Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Nemsesk

#1
Jepp. Noen få ptc elementer liggende. Send mail. Erik.skaarnaes@gmail.com


Sent from my iPhone using Tapatalk
#2
Vi har fremdeles 10 PTC heatere. Selges ferdig installert med sw og evt think fast sw for 10k


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3
Model S / Sv: Lucid Motors (Atieva) = Tesla RND?
tirsdag 06. desember 2016, klokken 18:19
Lucid ingen ting med Tesla å gjøre. Bernie fikk sparken av Eberhardt som senere måtte gå når Elon Musk strammet grepet.

Peter Rawlinson er en job shopper- jobbet for Think i sin tid gjennom British Steel, dro opp Model S sammen med JB Straubel og hopper videre- som alle gjør i bransjen.

Det er en liten verden og alle jobber litt med alle.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#4
BMW i3 / Sv: Generelle strøm og ladespørsmål.
mandag 01. desember 2014, klokken 12:31
Sitat fra: Marius Engel på lørdag 29. november 2014, klokken 12:50
Spenningsfall er en mulighet. Lavere strøm gir lavere spenningsfall.

En annen mulighet er dårlig jordpotensiale eller jordfeil som gir skjevspenning (stort sett IT nett).

Hvis man kjenner en elektriker som kan bruke en installasjons tester til å måle spenningsfall og berøringsspenning i den akutelle kontakten kommer man langt ;)

takk - tester på hjemme (lder ikke - blinker rødt på lade luke)  og jobb som jeg er sikker på er 400 V og TT? - same problem - tipper feilen ligger i lade kabelen - Får ta bilen inn til Bilia igjen... - det var 4 gang på 9 mnd - dvs langt under pari vil nå jeg si
#5
BMW i3 / Mains Current to low
lørdag 29. november 2014, klokken 10:39
Jeg har tidvise problemer med lading av min i3. I starten ladet den noen ganger ikke i det hele tatt - Det virket som ladekabelen ikke klarte områder med sentral jord - Jeg hadde bare problemet i parkeringshuset på jobben. Dette er i og for seg bare spekulasjon. Unasett så byttet BMW ut kabelen og det har fungert bedre etter det.

Men - muligens av samme årsak - hva vet jeg, så får jeg tidvis melding: mains current to low - nå er ikke jeg noen el ekspert - men jeg skjønner ikke hvordan bilen kan vite current i veggen - så sant det ikke er en lade stasjon da. Jeg må sette ladingen til low og da løser det seg stort sett - men i dag så vil bilen ikke lade selv på low. Noen som kjenner til dette?
#6
BMW i3 / Sv: Ekstrautstyr og gadgets til din i3
mandag 08. september 2014, klokken 08:57
Takstativ.... Noen som har funnet et som passer? Sjekket kjapt på nettet, virket ikke som det leveres fra BMW??
#7
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Status: Hurtigladere med Combo
søndag 13. juli 2014, klokken 21:42
Har i dag forsøkt kamikaze tur Ski -Kvam. 300 km i min i3. Så langt ikke veldig bra uttelling.

Første stopp Fortums hurtig Combo stasjon Brummudal McDonalds. Den var kjørt ned og ute av drift, sto ingen ting på kartene. Ladet litt på 7kw AC, kjørte videre til Rudshøgda, Eidsiva ladestasjon. Den startet ikke opp... Prøvde gjentatte ganger, system fikk ikke kontakt med stasjon.... Support no var det ingen som svarte på.

Nå tilbake på MCDonalds, lader 7kw igjen, prøver å komme meg ril ringebu hvor neste Combo stasjon er. Dette virker for sårbart så langt...:(
#8
Heatern din er i ferd med å gå.... Da skrur den seg litt av og på.

Vi har fremdeles 3 x PTC er igjen 12000 med bytte og SW... Tror bare det er vi som har SW for å gjøre dette bytte, mulig noen har fått US SW fra Elkhart, men den skal ikke funke på EU biler.
#9
Tidlige elbiler: Think / Sv: zebra versus litium
søndag 23. mars 2014, klokken 08:34
Li Io bilene er mer stabile på kvalitet. Zebra har bedre rekkevidde ved pen kjøring, men drar du på forsvinner forskjellen pga mye motstand i batteriet, ved hard kjøring forsvinner fordelen til varme.. Jeg ville kjøpt LI. Kjøp min, ligger Finn:)
#10
BMW i3 / Sv: Tips & råd til nye i3 eiere
søndag 23. mars 2014, klokken 08:30
Når det gjelder ladekabel så tror jeg rådet om utendørs bruk desverre stemmer. Dette er en meget gammel versjon av kabelen som Think i sin tid tok frem sammen med selskapet som da het EVI, senere Clipper Creek. Dette ble utvikleti 2000/2001. Think ble lagt på is og ingenting skjedde.

Ved re oppstart av Think i 2006 ble kabelen flyttet fra Clipper og tatt hjem til Europa. Det var en rekke iterasjoner på designet, endret kretskort, bedre innkapsling osv for å få produktet til å funke. De feilet big time i felt og ble først bra uti  2010. Etter å ha snakket med noen kolleger som jobbet med Think kabelen og som har sett på i3 kabelen bekreftet de at det er versjonen fra 2000 som er levert, dog produsert av Delphi. 

Egentlig utrolig skuffende at BMW ikke legger bedre research inn i leverandør valg, men tipper de kommer med en ny kabel innen 12-18 mnd, for denne kommer til å svi i ettermarkeds avd...
#11
Lynet

det kreves ny SW som lastes opp med bytte av hardware.
#12
T
Sitat fra: Tarpoon på tirsdag 19. november 2013, klokken 21:37
Hvordan er strømforbruket med denne løsningen kontra den vannbaserte løsningen?
4 kw - som fluid heater - men noe høyere virkningsgrad - ergo i praksis litt lavere - bilen føles varmere
Sitat fra: Mhp på onsdag 20. november 2013, klokken 14:06
Hvor mye skal dere ha for å gjøre bare oppgradering til ny FW, og er det noe dere kan gjøre i Oslo region?

Mhp
Kun SW oppdatering må jeg tenke litt på - det gjøres i Oslo regionen men er primært tenkt samtidig som vi bytter varme apparat.
#13
Til Lynet

Dette erstatter hele varme vann kretsen - det er høy spennings varme el-element rett i vent boksen - løsningen som vi utviklet i THINK - men som desverre aldri rakk ut på markedet...
#14
Skal sjekke dette med vandringen - Det er mulig å aktivisere brake pressure sensor - jeg har gjort det på min bil - da er "compression regen" - dvs regen når du går av acc pedal redusert - mens regen aktiviseres med bruk av bremse pedal - slår inn ved stop light siwthc på bremsepedal og økes ved økt trykk i bremse kretsen - du bremser mindre litt mekanisk - mens regen øles med økt bremse trykk- jeg foretrekker dette frem for en fots kjøring som BMW snakker om.

Når det gjelder Think Fast sw som er ute på markedet må jeg si meg litt overrasket - dette ble aldri sluppet offfisielt - og det kan være beta versioner som vi aldri testet ferdig - men ingen risk for bil - dog kan det være bugs...

#15
Dette er ikke noe problem. Når ESP/ABS dedekterer låsning nøtraliseres regen - slik var det på Thinkene i alle fall - regner med BMW har tenkt likt.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA