Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - rakriste

#1
Model X / Noen som skal bestille ny bil med svart interiør?
mandag 21. august 2017, klokken 12:32
Jeg har bil levert i juni med svart interiør, ønsker hvitt.
noen som kunne tenkt seg å bytte?

Enten om du har en brukt med hvitt eller planer om å bestille ny bil med svart og endrer til hvitt.
#2
Model S / Sv: Innbyttepriser
mandag 14. august 2017, klokken 09:40
Sitat fra: Paul på søndag 13. august 2017, klokken 23:22
Har svart P85 fra nov. 2013 med alt av utstyr som var tilgjengelig(kun  uten "+") 80.700km

Tesla har ikke ennå gitt innbyte pris, men sa at jeg kunne forvente rundt 400t. Virker lite. 

Til hvilken pris jeg bør legge ut på finn?

Jeg fikk innbytte tilbud på 400t i mai,samme bil som deg, p85, 125tkm
valgte og selge selv, gikk for 445t
#3
Model X / Sv: Model X på Finn.no
mandag 14. august 2017, klokken 09:18
Sitat fra: morpheos på søndag 13. august 2017, klokken 18:03
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=92906189

Denne tror jeg tar kaken. 900' for en 90D som har gått 40'? Også påstår de at bilen koster 1,080 ny! Min er spekket ganske likt og jeg betaler 925 for en ny bil..

Godt kantkjørte felger er selvsagt et pluss, det får man jo ikke fra fabrikken. Da forstår jeg prisen...


var og tittet på denne, går som taxi, selvsagt ikke opplyst om.
mangler hifi, så fullutstyrt er den ikke.
så helt jævlig ut innvendig ved visning
#4
s60 2013 har vel vært med god margin ett røverkjøp ny, får jo nesten det samme igjen for de på bruktmarkedet.
#5
Model S / Sv: Trenger ro i sjela og gode råd
fredag 07. juli 2017, klokken 09:27
125 tkm i p85 2013 før jeg byttet den ut med en model x.
Aldri følt med utrygg i rwd, men awd var ønsket på neste av forskjellige årsaker. X leveres ikke uten awd så hadde ikke noe valg uansett
#6
Jeg tror definitivt brukte 2013-2014 s modeller uten AP og litt km vil synke en god del så fort man kan få bestilt model 3.  hvorfor kjøpe en brukt S til 400ish uten AP osv, når du kan få en sprett ny model 3 fra 350 ish

vill gjetting er at det blir som ved lanseringen av D, enda flere brukte kommer for salg.
#7
tviler på at x og s listene er like. har ikke sjekket så nøye
#8
Sitat fra: Egilzen på tirsdag 04. juli 2017, klokken 10:36
Jeg hentet ut min for ca 3 uker siden, og må si meg storfornøyd.

Valgene jeg tok med var:
Deep Blue Metallic
5-seter
Premium pakke (dog, auto-present av dør har gjort meg lat)
Oppgradert autopilot
Del-Skinn (angrer ikke på dette, var veldig mye for/imot på valg av skinn, men synes setene er helt prima)
Hengerfeste

Jeg valgte ikke vinterpakke, dette var noe jeg diskuterte med selger om, og fant ut av at dette trenger jeg ikke. Kan sikkert være ålreit med varme i rattet, men jeg vil nok benytte meg av forvarme på vinterstid

Valgte heller ikke HiFi, og til mitt bruk synes jeg standard anlegget spiller veldig bra. På linje med det oppgraderte anlegget som Toyota hadde i sin Rav4 jeg eide sist.

Vinterhjul og felger kan jeg få til en rimeligere penge ett annet sted.

ser mange kommer med at de finner billigere alternativer, men vær obs på at det er store forskjeller på kvalitet på både dekk og felger, ikke minst at de er kvalifisert for vekta en x faktisk har.
25k er ikke altfor gale originalt, og med de fordelene dette gir om det er noe tull.
jeg så selv på alternativer til rundt 20-22k.   
#9
Sitat fra: cra på fredag 30. juni 2017, klokken 09:54
så jeg har aldri forstått meg på de som specer bil ut fra hva de tror neste eier ønsker seg, i stedet for hva de vil ha selv.



Må være en av de beste unnskyldningene for å overbevise kona om utstyret man faktisk vil ha, men ikke tør si høyt :D
#10
Finere enn blank svart, som jeg absolutt ikke vil ha. Men de er bedre utgangspunkt for folie eller hydrofilm (eller hva det heter)
#11
Sitat fra: daktari på onsdag 28. juni 2017, klokken 16:24
Fant en video av hvordan bytte. Virker enkelt nok.
Venter på bilde av de du vil bytte ut!


#12
Sitat fra: KrW på tirsdag 27. juni 2017, klokken 18:50
Er det lett å bytte listene?

Aner ikke, men det finner jeg utav uansett på min
#13
Vurderer uansett å foliere eller lakkere disse listene inni bilen, men tre dekoren har noe mer mønster og må derfor slipes.  så om noen ønsker å bytte, så kan du gå fra lett ripete sort blank til behagelig mellomlyst tre :D
#14
Model X / Sv: Noen som har fått matte seterygger enda?
fredag 23. juni 2017, klokken 12:54
Sitat fra: Nasatech på fredag 23. juni 2017, klokken 09:19
Sitat fra: Egilzen på fredag 23. juni 2017, klokken 08:51
Sitat fra: rakriste på torsdag 22. juni 2017, klokken 00:08
matte seterygger og gamle FW knapper  utlevert i dag

Jeg hadde utlevering 21. juni. Matte seterygger her også, samt gamle FW knapper.
Produsert i Mars

Det er 3 type knapper. Regner med at dere fikk V2 og ikke V1?

hvordan ser man forskjell på v1 og v2?  jeg ba om pris på de nye så bytter jeg de selv, først og fremst pga utseende :)
#15
Model X / Sv: Hva er de typiske feil med TMX ved utlevering?
torsdag 22. juni 2017, klokken 08:36
Jeg hadde utlevering i går kl 16
ventet først 45min


feil som ble oppdaget ved utleveringen:

Lakkskader og riper i dørkarm FW dørene, begge sider
Lakkskade ved bakluke (kant)
Lakkskade frontfanger,rennemerke og noe som ser ut som 2 små bulker.
Dårlig tilpasning av chromelister på fw dørene.
slapt skinn på førerstolen, rynker
Generelt dårlig klargjøring, polishrester over alt, spesielt synlig på svarte plast hjulbuene.


Ikke spesielt fornøyd med å måtte levere den inn til Tesla Nord for utbedring allerede "dagen etter"



sett bort i fra dette, så var Tesla personellet hyggelige og dokumenterte godt med bilder på alt jeg påpekte.
men deres egen kvalitetsikring var virkelig ikke noe å skryte av


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA