Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - olaover1

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Turteller på Leafen ???
onsdag 30. november 2016, klokken 09:59
hehe. Har absolutt ikke bruk for dette, men kun for pur nysjerrighet og kansje enda en duppeditt å følge med på :)
#2
Leaf 2010-2017 / Sv: Turteller på Leafen ???
mandag 28. november 2016, klokken 21:09
Hvor får man tak i OBD adapter til dette?
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: Turteller på Leafen ???
mandag 28. november 2016, klokken 19:35
Fungerer Leaf Spy på Iphone?
#4
Leaf 2010-2017 / Turteller på Leafen ???
mandag 28. november 2016, klokken 18:14
Er det i det hele tatt mulig å koble på en turteller av noe slag på en elbil som Leaf?
Har absolutt ikke bruk for det men lurer bare på det av ren nysjerrighet :)
#5
Model S / Autopilot- problemer??
tirsdag 20. september 2016, klokken 08:19
Kjører en 2016 facelift 70D. Lurer på om det er flere som har problemer med autopilot når det kommer til små og mellomstore bakketopper? Virker som systemet blir "forvirra" i det toppen nås, da skjener bilen over både i motsatt kjørefelt og gjerne også til høyre ut av veien. Selv om de blå linjene i displayet viser veien korrekt. Skummelt! Noe vi må leve med eller finnes noen fix?
#6
Model S / Sv: 3rd parts spoiler
torsdag 15. september 2016, klokken 12:45
#7
Model S / Varme i ratt ???
tirsdag 10. november 2015, klokken 18:24
Er det mulig å bytte til ratt med varme i for den som ikke har det fra før? Noen som vet pris osv?
#8
Lading / Sv: Hva trenger for å lade Leaf hjemme? Forvirret.
torsdag 05. november 2015, klokken 17:07
Her er en fin artikkel om lading og sikkerhet http://elbil.no/elbilfakta/teknologi/36-elbilfakta/elbillading/670-lading-av-elbiler-og-sikkerhet
Glem ikke å overdimensjonere kabeltykkelsen. Sitat fra artikkelen - Nyere forskrifter forbyr belastning på mer enn 10A på en 1,5 mm². Skal man pr. i dag sikre en standard stikkontakt med 16A, MÅ man legge en kabel med hele 4 mm² for å få den godkjent. De fleste av oss kjenner ikke el-kravene og i langt mindre grad hvilke ledninger som brukes.
#9
Dekk / Felger / Rullemotstand på sommerdekk
mandag 19. oktober 2015, klokken 23:36
Må si jeg begynner å tvile på dekkprodusentenes såkalte rullemotstand merking.
Etter snart 60 tusen kjørte km med 2013 Leaf så har jeg nå fått prøvd 3 forskjellige dekkmerker.
Et dyrt,(Goodyear Efficiend grip Perfomance, merket B) et i mellomsjiktet (Hankook Ventus s1 Evo merket E) og til slutt nå et billigmerke (Nankang AS-2 også merket E).
Det som er så fordømt rart er at på min pendlerute som er ca 4 mil, starter jeg fra jobb med 100% batteri, og på ALLE dekkene så har jeg eksakt samme gjenstående verdi igjen på batteriet. Altså 66% igjen når jeg kommer hjem.
På det billigste har jeg opplevd opp mot 70% igjen også. Hadde nesten regna med at med Goodyear skulle jeg hatt litt mere power igjen enn med et billigmerke. Noen andre som har merket det samme?
#10
Mekanisk / Sv: Leafen spiser bakdekk som bare fy!!
onsdag 16. september 2015, klokken 12:55
Da må det nesten være en feil fra fabrikk. Tror jeg.
#11
Mekanisk / Sv: Leafen spiser bakdekk som bare fy!!
onsdag 16. september 2015, klokken 06:33
Ser da over dette stadig, MEN man regner jo ikke med at bakdekka skal forsvinne dobbelt så fort som foran.
Dette er kansje noe man må bli vant med på Leaf da??? Mener det kan være feil fra fabrikk.
#12
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Molde - Valsøya
onsdag 16. september 2015, klokken 06:30
Har kjørt den strekninga mange ganger med Leafen.
Hurtigladestopp på Valsøya (grønn kontakt) og på Orkanger (Evpower) så er du Trheim.
Elbilforeningens ladebrikke fungerer på Valsøya men IKKE på evpower sine ladere i Trøndelag.
Har brukt goCharge appen på Orkanger og det koster da formidable 149 kr for en 40 minutter.
God tur :)

#13
Mekanisk / Sv: Leafen spiser bakdekk som bare fy!!
mandag 14. september 2015, klokken 20:02
Ang 18000 km. Om dette hadde vært på drivende hjul i front, så ok, men på bakhjula som bare dingler med. Nei dette er ikke akseptabelt synes jeg.
#14
Mekanisk / Sv: Leafen spiser bakdekk som bare fy!!
mandag 14. september 2015, klokken 20:01
ingen trapping. Helt jevnt. Bør vel ikke være utslitte støtdempere på så lav km stand. (men hva vet jeg)
Men dette "fenomenet" kom på første settet med sommerdekk, etter ca 6000 km på vinterdekk.
Ikke merka så mye på original dim vinterdekk.
Ikke prøvd andre dim enn dette.
Bilen er kliss original ellers.
Men ærlig talt, bilen burde jo tåle at man går opp 1 cm i bredden uten at man skal oppleve sånnt fjas som dette!
#15
Mekanisk / Leafen spiser bakdekk som bare fy!!
mandag 14. september 2015, klokken 17:17
Har en nov 2013 Tekna som nå er rulla 51tkm. Problemet er at den sliter ut bakkdekka dobbelt så fort som dekkene foran. Uansett merke!
Satte på 4 helt nye Goodyear Efficient Grip Performance 225/40-18 rundt om og jeg har i sommer kjørt ca 18000 km på dem.
Er som regel alene i bilen da den brukes mest til jobbpendling.
Framdekka er ca halvslitt og bakdekka er slitt ned til slitasjemerket??? (alle dekk jevnt slitt)
Teori om hva som kan være galt?
Merkeforhandler hadde heller ingen teori om hva som kunne være galt. Skal på 4 hjulskontroll snart, men hadde vært greit å høre om flere har opplevd lignende.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA