Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ingare

#1
Min erfaring her er:
Ved vanlig lading (ikke scheduled) så huskes strømstyrken. Vi lader på 27A (fordi veggboksen feiler på 28A og oppover)

Men ved scheduled lading, så opplever vi ofte at strømstyrken resetter seg til 32A og dermed feiler lading.

Dette gjelder S85 levert i oktober med enkeltlader (lasket fra fabrikk)
#2
Model S / Sv: Solfilm på Model S
fredag 01. april 2016, klokken 21:21
Sitat fra: joda på fredag 01. april 2016, klokken 20:47
15 bør ikke være noe problem i forhold til kamera.

Har komboen 15 bak (egentlig fra B-stolpe) og kamera, funker helt fint her.
Det høres bra ut. Da tror jeg at jeg prøver det.   :)
#3
Model S / Sv: Solfilm på Model S
torsdag 31. mars 2016, klokken 22:26
Er det noen anbefalinger av firmaer i Kristiansand for pålegging av solfilm?

Tenkte 20 bak b-stolpe og 15 bak. Fungerer det greit ifht kamera eller bør man heller ha 20 bak?
#4
Model S / Sv: Serviseavtale
onsdag 23. mars 2016, klokken 13:42
Nei, denne følger bilen.
#5
Model S / Sv: Hvilket forbruk har du typisk på din D modell?
fredag 29. januar 2016, klokken 08:32
Har hatt 85D siden 22 okt.  Kjørt 7996km.  Snittforbruk siden da er på 227Wh/km.

Til daglig kjører vi ca 40km
Har ikke brukt Range Mode enda. 
Setter stort sett på forvarming.
Kjører på vanlige vinterveger. Temperatuområde nå etter jul: -5- -30.
#6
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
tirsdag 19. januar 2016, klokken 09:03
Sitat fra: Kilroy på mandag 18. januar 2016, klokken 20:47
Jeg har kjørt med Bridgestone Blizzak VRX i snart 2 sesonger, og veldig fornøyd med de. Byttet fra Hakka 8 (pigg) til disse etter 1 sesong. Overgangen har gått smertefritt, fungerer bra på is og har vært positiv på alle fører. Så mener de også bør på listen  :)

+1

Har også gått fra Hakka 8 (i fjor) til Blizzak VRX (i vinter).  Kjører stort sett på snø og isføre og er veldig godt fornøyd med dekkene.
#7
Model S / Sv: Lakkbehandling av brukt TMS i Trondheimsområdet
mandag 11. januar 2016, klokken 15:03
Ren Bil Trondheim (Flatåsen) legger på Cosmic Pro.  Har brukt dem på et par biler og er fornøyd  (men har ikke mye å sammenligne med  :) )
#8
Model S / Sv: Autopilot - opplevde erfaringer og tips
torsdag 03. desember 2015, klokken 14:02
Sitat fra: Lygren på torsdag 03. desember 2015, klokken 13:54
Andre som har opplevd at AP lar seg aktivere i minusgrader? Mulig det var dogg som gjorde at den ikke fungerte i minus hos meg nemlig, har ikke vært nok minusgrader etter dette til å repetere forsøket...
Kjører daglig i minusgrader (ned til -20 så langt) og har ikke hatt problem med AP mtp temperatur.
Men ofte trøbbel pga snø/is på sensorer.  (Men da er også vegmerkingen borte ;) )
#9
Model S / Sv: Hva har du kjøpt til din Tesla i dag?
mandag 16. november 2015, klokken 13:32
Vår bil fra oktober 2015 var levert med LED-skiltlys  :)
#10
Model S / Sv: Foliering
søndag 15. november 2015, klokken 17:19
Når folien skal av en gang, hvor mye jobb er det å ta den av, evt hva koster det?
Noen med erfaringer?
#11
Lading av Tesla / Sv: Lading feiler: Type 2 - 32A/230V
lørdag 07. november 2015, klokken 12:34
Har akkurat prøvd ladekabelen som er med Tesla og blå stikk og denne lader helt fint opp til 32A.  :)

Det kan vel tyde på at problemet ligger i ladeboksen på veggen.  (Evt. type2-kabelen.) 
#12
Lading av Tesla / Sv: Lading feiler: Type 2 - 32A/230V
torsdag 05. november 2015, klokken 07:54
Sitat fra: GOS på torsdag 05. november 2015, klokken 00:05
Vet ikke om det var via ladeboks og Type 2 du brukte. Men jeg lader "230v" på hytta med 32A og blåstikk. Spenningen på hytta ligger bare normalt på 217-220 V, og når jeg lader så har jeg ofte nede i 216V uten at det har skapt noe problem på 32A.
Jeg lader via ladeboks og Type 2.  Tenkte jeg skulle prøve blåstikk og ladekabelen til Tesla i kveld og se om samme problem oppstår da.
#13
Lading av Tesla / Sv: Lading feiler: Type 2 - 32A/230V
onsdag 04. november 2015, klokken 23:02
Sitat fra: PerBear på onsdag 04. november 2015, klokken 22:39
Antagelig for stort spenningsfall ved høy strøm. Det kan også være for dårlig kontakt som gir varmgang i støpsel men det er veldig avhengig av utetemperatur. Virker som ditt problem er konsistent?
Det skjer helt konsekvent ja.  (Etter at jeg fikk 7.0, så lagrer ikke bilen sist brukte ampere, så jeg må sette den hver gang, og glemmer selvsagt det iblant.)

Ser på appen at den nå lader på 215/216 V og 27/28A. (50% SOC)
#14
Lading av Tesla / Lading feiler: Type 2 - 32A/230V
onsdag 04. november 2015, klokken 22:15
Har en bil fra september i år med enkeltlader.
Hjemme har jeg en Type 2 lader på 230V IT-nett.

Dersom jeg setter bilen på lading på 30A (max), så lader den noen minutter før lading stopper opp med feil på ladeboksen. Da er det bare å ta ut ladekabelen og sette den inn igjen og starte lading på nytt på lavere Amp.

Har funnet ut at lading på 28A går fint. (29A går noen minutter lengre enn på 30A før den feiler)

Er det noen som vet hva dette skyldes?  Sikringa på kursen har aldri gått.  Trodde kanskje den kom til å slå ut.
#15
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
fredag 16. oktober 2015, klokken 15:34
Er det noen som har testa både Blizzak VRX og Hakka R2 på Tesla og har noen anbefaling?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA