Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - KjellO

#1
Model S / Hvor godt er Model S sikret mot tyveri?
torsdag 08. mai 2014, klokken 12:44
En sort elbil av typen Tesla med registreringsnummer EL36422 er stjålet fra en carport i Kuholmsveien i Kristiansand, melder politiet.

Les mer: http://www.nrk.no/sorlandet/1.11706077

Jeg vet ikke hva som har skjedd i dette tilfellet, men lurer på om det lar seg gjøre å hacke signalene som bilen trenger for å identifisere "nøkkelen".
#2
Model S / Sv: Ustabil 3G signal og dekning i det siste?
søndag 27. april 2014, klokken 17:55

Sitat fra: mortyeriksen på lørdag 26. april 2014, klokken 22:45
Tror Telenor har 60gb på største pakken.

Meg bekjent kan ikke Telenor tilby noen mobildatapakke over 35GB. Jeg har den på 35 GB privat (på 4G), og har bedt om større, men har fått beskjed om at da må jeg kjøpe et nytt abbonnement (SIM kort) i tillegg for å få utvidet kapasitet. Når jeg nådde grensen på 35 GB gikk det sinnssykt tregt.
#3
Model S / Sv: Tesla Model S premium eller bare mellomklasse?
onsdag 23. april 2014, klokken 23:57
U.S. News mener i alle fall at Model S er premium. På denne listen overgår den litt av hvert:

http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/rankings/Super-Luxury-Cars/
#4
Tesla i media / Sv: Tesla i utenlandske medier
tirsdag 22. april 2014, klokken 15:56
Ikke verst. U.S. News har rangert Tesla Model S som nr. 1 både i kategorien "Super Luxury Cars" og "Hybrid Luxury" foran bla. Mercedes S-klasse, Audi A7 og A8, Porche Panamera, Lexus LS, mm.

Se
http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/rankings/Super-Luxury-Cars/
og
http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/rankings/Hybrid-Luxury/
#5
Model S / Sv: Støysvake dekk til Tesla søkes.
tirsdag 15. april 2014, klokken 23:59
I følge det jeg har søkt meg fram til bør Dunlop SP Sport Maxx være blant de beste på støy på 20". Jeg har bestilt disse selv.

Men jeg regner med at de ikke er best på "alt", så f.eks. på rullemotstand finnes det sikkert bedre dekk.
#6
Model S / Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten
lørdag 12. april 2014, klokken 14:03
Hei. Dere som greier under 200 W/km i snitt. Er det noen av dere som har større felger enn 19", eller er 19-tommere en forutsetning for å komme så lavt?
#7
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
tirsdag 03. desember 2013, klokken 17:21

Sitat fra: valvolainen på tirsdag 03. desember 2013, klokken 17:02
Jo mindre man maser, jo mindre feil svar får man.
+1. Og jo mer tid får folkene på Tesla til å gjøre jobben sin.



#8
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
fredag 22. november 2013, klokken 19:52

Sitat fra: Lanber på fredag 22. november 2013, klokken 19:19
Hva er leveringstid på bil bestilt idag?
Jeg bestilte for en liten uke siden og har estimert levering i begynnelsen av mai.


#9

Sitat fra: Muffinman på torsdag 21. november 2013, klokken 13:01

Naar det gjelder dugg tror jeg alle bilene er slik. Konstruksjonsfeil og ikke fabrikasjonsfeil. Min fikk det foer jeg rakk aa komme hjem med bilen.

Har sett flere biler med dette problemet. Dersom dette er konstruksjonsfeil, og ikke fabrikasjonsfeil, vil vi få ordnet dette på garantien da?


#10

Sitat fra: nebbulk på onsdag 20. november 2013, klokken 20:59
Sitat fra: Muffinman på onsdag 20. november 2013, klokken 20:21
Ingen garanti på restkapasitet.

Hva dekker garantien da?

Godt spørsmål! Det lurer jeg også på.



X
#11
Model S / Sv: Tesla Model S involvert i ulykke!
søndag 17. november 2013, klokken 23:10
Sitat fra: petersv på søndag 17. november 2013, klokken 22:15
Sitat fra: Griffel på søndag 17. november 2013, klokken 21:50
Sitat fra: petersv på søndag 17. november 2013, klokken 21:11
Signalering at man skal til venstre er en 10 år gammel praksis. Man vil mao. ikke bli enige før alle som fikk lappen før det er i grava, eller mister den.
Jeg tok sertifikat for over 50 år siden, men blinker til venstre når det er nyttig, selv om jeg lærte noe annet da jeg tok sertifikatet. Jeg tror nok du undervurderer oss 65+. Dette har nok lite med alder å gjøre, men mer med at noen har vont for å forstå at signalene skal gis slik at andre skal skjønne hvor en har tenkt seg.

I stand corrected ;) Men poenget var heller at selv om det bare er en andel av de som gjør det som de lærte, vil det være forskjellige praksiser ute å går.

PS. Jeg anser meg selv på ingen måte som gammel, men jeg er i samme kategori som deg når det gjelder dette.


Helt enig i at tema er sporet av her, men må si meg enig med et par av innleggene over. Poenget er å signalisere slik at ANDRE i trafikken FORSTÅR hva man HAR TENKT å gjøre og kan innrette seg etter dette. Å blinke til venstre nå man skal til venstre stemmer helt med Statens Vegvesens info-video på linken under og er det som etter min mening fungerer best i praksis: http://www.vegvesen.no/s/e-lering/65plussTipsBilforere/Rundkjoringer13.html
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA