Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Consult

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Råd til kjøp av brukt Leaf til max 150k
lørdag 14. oktober 2017, klokken 00:59
Halloooooooooo du gode rådgiver.
Du anbefaler din gode venninne og kjøpe en bil hun kan tjatte med samtidig som hun bruker en utrangert navi til jobben og rema 1000 (google med trafikk info er jo det som gjelder (i bl.a Tesla)). Det er jo ganske sikkert verdt 30 til 40000 kroner på en utrangert teknologi............, get real.
Du får en 2015 USA Leaf med 20 til 30000Km , inkludert samme garanti som Nissan Norge, fra en seriøs sideimport forhandler. Da med bedre utstyr enn en Europa modell. Nå snakker vi Visia (som ikke har Navi eller Carvings i Euromodellene). I motsetning mangler Euromodeller som regel 6,6Kw onboard lader, ryggekamera, trykksensorer i vinter og sommerdekk, cruise kontroll, Eco mode, brake mode samt at batteriet i en USA tåler mere varme enn en Euromodell.

Neste to "Euro" hakk opp (Acenta og Tekna) har Navi og Carwings, det har også USA modellene. men Nissan Norge ønsker ikke og selge kart eller slippe til disse på Carwings.....Who cares.
Så da er det jo bare og kjøpe en Europa modell til overpris så man koseprate med bilen og navigere trygt til lokal fotballtrening eller jobb. I may stand corrected, men dette er jo ikke en feriebil. For de av dere som kommer med alle disse argumentene for "Norske" biler, så har dere selvfølgelig helt rett: Nissan (i Japan) lager en hel masse skikkelig dårlige Leafer som de sender ut i verden, for så og sende sine små gullkorn til Norge.
Av en eller merkelig grunn har alle norske bilforhandlere klart og innprente dette i mange Norske hjerner. Mitt råd til resten av oss, ikke kjøp privat import eller fra en useriøs forhandler, deretter kjøp den bilen du trenger. Og sist men ikke minst, kjøp den til riktig pris. Ikke betal for dett Norske forgyllede bildet noen prøver og tegne som inkluderer utrangert teknologi og annet vis vas.
#2
Lading / Sv: Ladekabel - hva kan være feil?
lørdag 14. oktober 2017, klokken 00:24
Har du en (ekte) 13 eller nyere kan den i utgangspunktet ikke fikses da grepet er vulket i sammen.  2012 eller eldre kan du splitte, men deler får du ikke kjøpt. Sorry
Finn en  dårlig lader og skift hele ledningen som skal i bilen (type 1 j1772)
#3
Hei
Jeg ville ikke kjøpt en 1. gen Leaf av den enkle grunn at det er meget kostbart og fikse bl.a varmeapparatet ( opp imot 90,000,-) 15 modellene er gunstig priset og har fremdeles noen år igjen på garantien. USA import er nødvendigvis ikke farlig hvis man kjøper fra en seriøs forhandler. Privatimporterte biler med null garanti ville jeg holde meg langt unna, men det betyr ikke at man nødvendigvis på død og liv må kjøpe en Norsk Leaf (visste faktisk ikke at man bygget Leaf i Norge).
Europa leaf uten varme i batteriet er heller ikke noe problem, hvis man da ikke bor på Tynset eller i Karasjok.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA