Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - dotten

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S 2018 seter i Model S 2013.
lørdag 03. april 2021, klokken 12:30
Skal i gang med dette selv nå snart, har du noen tips og råd så jeg slipper så mye bortkastet tid? :D
#2
for å svare på tråden;
Nei - Jeg skal ikke oppgradere til noe Lud. Ettersom det ikke gir meg de tallene/effekten osv som tesla lovet da jeg kjøpte bilen.

Vurderer heller å selge p85D og kjøper s85, eller noe annet.. :)
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Calling P85D owners world-wide
mandag 07. desember 2015, klokken 09:03
Sitat fra: orjan på mandag 07. desember 2015, klokken 08:58
Jeg ville ikke hatt slik klokketro på at tesla ikke har noen bevis/dokumentasjon som nokså brutalt kan avgjøre en evnt rettsak. De behøvde jo ikke å legge frem noe mer enn de gjorde ovenfor forbrukerrådet for å få den konklusjonen de ønsket derfra, samtidig som de nok ikke ønsker å vise alle kortene før det virkelig gjelder.


Forbrukerrådet er kun en instans som utfører en forhandling, tesla var ikke villige til og forhandle, sak avsluttet...

Så det at noen har tro på at FR kan løse mye, de bør tro på påskeharen, og han mannen i rød dress som lusker på takene om kort tid.. :)
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Calling P85D owners world-wide
mandag 07. desember 2015, klokken 08:49
Sitat fra: Elbil fundamentalist på mandag 07. desember 2015, klokken 00:59
Sitat fra: Mr.Tesla på søndag 06. desember 2015, klokken 19:38
, men det som virkelig gjør det uakseptabelt er at 16 gb telefonen viser seg å gi over 20 GB ledig kapasitet. Blir det da feil å klage for å faktisk få den ytelsen man forventet?
At 16gb'n oppgraderes til 20 gb (eller mer korrekt 18gb) ett halvt år etterpå er uinteressant. Forstår at det kan være sterkt opprivende for selvmedlidne sjeler, men juridisk er det fullstendig irrelevant, og alle dyktige advokater vil umiddelbart legge den ballen død for å ikke gjøre seg selv til latter i en ev rettssak.

Forventer dere at verden står stille i ett halvt år hos bilindustriens mest innovative selskap??
2 uker etter jeg mottok min 85D kom 70D. En bil som helt fint holder til mitt bruk, men jeg føler meg ikke svindlet av Tesla av den grunn: -At jeg ikke info om 70D i mitt beslutningsunderlag, når jeg bestilte i oktober.

Å slippe løs og omfavne følelsen av å bli snytt pga oppgraderingen av 85D (42hk ::)) gir åpenbart flere av dere mye energi til å gyve løs på Tesla, men dette er grunnløst og gir dere ikke på noen måte en bedre sak, annet enn å lulle dere inn i sinnsyke konspirasjonsteorier.

Jeg er rimelig sikker på at dette ender i en skikkelig blåmandag og sviende nederlag med skyhøye advokatutgifter, og iom at initiativtakerne deres har trukket dette ut for full offentlighet i ren skadefro, så har ikke Tesla noe å vinne på å komme dere i møte. Tvert i mot: -Å vinne en slik rettsak vil være det beste for Tesla sitt omdømmet.

For de av dere som er villig å gå videre rettslig, kan ikke være dette være ett godt utgangspunkt. Spesielt ikke med de finansene Tesla har. Men bevares det blir interessant å følge fra sidelinjen. -Finn frem popcorn!

Og til slutt: Å henvise andre som ikke har en P85D om å la være å kommentere i denne tråden er meningløst så lenge dere hele tiden trekker 85D inn i tråden, samt at dere trekker ned omdømmet til Tesla med en sak mange Teslaeiere hverken sympatiserer med eller synes er riktig.

Minner om at dette forumet driftes av elbilforeningen som jobber for å fremme elbilsaken, og i den sammenhengen synes jeg det er helt korrekt og oppfordrer alle, også de som ikke deler trådstarters syn i denne saken, at man står helt fritt til å poste sine meninger her.



Jeg erforbannet fordi;
Jeg har kjøpt en bil og gitt 150.000 for en kjappere, bedre bil enn lillebror til min, det har jeg ikke fått i den grad jeg ble lovet det.

Bilen mangler 230 hk, som jeg ble overbevist av selger/tesla osv om at hadde 700, da skal den gå ye bedre enn 85d selv i høy fart.

Forsikringen min ble grisedyr pga dette.

