Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kjetil.west

#1
Hei, fikk også melding fra Tesla igår - ikke lenger akseptert å bruke egen kode på bestilling av ny bil til seg selv - Disse kom til å bli slettet..
#2
Forstod det har vært vanlig praksis å bruke egen kode ved kjøp av ny bil.
Fikk beskjed idag fra Tesla at jeg ikke kunne bruke min egen referral-kode for å bestille egen bil - trenger da en kode fra en annen - Noen som vil bytte kode? Haster litt! Send meg en melding.
#3
Model S / Sv: Innbyttepriser
mandag 07. august 2017, klokken 16:20
Bilen det her er snakk om er en 2014 (mai) S85 - skinn, teck-pakken, luft, vinterpakken og hifi. Sort.
Ingen feil eller skader - fulgt servicer.
Hadde Garantiutløpstest i mars 2017, uten kommentarer.

Ser ut som denne havner på Finn ja ;-) Håper å sitte igjen med ca 400'
#4
Model S / Innbyttepriser
mandag 07. august 2017, klokken 10:54
Fikk idag en innbyttepris på min Model S85 2014 - kjørt ca 110'km.
Tesla (Stavanger) kunne gi 295 000,- som sin beste innbyttepris ved kjøp av ny Model S. Dette betyr et prisfall på over 20% hvert år!! (Ny pris var i 2014 over 600')
Gratis bompasseringer veier ikke opp for et slikt prisfall  :-\

Hva har andre fått av innbyttepriser?

Ser at bruktprisene på Finn ligger i overkant av 400' for de billigste....
#5
Model S / Sv: Rust bakluke
onsdag 19. juli 2017, klokken 22:01
Samme på min - 2014 modell.
Regner med dette blir tatt på neste besøk.
#6
Model S / Sv: 80k service - nærmer seg garanti-slutt
mandag 06. februar 2017, klokken 22:05
Da var bilen passert 96 000 km.
Var innom NAF idag, på en garantiutløpstest.
INGEN anmerkninger!! Vel, unntatt en kommentar på at bakdøren hadde fått en omlakkering, etter en parkeringsskade.

De kunne fortelle at de hadde hatt inne noen stykker og ikke funnet noe.

Lover bra for tiden fremover, uten garanti!
#7
Model S / 80k service - nærmer seg garanti-slutt
søndag 24. juli 2016, klokken 12:05
Hei, jeg skal inn med bilen på en 80k service i løpet av august. Det er en 2014 S85, pre AP.
Har hatt lite/få feil med bilen.

Garantien vil også snart utløpe og jeg lurte på om det fantes noen som har tatt en garantiutløpstest? Evt har NAF denne kunnskapen?
Finnes det en oversikt over "Service bulletins" som skulle/burde vært utført?
Regner med det nå er mange som nærmer seg utløp av garanti etterhvert...Fint om vi kunne hatt en oversikt over hva som burde dekkes av garanti.

Hørte også noe om at dekktrykkssensorer på pre-AP byttes/oppgraderes, inkludert visning av trykk i dashboard...stemmer dette?
#8
Model S / Rust - Garanti?
lørdag 09. april 2016, klokken 11:34
Oppdaget denne for et par dager siden....
Allerede sendt bilder til TSS og venter svar.
Bilde viser "rust"-boble (Ja, vet at alu ikke ruster, men oksiderer :o) i lakk - mellom bakdør og bakskjerm venstre side.
Bilen er polert og vokset med swiss shield hver 6. mnd og aldri vasket i maskin - kun for hånd.

Hva synes dere om dette? Garanti?
Bilen er 2014 modell (nøyaktig 2 år nå) og kjørt litt over 60k.

Venter spent på svar fra Tesla...
#9
Model S / Sv: Helt død bil
fredag 28. august 2015, klokken 11:41
Til info er min bil en S85, levert april 2014 - P32554, kjørt ca 42'km.
#10
Model S / Sv: Helt død bil
torsdag 27. august 2015, klokken 20:29
Da kom meldingen fra Tesla:
"Removed and re-installed HV battery assembly after power switch update. Final quality check performed and confirmed everything is operating optimally."

Power switch update - er dette en svak komponent som er blitt oppgradert?

Gleder meg ihvertfall til å gå inn i helgen med Tesla, istedenfor loaner (Toyota)!
#11
Model S / Sv: Helt død bil
onsdag 26. august 2015, klokken 11:26
Hadde vel kanskje også forventet noe form for feilmelding også.
#12
Model S / Sv: Helt død bil
onsdag 26. august 2015, klokken 09:27
NAF har da plukket opp bilen...koblet på 12V i nosecone og dørene åpnet seg...ingen feilmeldinger etter at den startet og alt så normalt ut...tenker likevel at Tesla Stavanger tar en titt på den ;-)

#13
Model S / Helt død bil
onsdag 26. august 2015, klokken 08:50
Våknet idag opp til en bil, S85 2014, som var helt død.
Har stått på lading inatt, satt til 100% SOC.

Er ikke liv i noe...alle dørhåndtak er kjørt i ytre posisjon, men ikke mulig å åpne bilen...
Venter nå på redningsbil/leie.

Noen som har opplevd lignende?
#15
Hei,
fikk denne uken bilen min tilbake fra rep, etter å måtte forlate den i Bergen i ca 10-12 dager.
Når den ble levert på flatbed av NAF i Haugesund, spurte sjåføren om hva som hadde vært problemet.
Jeg kunne fortelle om at min vindusvisker hadde kolapset totalt, etter snøfall i Bergen for et par uker siden. Vindusviskeren starter når jeg satt meg inni bilen og prøvde å flytte omtrent ett tonn med våt snø. Det klart den altså ikke ;-)

Sjåføren fra NAF kunne da informere om at de hadde hentet ikke mindre enn 12 stk den dagen, med samme problem - altså total havari på vindusviskermaskineri.

Er dette et kjent problem? Siden det tok 10-12 dager (i påvente av deler), antar jeg at Tesla ikke var forberedt på dette. :o

Kanskje denne er laget for "Californiandrizzel only"  :P
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA