Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - cossie3

#1
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Bremseproblem
lørdag 12. april 2014, klokken 14:11
Når jeg satte nøkkelen i tenningen, vrei om kom det et ganske høyt pip (som ikke gir seg) og varselikonet lyser.
Jeg finner fort ut at bremsene ikke er som de skal, og det er "traktorbremser".

Noen som vet hva det kan være ?
#2
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Lading
mandag 10. mars 2014, klokken 14:38
Sitat fra: Mantra på mandag 10. mars 2014, klokken 11:12
Hei

Vurderer å kjøpe en trilling, men er usikker på om jeg har mulighet til å lade bilen i min garasje.
Har plass i typisk sliten rekkehusborettslagsgarasje fra 70-tallet, med 10A-kurs.

Har spurt styret, men fikk et litt ullent svar:

"Det skal i teorien gå om hans elbil er eneste forbruker på kursen. Men, det er kun mulig å lade på maks 10ampere. Helst bør man lade på mye mindre. Noen ladere kan man velge ampere og sette denne til å trekke feks. kun 6ampere.

Det er flere punkter/garasjer som deler på hver sikringskurs på 10ampere så dersom det er feks en elbil til som lader på samme kurs, eller en annen bruker motorvarmer eller noe annet utstyr så går sikringen fort. Evt. kulde vil også påvirke dette. Han må være forberedt på at sikringen går. Anlegget er overhodet ikke dimensjonert for lading av elbiler. En evt. utbedring vil kreve store investeringer med nye hovedsikringer og graving inn fra gaten, nytt ledningsnett osv."


Noen som har råd?

Holder det å kjøpe en hjemmelader som kan justeres til 6A eller må det større grep til?

Jeg bor og i et rekkehus fra 70 tallet...  har garasjen tilknyttet boligen, det funker veldig bra. Men vaskerommet er koblet til sammekurs, så å lade el-bil å vaske klær samtidig funker dårlig :-)
#3
Sitat fra: HEL på torsdag 06. mars 2014, klokken 15:17
En svært hyggelig teknikker ringte meg opp (fortsatt terningkast 6) og forteller at feilkilden trolig er et overslag i Airconiditon anleggets kompressor. Denne får strøm fra batteripakka (trolig 330 volt) via en høyspent krets. I denne er det en lekkasjesensor som slår inn (eller ut  ;D) og setter bilen i nødmodus. Det forklarer kanskje hvorfor "motoren" var så slapp at den ikke klarte å kjøre opp på lasteplanet til Viking bilen.

I mellomtiden kjører jeg Peugeot 2008 stasjonsvogn gratis :-)

Om du kjøper en bil fra forhandler og det garanti feil får du alltid leiebil. Vedr BOS Økern har jeg ekstremt dårlig erfaring fra dem, både selgere og verksted. Håper de fikser feilen første gang.
Men bra du er fornøyd nå :-)
#4
Da var min bil ferdig. Det som var problemet var rust på bremseskivene foran.. min bil kjører ikke så mye. Men nå hadde de fjernet rusten og smurt. Så nå skal den være i orden igjen.
#5
Sitat fra: TB på fredag 07. februar 2014, klokken 18:54
Sitat fra: cossie3 på torsdag 06. februar 2014, klokken 17:03
leverte bilen min på autovie idag, de skal se på den imorgen. Hos meg lyser det og feil på abs og antispinn. Min er og 2011 modell, tviler det går på garantien. Koster uansett ikke all verden

Ref tråden: "ESP lampene lyser når det er kaldt" er det to kjente tilfeller der ESP lampar lyser:
- Når det er kaldt / ved "kaldstart". Typisk -14 eller kaldare etter min erfaring.
- Originale glødepærer er nytta ut med LED i bremselys. Svært uheldig kombinasjon på trilling.

Her er tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6648.msg136815.html#msg136815
Nja, men det skjedde jo i 2 plussgrader. Autovie fant ikke ut av feilen, så de holder bilen til mandag og prøver videre da.
#6
Sitat fra: lenny36 på torsdag 06. februar 2014, klokken 14:43
Da har jeg fått bilen tilbake fra Bøhm auto i Oslo. Bremseskoene bak er skiftet. Foreløpig er bremsene ok, kommer med en oppdatering om dette skulle endre seg. Det er en importbil fra sent 2011 så i utgangspunktet er garantien gått ut, men verkstedet skulle prøve å få tatt dette over garanti allikavel. Får krysse fingrene.

leverte bilen min på autovie idag, de skal se på den imorgen. Hos meg lyser det og feil på abs og antispinn. Min er og 2011 modell, tviler det går på garantien. Koster uansett ikke all verden
#7
Hei,

Jeg opplever det samme.. virker som om forhjulene henger seg. Blir å ringe verksted imorgen.
Kan jeg spørre hvor i landet du holder til, og har levert den på service ? Min har gått 8500
#8
3800 for første service ? Jeg betalte 4020kr uten leiebil hos Autovie.. fikk jeg dunk med spylevæske, uten vindusvisker dog.
#9
Hvordan gikk det ? :)
Jeg hadde den store glede av å gå tom for strøm idag.. småflaut men gikk heldigvis bra
#10
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: God på glatta
tirsdag 14. januar 2014, klokken 22:15
Sitat fra: Jafo på tirsdag 14. januar 2014, klokken 08:39
Da kom snøen i Oslo, og milde himmel så lite grep!
Diskoshow fra ESP-lampa hele veien til jobb idag..

Dekka er trolig fra 2011, og oppleves som ganske harde i gummien...

Så, noen som har kjøpt nye dekk til sin trilling nylig og er fornøyd med dekkene?

Jeg kjøpte nye dekk for drøye en måned siden, fungerer bra. Får bra grep og kommer meg frem :)
#11
Det bør gå bra. Er to ladepunkter på A-hus ja, de gangene jeg har vært der har de vært ledige. Det er og dessuten flere stikkontakter i p-huset.

Problemet er kanskje på vei hjem, er god del rushtrafikk og oppoverbakker :)
#12
I dag var det kalt ja  :) Var minus 16 hos meg, jeg hadde defa inne i garasjen så bilen var god og varm når jeg satte meg inn. Jeg har så og si motorvei hele veien, og lå i drøye 90km/t i snitt. Mitt problem er at jeg synes ikke det blir varmt, så selv med full guffe på varmeapperatet frøs jeg bra... jeg må få pakket inn undersiden av panseret på en måte.
Brukte ca 50 % av batterikapasiteten.
#13
Sitat fra: nyzeroeier på søndag 29. desember 2013, klokken 23:22
Siden Zeroen min døde for noen uker siden, og jeg fant ut prisen på ny batteripakke, har jeg blitt litt mer enn gjennomsnittet interessert i garanti :)
Biler levert i Norge, blir levert med 5 års/50000km garanti fra nybildato, men importeres den, er det bare 2 år/ 50000km fra nybildato. Jeg er veldig glad for at jeg kjøpte gjennom forhandler som ga meg 5 år, for hadde jeg importert selv, hadde jeg kommet i en STOR klemme nå som batteripakken er død.

Noen som kan forklare hvorfor reglene er som de er? En Zero er vel en Zero uansett hvor den er kjøpt i verden vel?

Nå venter jeg på at "min forhandler" skal krangle seg ferdig med "Citroèn Norge" om hvem som har skylden :) I mellomtiden kjører jeg en Peugeot Ion og ikke tenker på kilometerene som ruller :)
Min importerte Citroen C-Zero 2011 har 5år/50 000km på batteriet. Står i service hefte.
Hvor har du importert din ifra ?
#14
Kjøpe elbil? / Sv: Hvilken trilling som første elbil?
fredag 22. november 2013, klokken 11:35
Sitat fra: edyrli på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 12:53
Jeg er i samme vurderingfasen som deg. Tenkte først å bruke 140-150.000 på en trilling. Men etter å ha gjort en del research så viser det seg at de fleste i denne prisklassen er import biler. Da han man bare 3 års garanti. Hvis bilen er 1-2 år gammel er det bare 1-2 år igjen av garantien. På disse bilene trenger man også en vinterdekk pakke til rundt 10.000.
Jeg har fått et tilbud på ny bil hos Mitsubishi for 187.456 med vinterdekk. Da er det ikke så lett å gi avkall på de nye forbedringene og dårligere garantier for å spare 30-40.000...
Du har 3 år på bilen, men 5 år på batteriet og drivverk. Har en import bil fra Nederland. Det er det som koster penger om noe skulle skje.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA