Jeg har en e-golf 2015 med varmepumpe og er veldig enig med trådstarter her angående varmeapparatet.
Jeg har kjøretur på 70 min hver vei daglig, og opplever varmeapparatet som kraftig nok men feil programmert.
Det jeg mener er at effekten i varmeapparatet er høy nok, men at Auto er altfor "snill" (står på profil høy). Varmer godt i starten med godt turtall på vifta, men setter viftehastigheten for lavt etter en stunds kjøring.
Til daglig har jeg varmen på 29,5 grad som er høyeste termostatstyrte temperatur (HI er fullt uten termostat). Og så styrer jeg opplevd temperatur med viftehastigheten. Og hvis dette ikke blir varmt nok, så setter jeg på manuelt luft i brysthøyde for da åpnes midtdysene i dashbordet i tillegg, og evt. temp til HI.
Dette er selvsagt ikke greit på en ny bil, da manuell styring av varmeapparatet er noe man nå bare må gjøre på veteranbiler og disse kunne til gjengjeld også huske innstillingen fra dag til dag....
Og det som irriterer meg mest er at dette er gjort med fullt overlegg av ingeniørene på VW da dette bare handler om programmering. På samme måte som at e-Golf resetter temperaturen til 22 grader hver dag mens diesel og bensinversjonen av Golf ikke gjør dette.
Jeg har kjøretur på 70 min hver vei daglig, og opplever varmeapparatet som kraftig nok men feil programmert.
Det jeg mener er at effekten i varmeapparatet er høy nok, men at Auto er altfor "snill" (står på profil høy). Varmer godt i starten med godt turtall på vifta, men setter viftehastigheten for lavt etter en stunds kjøring.
Til daglig har jeg varmen på 29,5 grad som er høyeste termostatstyrte temperatur (HI er fullt uten termostat). Og så styrer jeg opplevd temperatur med viftehastigheten. Og hvis dette ikke blir varmt nok, så setter jeg på manuelt luft i brysthøyde for da åpnes midtdysene i dashbordet i tillegg, og evt. temp til HI.
Dette er selvsagt ikke greit på en ny bil, da manuell styring av varmeapparatet er noe man nå bare må gjøre på veteranbiler og disse kunne til gjengjeld også huske innstillingen fra dag til dag....
Og det som irriterer meg mest er at dette er gjort med fullt overlegg av ingeniørene på VW da dette bare handler om programmering. På samme måte som at e-Golf resetter temperaturen til 22 grader hver dag mens diesel og bensinversjonen av Golf ikke gjør dette.