Hadde jeg visst det jeg vet i dag, hadde jeg aldri kjøpt bilen. Det er ikke greit å selge en vare og deretter si at "Nei du sorry, du kjøpte en iphone 5s, men vi hadde den ikke inne, så vi sendte deg en 5er".. Enkelte ting er uakseptabelt.


Samt at det tilsvaret tesla har gitt eierne er så fullt av faktafeil, begreper som aldri brukes av bilindustrien, og dokumentasjon fra youtube og eget forum... Det er direkte forkastelig at sjefene i tesla norge lager slike brev, det viser litt om kunskapen og seriøsiteten de tok på 200 klagende.

Hvis du syns det er greit å bli lurt for masse penger, har jeg en leilighet i kabul jeg kan selge deg, kun 100.000,- .... Send meg en PM om du ønsker det... :P
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fjernlys på TMS
torsdag 17. september 2015, klokken 22:13
Muligens ikke i den rekkefølgen.
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fjernlys på TMS
torsdag 17. september 2015, klokken 17:50
Jeg tror garantien kommer til å ryke og at bilen brenner opp..
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Østre Aker og Tesla
tirsdag 01. september 2015, klokken 19:57
Han skulle sikkert vise at du kunne flyttet deg.. i guess..

husk st det er over 6000 tms, og over ca 70.000 elbiler, det vil alltid finnes rasshøl blandt oss, spesielt med 400 hk +
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Østre Aker og Tesla
mandag 31. august 2015, klokken 11:05
Sitat fra: hstad på mandag 31. august 2015, klokken 10:52
Sitat fra: dotten på mandag 31. august 2015, klokken 09:56
Sitat fra: hstad på mandag 31. august 2015, klokken 06:31
Sitat fra: dotten på lørdag 18. juli 2015, klokken 11:31
Sitat fra: dosmont på tirsdag 16. juni 2015, klokken 08:09
Sitat fra: dotten på mandag 15. juni 2015, klokken 11:41
Det er min bil, og mitt førerkort, jeg kjører sli kdet passer meg, og driter generelt i hva andre teslaeiere mener om det.

Det som er viktig for meg er å ha kontroll i den grad at det ikke går utover liv og helse.

Hilsen snart førerkortløs teslaeier..
Dette er bare en som erter litt :)
Og han fikk det som han ville ;D


Aww.. og jeg som hadde det så gøy.. :)

Dotten, slik som du kjørte mellom Jaren og Lunner i dag er det jo rimelig klart at du ikkje erter ovenfor. Med slik kjøring er det søren ikkje rart folk misliker Teslaeiere.

Det er godt du vet hvem som kjører bilen min da..
Slik bilen ble kjørt i dag, utifra det jeg har sett på dashcammen så gikk det 10 under fartsgrensa, og da skjønner jeg at personen som skulle levere bilen min til meg kjørte slik. Hadde jeg selv kjørt hadde jeg tatt enda flere biler, for dette er jo meeeeget godt innafor.

Det at du ikke tar en spøk får du stå for, men jo, det er erting fra min side.

PS. Hvis du ser bilen min så godt har jeg et råd til deg; Sving til siden.. Eller start og hold fartsgrensene :)

Nå var det meir de hasardiøse forbikjøringene jeg tenkte på. Og beklager, visste selvfølgelig ikkje hvem som kjørte. Du får sei ifra til luringen bak rattet at skal han teste bil er det lurt å gjøre det når det er litt mindre trafikk!;)

Det skal jeg si i fra om :) Selv om jeg har sett igjennom nå et par ganger, og jeg syns jo ikke det var så ille. :)
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Østre Aker og Tesla
mandag 31. august 2015, klokken 09:56
Sitat fra: hstad på mandag 31. august 2015, klokken 06:31
Sitat fra: dotten på lørdag 18. juli 2015, klokken 11:31
Sitat fra: dosmont på tirsdag 16. juni 2015, klokken 08:09
Sitat fra: dotten på mandag 15. juni 2015, klokken 11:41
Det er min bil, og mitt førerkort, jeg kjører sli kdet passer meg, og driter generelt i hva andre teslaeiere mener om det.

Det som er viktig for meg er å ha kontroll i den grad at det ikke går utover liv og helse.

Hilsen snart førerkortløs teslaeier..
Dette er bare en som erter litt :)
Og han fikk det som han ville ;D


Aww.. og jeg som hadde det så gøy.. :)

Dotten, slik som du kjørte mellom Jaren og Lunner i dag er det jo rimelig klart at du ikkje erter ovenfor. Med slik kjøring er det søren ikkje rart folk misliker Teslaeiere.

Det er godt du vet hvem som kjører bilen min da..
Slik bilen ble kjørt i dag, utifra det jeg har sett på dashcammen så gikk det 10 under fartsgrensa, og da skjønner jeg at personen som skulle levere bilen min til meg kjørte slik. Hadde jeg selv kjørt hadde jeg tatt enda flere biler, for dette er jo meeeeget godt innafor.

Det at du ikke tar en spøk får du stå for, men jo, det er erting fra min side.

PS. Hvis du ser bilen min så godt har jeg et råd til deg; Sving til siden.. Eller start og hold fartsgrensene :)
#10
15k - 40 k = 25k, og det er godt med mønster igjen.. Jeg tror dette er pilot sport.. men vet ikke hvilken gen det er ..
#11
Lufter den bare, får jegi kke solgt den beholder jeg, så kjører jeg å videre med led bars og mer mods.
Det å få igjen så mye for folien tror jeg nok ikke at jeg gjør. men håper på å få 899.. Vi får se da annonsen kommer denne uka :)

Sier takk for tilbakemeldingen, liker det svært godt :D
#12
Det lir ikke x, da fruen sier stopp for kjøpemanien har jeg begyt å tenke rasjonelt, og vil derfor vurdere å skaffe en s85, da det EGENTLIG holder i massevis. Xen har fortsatt ikke blitt noe penere nei ;(

Men vi får se jeg har ikke bestemt meg for om det er verdt å selge D`en ennå.. Men vurderer å legge den ut for å sjekke markedet. :)
#13
Vurderer nå å selge bilen.. om noen skulle finne int for den :)
#14
Sitat fra: Cookie Monster på søndag 26. juli 2015, klokken 15:01
Får i det minste oppgradert P85D mye billigere enn hva det koster å bytte bil og så har den enda 4wd og alle de andre forbedringene som adaptiv cruise og skikkelige seter. Problemet er at den bare var ca 15% raskere over 100 enn P85 og det er alt for treigt. Bare synd man må betale såpass mye for å få bilen slik den opprinnelig skulle ha vært fra dag 1.

De som kjøpte P85D tidlig fikk i det minste skikkelige dekk på 21" ordentlig understell og next gen seter bak og ikke benksetene man nå får bak selv om man velger next gen.
Så med samme understell som 70D og 85D kan ikke akkurat P90D kalles noe oppgradering når det kommer til sportslig kjøring. Hvis ikke Tesla tar til fornuft og utstyrer den med noe skikkelige dempere igjen så man ikke blir sjøsyk når man svinger.

Jeg kan trøste deg med at jeg er enig med deg.. ikke bare ang fart, men den skulle hatt autopilot også.. Og mye annet.. Men du må ikke skrive slikt her, Musk og gutta kan se deg.. Og ikke minst menigheten.. Da kommer det fakler og høygafler etter deg en vakker dag ;)

Jeg HÅPER jeg kan får oppgradering av fart uten bat. til en FORNUFTIG penge, slik at jeg får råd, og bilen blir noelunde det de har lovet... Eller noe i den gata....
#15
Sitat fra: joda på lørdag 25. juli 2015, klokken 23:07
Enig i at Nav. ikke er mye å skryte av i bilen. Langt unna det man forventer av en Nav. løsning i dag.

Autopilot kommer nok til slutt, men når er ikke godt å si.. Satser på at det kommer i v.7.0.. (når den en gang kommer..)
Men ble vel først lovet at det skulle komme på nyåret -15, så utsatt til i sommer og nå uvisst..

Pano tak har jeg selv hatt lekkasje i, men dette ble fikset av DK og har fungert bra etter det.

Ang. verksteder så kan vel de verksteder som ønsker det bli et Tesla godkjent verksted.
Verkstedene må bare kurses opp og sertifiseres hos Tesla, og det er nok her det stopper opp. (ingen interesse fra norske verksteder å gjøre dette / ta denne kostnaden..!?!)

Ludicrous til en P85D skal være mulig med en tilleggspakke, trenger ikke nytt batteri. (usikker på om man i det hele tatt får kjøpt det nye batteriet til eldre biler)
Men det man får med den nye pakken er nye kontaktorer (ny design), den nye løsningen gjør at de kan trekke 1500A fra batteripakken mot tidligere 1300A. (altså øke effekten på motorene)


Takk for svar :D Håper jeg ikke må til med bat. da blir det ikke ludde-mode. Hehe.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA