Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - slabbadask

#1
Leaf 2010-2017 / Feilmeldinger Nissan Leaf
torsdag 21. januar 2016, klokken 09:47
Her forleden dag var jeg borti en del "feilmeldinger"med Leafen som jeg aldri har sett/opplevd før.

Bilen hadde stått ett par dager uten å bli brukt,å her jeg bor har det vel vært opp mot 20 blå. Bilen hadde litt over 60% kapasitet da jeg parkerte den. Skulle en liten tur på senteret og da oppførte bilen seg helt normalt. Men da jeg skulle hjemover igjen fikk jeg opp følgende feilmelding i dashboardet T/M system mailfunction. Å bilen ville rett og slett ikke gå i gir. Hørte også en infernalsk tikkelyd fra dashboardet som kunne minne om ett rele som klikket. Skrudde bilen av og på 3-4ganger og da forsvant denne feilmeldingen og jeg fikk satt bilen i gir. Ja ja tenkte jeg da, kan jo være at bilen hadde stått en stund ute i kulda og fikk seg ett lite sjokk. Eller at den bare fikk seg en liten "klikk" der å da. Uansett happy for at denne feilmeldingen ble borte, helt til jeg skulle starte å kjøre. Da lyste PS lampen på dashboardet (Powersteering) å denne var da ute av funksjon. Stoppet å startet bilen 3-4 ganger, PS lampen slukket og servostyringen virket igjen.

Spørsmålet mitt da er om noen her inne har vært borti lignende med sin Leaf?

Søkte litt om T/M system malfunction på nettet, men fant ikke noe som ga noe svar.
#2
Tenkte å dra innom/høre med elektriker imorra;) Tatt bildd av sikringsskapet også;):)
#3
Ladeplasser og ladekabler / Hjemmelading av Leaf og Outlander Phev
onsdag 06. januar 2016, klokken 20:28
Hei alle sammen her inne,jeg har noen spørsmål om lading av disse bilene.

Jeg å fruen har som sagt en leaf og outlander phev i bilparken vår. Jeg bruker primært leafen til jobbpendling mellom skedsmokorset og storo. Der lader jeg enten på en offentlig nærliggende ladeplass eller i p-huset tilhørende jobben.

Så kommer jo selvsagt de gangene man har behov for å lade hjemme. Vi bort på bakkeplan i ett rekkehus (4 mannsbolig) De gangene jeg har ladet leafen og phev har jeg brukt stikkontakten vi har i uteboden. Denne er tilkoblet en 16 A sikring. Har brukt laderen som følgte med phev til å lade bilene med. Har kjent etter på både stikkontakten og ledningen, å har ikke merket noe varmgang i det hele tatt.

Jeg har da stått parkert utenfor leiligheten vår da dette var helt iorden for de andre beboerene.

Vi er de eneste i sameiet som ikke har garasje,men kun parkeringsplass. Dett fordi da området ble bygd,ble hver beboer spurt om de ville ha garasje. De vi kjøpte av ville da ikke ha det. I de andre garasjene er det stikkontakter i hver garasje beregnet for motorvarmer. Det jeg lurte på er å dra en ledning fra sikringsskapet vårt og opp til parkeringsplassen vår. Er vel rundt 12 m tenker jeg. Denne ville da eventuelt blitt gravd ned i jorda. Spørsmålet mitt da er hvilke komponenter som burde blitt brukt? Kabeltype,legge i rør,ikke i rør? Hva slags type stikk? Tenkte å bruke den originale 10 A kladden til å lade med. Finne en måte å ha denne fastmontert på ved parkeringsplassen vår på en forsvarlig måte såklart. Skjermet for ytre påkjenninger. Slutten på garasjerekka ligger helt inntil parkeringsplassen vår.

Noen som kunne kommet med noen ideer,synspunkter eller forslag?

Tusen takk for all hjelp på forhånd!
#4
USAleaf / Sv: alarm
torsdag 28. november 2013, klokken 18:05
Den gir fra seg lyd, både ved bruk av bilnøkkel og hvis man åpner/låser ved bruk av knappen på dørhåndtaket.
#5
USAleaf / alarm
onsdag 27. november 2013, klokken 20:34
Heisann. Bare lurte på om det er noen her inne som har us leaf og som vet om det er alarm originalt på disse? Grunnen til at jeg spør er at bilen gir fra seg et lydsignal ved opplåsning/låsning.
M.v.h
Bård Christian Simonsen
#6
Leaf 2010-2017 / Ny eier av Leaf
lørdag 23. november 2013, klokken 09:37
Da har jeg å kona kjøpt oss en 2012 Nissan Leaf, skal være klar på mandagen:) Har jobbet på birger n haug før, så har god erfaring cmed leaf derfra:) Kjøpte bilen hos autonova på lørenskog. Bilen er en 2012 usa modell med cold weather package som har rullet 22.000km. Var også i kontakt med bymiljøetaten igår og fikk bestilt meg ladenøkkel og urskive:)
#7
Kjøpe elbil? / kjøpe elbil for første gang
søndag 17. november 2013, klokken 21:45
Heisann alle sammen! Har fått meg jobb i Oslo nå og tenkte på å gå til innkjøp av en elbil,har vel egentlig bestemt meg for peugeot ion. Tenkte i prisklassen 100.000 - 150.000. Er det slik at peugeoten har større motor en de to andre trillingene? Har funnet en 2011 modell som har gått 23200 med to hjulsett til 129.000,- og en 2012 modell som har gått  12000 men da med kun sommerhjul. Har jo såklart lyst til å få alt i en og samme pakke. Men lurer da på hvilken dere ville valgt? 2011 modellen selges av buddy electric og 2012 modellen av superauto as. Tenkte å høre om det er mulig å få med vinterhjul til 2012 modellen.

Takker for svar.
M.v.h
Bård Christian Simonsen
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA