Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - qwertyasdf

#1
Zoe / Sv: Varmeapparat på Zoe
mandag 15. februar 2016, klokken 22:08
Renault har faktisk gjort noe lurt med Zoe også, der er ikke bare elendighet. Elbiler bruker bremsene mye mindre enn fossilbiler, og særlig bakbremsene har en tendens til å ruste pga lite bruk. Det er ikke skivebremser bak på Zoe, men trommelbremser.
#2
Zoe / Sv: Nok ett TPMS spørsmål
fredag 05. februar 2016, klokken 09:55
Er det noen som vet hva slags type feil du får på EU-kontroll dersom TPMS ikke fungerer?
#3
Zoe / Sv: Batteri problemer Q240
fredag 05. februar 2016, klokken 09:54
Sitat fra: pudderjagar på torsdag 04. februar 2016, klokken 13:43..
Tapet som du ser er eigentleg straum som har teke "snarveien" tilbake til den andre elektroden og du får ikkje bruka da.
..

Så denne "strømmen" spretter tilbake igjen på mystisk vis etter hvile?
#4
Zoe / Sv: MyZE Online og ny app er helt latterlig
tirsdag 19. januar 2016, klokken 11:04
Klag til forhandler. En del av bilen fungerer ikke mer, da har de ansvar for å utbedre. Klarer de ikke rette dette innen rimelig tid har du krav på prisavslag. Det er ingen grunn til at Renault skal ha noe unntak fra loven pga inkompetanse.
#5
Zoe / Sv: MyZE Online og ny app er helt latterlig
torsdag 14. januar 2016, klokken 11:18
Sitat fra: ladov på onsdag 13. januar 2016, klokken 22:56

Når jeg tenker over det er det påfallende at både app og webside viser de samme rare titlene på bokser for brukernavn osv.. Om ikke annet burde Apples kvalitetskontroll fanget det opp.. Får meg til å tro at 'appen' kun er en innkaplset webside. Så når websida er på tur, følger appen etter.. ;)
Det stemmer nok at appen bare er en wrapper for nettsiden.. Triste greier.

Noen som ikke har oppdatert eller har gamle liggende i itunesen sin?
#6
Zoe / Sv: MyZE Online og ny app er helt latterlig
onsdag 13. januar 2016, klokken 22:05
Har noen mulighet til å laste opp den gamle versjonen av iphone-appen? Jeg var dum nok til å oppdatere uten å ha backup, så nå får jeg ikke gått tilbake og har nå en totalt ubrukelig app.. Helt utrolig at de klarer å gjøre en allerede elendig app fra 2012 enda verre.

Hvis du ikke har oppdatert, ta backup av telefonen ved å koble til itunes (si ja til å overføre alle apper). Når det er klart finner du z.e. services i "Mine apper", velger "vis i finder".
#7
Zoe / Sv: MyZE Online og ny app er helt latterlig
onsdag 13. januar 2016, klokken 16:11
Bra jobba Renault!
#8
Sitat fra: ladov på mandag 23. mars 2015, klokken 18:23
...
Jeg løftet opp luka(røk et par plast-plugger som tydelig var designet for å brukes kun en gang..) og der var en *ny* luke, pluss at det fløt med vann. Noen ide hva som befinner seg der? Har ikke åpnet luke nr2 ennå, kan jo være noe elektrisk og da skal jeg vaffal vente til det er helt tørt..
Jeg er ganske sikker på at det er hovedbryteren til 400V batteriet som sitter der.
http://www.scribd.com/doc/256077973/Renault-Zoe-2013-pdf#page=39
#9
Zoe / Sv: Zoe dekktrykk sensor
torsdag 05. november 2015, klokken 14:33
Sitat fra: THE på onsdag 04. november 2015, klokken 08:12
Renault er klar over problemet, og det kommer kanskje en SW oppdatering en eller annen gang som fikser problemet.

Nettopp. Vurderer å melde inn dette som en mangel, og la Renault få prøve å rette mangelen (dvs inn på verksted for å omprogrammere) to ganger. Dersom de ikke har klart å få til en varig løsning innen da, vil det utløse en del rettigheter relatert til forbrukerkjøpsloven, da mangelen vel bør kunne sees på som vesentlig. TPMS er nå en gang påbudt, og jeg regner med at dette er av trafikksikkerhetsårsaker.

Om ikke annet vil det muligens gi Renault et spark bak til å få til en softwarefix.
#10
Zoe / Sv: Zoe dekktrykk sensor
tirsdag 03. november 2015, klokken 14:48
Sitat fra: StigH på tirsdag 03. november 2015, klokken 07:58
Sitat fra: ladov på mandag 21. september 2015, klokken 23:18
Hvor vanskelig kan det være å omprogrammere bilen til å huske 8 i stedet for 4 dekk? Det *høres* jo overkommelig ut..

Dette er jo selvfølgelig et prioriteringsspørsmål. Renault passer nok på denne koden ganske godt og slipper ikke til hvemsomhelst. Ikke noe open-source greier her altså.. Hvor viktig skal det være før Renault gir sine egne programmerere beskjed om å ta jobben?

Noe av grunnen til at jeg lurer er at jeg fikk en kjempeide til utvidet funksjonalitet for Zoe som kun krever omprogrammering. Finnes det en Renault-representant som kan ta imot ideer, eventuelt fortelle meg at dette er vurdert og forkastet allerede? (ideen er ikke Renault-spesifikk)

Forhandleren min sa det var så enkelt som å velge "learning-modusen" i menyen. Så er det bare å kjøre noen km etterpå til bilen har lært inn den nye dimensjonen. Dette gjentas ved hver sesongbytte av dekk.

Ved å holde inne "opp" på den høyre spaken når den står på "learning tyre pressure", vil det endres til "pressure ref ongoing", varsellyset forsvinner og ikke komme tilbake før etter hele 10 km. Det må vel kunne kalles en veldig midlertidig løsning... Har noen meldt inn dette som en mangel? 
#11
Zoe / Sv: Hvordan virker forvarmingen?
tirsdag 13. oktober 2015, klokken 11:12
Sitat fra: Fuglemat på fredag 09. oktober 2015, klokken 12:19
d om dette, de sa at batteriet bør lades helt opp og helt ut så ofte som mulig og nei, det var ingen buffer i topp og bunn. Så jeg spurte om dette ikke var motsatt av det som var anbefalt for litium-batterier, og de sa det var dette de hadde lært på kurs hos Renault. Så fåglarna vet.

Det svaret reflekterer total mangel på kunnskap om batteriteknologi. Med mindre batteriet i ZOE er magisk, så er det oppskriften for å slite ut batteriet fortest mulig...
#12
Zoe / Sv: Ulyd fra transformator / hjemmelader?
mandag 29. juni 2015, klokken 01:17
Jeg har mast litt på Renault om hva de synes om at trafoen kan brenne av 1500kWh i året på å varme opp hagen. Det virker ikke som de synes at dette gjør særlig mye: "Det er nu engang slik at alle elektriske komponenter som står på vil bruke strøm på tomgang."

Jeg fikk etterhvert denne av Renault.
#13
Zoe / Sv: Hvordan kan man selv måle batterikapasiteten?
mandag 01. juni 2015, klokken 20:26
Ryktene sier at hvis du gjør en "hard reset" av kjørekomputeren, vil du se gjenværende kapasitet i km. Gammel modell vil vise 210 som ny, mindre hvis batteriet er svekket.

Reset gjøres ved å lade 100%, åpne døren, holde begge pedalene inne mens man resetter forbruksmåleren/triptelleren.

Hva viser deres?
#14
Sitat fra: Hassy på fredag 20. mars 2015, klokken 23:46
..fossilbilistene skaper kø ved å ikke flytte seg inn i sine kjørefelt før de står stille ved kollektivfeltets begynnelse og lage køen vi beskyldes for.
..
Dette er så riktig! Jeg lurer på om det finnes en måte å utforme påkjøringsfeltene på slik at det kan unngås (flette/vekslefelt ell.), eller om problemet da uansett ville forflyttes bakover.
#15
Zoe / Sv: DAB-radio
torsdag 16. april 2015, klokken 23:51
Det er vel ikke verre enn å kjøre til forhandleren i 2017 og påpeke at radioen ikke fungerer, og at bilen er innenfor garantitiden?  ::)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA