noen biler er dessverre svært kresne på pilotsignalet eller ber om strømstyrke eller strømspenning som er utenfor ladekabelens sikkerhetsparametre.
#15
Lading / Sv: Ekstra ladekabel til Leaf
tirsdag 14. oktober 2014, klokken 09:12
Sitat fra: elmer71 på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 00:09
Men dette er jo ikke et produkt levert orginalt fra nissan. Bør jeg likevel vurdere å kjøpe dette, eller ville dere ikke tatt sjansen i tilfelle noe går galt siden det ikke er et orginalprodukt?

Det er trygt å bruke en "uoriginal" ladekabel. Flere tusen ladekabler fra alternative leverandører brukes hver dag og vi har aldri hørt om en ladekabel som har ødelagt en elbil.

Electric Vehicle Institute AS leverer justerbar 16A/8A ladekabler som er kompatibel med Nissan Leaf og de fleste andre elbilene. Se på forskjellige løsninger på nettsiden http://www.ev-institute.no/. Prisene starter på kr 3.000,- inkludert MVA.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA