Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - elpedros

#1
Model X / Sv: Hva har dere tenkt å gjøre med skiene?
onsdag 26. oktober 2016, klokken 13:57
Sitat fra: lenny36 på onsdag 26. oktober 2016, klokken 09:19
Hahaha en SUV til en million du ikke kan frakte noen skarve ski med. Her har form gått foran funksjon.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Form kan umulig ha gått foran funksjon på dette misfosteret av en bil. Mye bil for pengene er det sikkert likevel.
#2
Her er det jammen mange snille Tesla kunder, det må jeg si.
Hadde setene i min (tyske) bil sett slik ut etter noen måneders bruk hadde jeg stått på krava, det er jo
helt uakseptabelt. Jeg har sett slike folder på skinnseter i biler som har gått 2-300 000 km, men
på en "ny" bil er det jo hårreisende.
#3
Tesla i media / Sv: Tesla i utenlandske medier
tirsdag 27. oktober 2015, klokken 12:34
Mulig dere har rett, men man skal aldri undervurdere verdien av et godt brand. Hvis/når konkurrenter som BMW, Audi, MB, Porsche er på banen med biler som har tilfredsstillende ytelser og rekkevidde er jeg overbevist om at de fleste vil foretrekke det fremfor en amerikaner. VAG har jo lovet/presset seg selv til å fremskynde produksjon av nettopp slike biler etter dieselgate, så her tror jeg Tesla skal få noe å stri med før de aner det.
#4
Tesla i media / Sv: Tesla i utenlandske medier
tirsdag 27. oktober 2015, klokken 12:12
Jeg tror Bob Lutz har rett i mye rundt det finansielle, men er inne på hovedårsaken til Teslas eventuelle fall her;

"Now that Audi has announced it's getting into the EV game, Tesla should be even more concerned. If you're a luxury buyer, which car would you rather have?"
#5
Golf GTE / Sv: Møller Ryen og garanti
tirsdag 27. oktober 2015, klokken 10:47
Sitat fra: OlavEmil på mandag 26. oktober 2015, klokken 11:43
No er vel ikkje Møller akkurat kjend for god kundeservice. Har sjølv berre ekstremt negative erfaringar med Møller (fleire forhandlarar), og har fleire familiemedlemmar uavhengig av kvarandre og på ulike plassar i landet som har skrekkopplevingar med Møller (mellom anna trenering av garantisaker for å forsøke å vippe feilen over til etter garantiutgang, samt spydigheiter i samband med dette). Same med arbeidsgjevaren til kona (offentleg arbeidsgjevar), stor, mangeårig VW-kunde, berre trøbbel med Møller.

Dette var eine og åleine grunnen til at e-Up og e-Golf aldri vart vurdert då vi skulle kjøpe elbil. Eg rådar alle til å styre godt klar av alt som har med Møllersystemet å gjere.



Føler vel at du trekker det vel langt her. Hvis du/dere har "ekstremt dårlige erfaringer" med FLERE forhandlere kan det kanskje være aktuelt å se litt nærmere på egen fremgangsmåte og oppførsel ved bilhandel og dialog med forhandler.

#6
Tesla i media / Sv: Tesla i utenlandske medier
tirsdag 27. oktober 2015, klokken 10:29
#7
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
fredag 23. oktober 2015, klokken 11:19
#8
Volkswagen er jo kjent for å være ganske kreative med programvaren i sine biler, så aldri si aldri..
#9
Golf GTE / Sv: Hvordan vil GTE fungere uten jevnlig lading?
tirsdag 04. august 2015, klokken 11:51
Jeg gikk selv fra 140TSI til GTE og kan ikke si den ekstra vekten er noe stort drawback.
Snarere tvert i mot egentlig, i det bilen oppfører seg mer "voksent" på veien og svelger unna
ujevnheter på en overbevisende måte. Oppleves mindre stump enn TSI. Styrefølelsen i GTE modus er også overlegen, i det man får akkurat passe motstand og tyngde på rattingen.
Når det gjelder effekt er det er godt sprang opp fra TSI til GTE. Mye bedre skyv og moment i GTE modus. Snittforbruket mitt på de første 5000 km ligger på rett under 0.6 og det er med aktiv kjøring og lite lading...
#10
Plugg-inn hybrider / Sv: Forbrukstall fra virkeligheten
fredag 12. juni 2015, klokken 12:28
Golf GTE levert medio mai.
Snittforbruk på kjørte 2800 km: 4,3 l/mil

Lader alt for sjelden og har til tider tung høyrefot/aktiv bruk av GTE

Meget fornøyd med forbruk.
#11
Golf GTE / Sv: USB til iPhone - Crappy lyd
onsdag 10. juni 2015, klokken 13:18
Jeg Benytter daglig Wimp over Bluetooth i min GTE og har aldri hatt problem med at den kutter lyden selv om jeg også kobler til USB samtidig (for å lade).

#12
Model S / Sv: Forsikring S85D
torsdag 28. mai 2015, klokken 13:11
Sitat fra: Muffinman på onsdag 13. mai 2015, klokken 16:36
Gjorde en liten sjekk hos forsikringsselskapet jeg bruker i dag. Har en P85 med ubegrenset kjørelengde, og venter en S85D til høsten. Den erstatter en 97 Corolla som har 8000km årlig kjørelengde. Ved å sette ned årlig kjørelengde for P85 til 8000km, kvitte oss med Toyotaen og sette 40.000km for den nye S85D``en går samlet sum for forsikring og årsavgift NED med 1-2000 :)

Da må du ha blitt grundig rundlurt mht. årspris på Corollaen...
#13
Model S / Sv: 817.000 ny minstepris på P85D
torsdag 28. mai 2015, klokken 13:01
Jeg vurderte selv å ta steget opp fra kompaktbilklassen til en Tesla, men fant det ikke forsvarlig rent økonomisk.
Bare merutgifter til dekk og forsikring ville utgjort mer årlig enn det jeg bruker på drivstoff.

For mange spiller ikke de kronene noen rolle, men jeg mistenker at enkelte "glemmer" det regnestykket når de hevder å spare så mye årlig på å kjøre Tesla...
#14
Hva slags estimert rekkevidde får dere ved fulladet bil?
Min varierer sort sett mellom 41 og 44 km. Høyeste jeg har sett så langt er 46.

#15
Jada, jeg trykker inn bremsen, men får stadig vekk beskjed om å sette bilen i P, til tross for at det altså er utført. Minor bug, men det må vel kunne fikses relativt enkelt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA