Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Sharp

#1
Sitat fra: ElectroShock på mandag 22. juni 2015, klokken 13:17
Jeg tror din analyse stemmer godt. Tiden å handle P85D var for to uker siden! Nå begynner det å gå mot selgers marked.

Jeg vet ikke helt hva du egentlig legger i selgers marked, men det er ikke akkurat mitt inntrykk av situasjonen nå. Selv om det kun er 28 P85D til salgs på Finn, så betyr ikke det at kjøperne står i kø.

Tesla utgjør faktisk halvparten av alle privatannonser på Finn for biler over 800.000 som er 2014 eller nyere. Et så lite marked blir fort mettet.
#2
Model S / Sv: Regenererer mer enn begrensning
mandag 08. juni 2015, klokken 20:13
Sitat fra: snappy på mandag 08. juni 2015, klokken 15:00
Begrensningen er typisk rundt 30-35 kw (?)  og den overskrides typisk med en 5-10.
Kan ikke huske at jeg har sett det på tidligere SW versjoner men skal ikke være skråsikker.

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg i en P85D; full regen fra 100 km/t, hvor den viser begrensning på rundt 30 - 35 kW pga. kaldt batteri, men at dette overskrides med noen kW. Jeg har kjørt med range mode på, uten varme, så forbruk til det kan ikke være forklaringa.

Uansett vil jeg tro software i bilen tar høyde for energi som går med til oppvarming, så hvis det står begrensning på 30 kW på regen menes det da max 30 kW kan tilføres batteriet, ikke max 30 kW regen.
#3
Model S / Sv: Salgspris på solgte TMS
tirsdag 26. mai 2015, klokken 23:35
Dere er jommen meg flinke til å la denne tråden her spore av!  ;D

Ingen som vet hva brukte P85D er solgt for?
#4
Model S / Sv: Tesla på finn.no
tirsdag 12. mai 2015, klokken 18:04
Sitat fra: ElectroShock på tirsdag 12. mai 2015, klokken 17:58
Her er den en "spekulant" som kaster kortene og selger en ny P85D til "gammel pris", dvs rundt kr. 100' i rabatt.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=59218249

Hvordan vet du det? Det kan da være flere grunner til at man vil selge en bil etter 2 mnd.
#5
Model S / Sv: Bilpriser og dollarkurs
onsdag 29. april 2015, klokken 21:14
Det er vel slik at Tesla importerer mange av delene til bilene fra utlandet. Hvis dollaren er sterk blir det jo billigere for dem å importere deler fra utlandet. 30 % sterkere dollar bør derfor nødvendigvis ikke føre til 30 % dyrere bil.
#6
Tidlige: Buddy / Kewet / Kewet med manuell girkasse - erfaringer?
lørdag 25. april 2015, klokken 17:07
Jeg har ikke funnet så veldig mye informasjon om Kewet El-Jet 1 og 2 på nett. Noen som har erfaringer med disse?

Det jeg syns er litt kult er at de har jo manuell girkasse! Det må vel være eneste elbil som har det. Hvordan fungerer det? Er vel vanskelig å høre turtallet på elmotoren, slik at man vet når man skal gire.

Er en til salgs nå i Trondheim jeg er interessert i.
#7
Model S / Sv: P85D, uling fra frontmotor
søndag 05. april 2015, klokken 15:26
Jeg pleier å være ganske følsom for høyfrekvent støy. Gamle billedrørs-tver var ofte et mareritt for meg.
Jeg merker selv en høyfrekvent lyd i range mode, mest fremtredende rundt 70 - 80 km/t. Den er imidlertid så lav at den overdøves av radioen.

Nå har jeg enda ikke prøvd bilen på langtur, så det kan være det blir irriterende hvis jeg vil "hvile" ørene litt uten musikk.
#8
Model S / Sv: Kommer rattvarme på vinterpakken?
fredag 03. april 2015, klokken 00:51
Jeg syns knappen for rattvarme er litt langt inn i menyene.

Jeg tenkte kanskje hvis jeg holdt inne knappen for setevarme et sekund, så ville den automatisk hente opp siden med vinterpakken, men det gjorde den ikke. Kanskje noen kan tipse de som lager softwaren at det hadde vært en grei feature  ;D
#9
Model S / Sv: Tesla på finn.no
fredag 20. mars 2015, klokken 19:29
Sitat fra: D.O på torsdag 19. mars 2015, klokken 18:34
De fleste som hadde P85 og har bestilt ny har nå fått sin p85d, eller får den straks. Og har trolig dermed allerede annonsert sin p85.

Er dette noe du vet?

Mener det var en poll her som viste at ganske mange hadde bestilt med levering både i april, mai og juni.
#10
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
onsdag 18. mars 2015, klokken 20:08
Noen som vet hvilken nummerserie Tesla i Trondheim har fått nå?
De brukte opp EL388xx på mandag.
#11
Model S / Sv: P85D - demobil - redusert effekt...
søndag 08. mars 2015, klokken 20:25
Sitat fra: Cookie Monster på søndag 08. mars 2015, klokken 20:17
Tesla sperrer ofte på ca 130 km/t på utlåns biler ja.

Hvis Tesla har denne muligheten i software, hvorfor er den ikke tilgjengelig for oss når vi skal låne ut bilene våre?
#12
Model S / Sv: Bilpriser og dollarkurs
onsdag 04. mars 2015, klokken 23:08
Sitat fra: mr_Utopia på onsdag 04. mars 2015, klokken 21:22
2. Elbiler skal i henhold til EU krav behandles likt som annen type teknologi avgiftsmessig. Man kan skattlegge utslipp. Men det må være samme regime for elbiler, hydrogen biler, luftbiler etc. Nye regler vil trolig vær mer i tråd med dette.

Dette er jo allerede regelverket i Norge i dag. Det står ikke elbiler men nullutslippbiler i regelverket.
#13
Model S / Sv: Bruktbilpris på Tesla
tirsdag 24. februar 2015, klokken 12:24
Sitat fra: cirys1 på tirsdag 24. februar 2015, klokken 12:12
Sitat fra: Sharp på tirsdag 24. februar 2015, klokken 10:53
I så fall har oppgraderingen kostet meg 100' hvis jeg tar med alle utgifter.
Hvordan fikk du til det?

Solgte min P85 for 600'.
Ny P85D til 780'

Når jeg skal selge den igjen antar jeg at den er verd ca. 100' mer. 20' er et grovt anslag på ekstra utgifter til større lån.
#14
Model S / Sv: Bruktbilpris på Tesla
tirsdag 24. februar 2015, klokken 10:53
Sitat fra: D.O på tirsdag 24. februar 2015, klokken 09:01
Men at noen er villig til å tape 250-400k  for å få 4x4 og noen sensorer er over min fatteevne.

Noe av dette "tapet" får man vel tilbake den dagen man selger bilen igjen? En 3 år gammel P85D vil kanskje være verd rundt 100' mer enn en 4-5 år gammel P85? I så fall har oppgraderingen kostet meg 100' hvis jeg tar med alle utgifter.
#15
Model S / Sv: Selge P85 nå, eller vente til rushet er over?
mandag 09. februar 2015, klokken 10:20
Sitat fra: Otto på mandag 09. februar 2015, klokken 09:48
Jeg foreslår at alle venter med å selge sin til rushet er over. Da kan vi selge våres i ro og fred.... :-) :-)

Kanskje TOCN og FINN bør gå sammen om et kvotesystem for brukte Teslaer? Maks én ny Tesla til salgs på Finn hver dag, slik at prisene holdes oppe?  ;D

Det er jo tydeligvis mange Tesla-eiere som føler seg så spesielle at vanlig avskrivning ikke gjelder for dem. Flere av dem har vært direkte ufine mot meg når jeg har lagt ut min bil til "dumping"-pris (dvs. en pris hvor den faktisk ble solgt). Det er kanskje de samme folkene som stadig skal snakke opp bruktprisene og komme med argumenter om hvorfor deres bil nesten ikke har hatt verditap på 1,5 år.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA