Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - runeM

#1
Kjøp og salg av deler og utstyr / model s karbonfiber spoiler selges
fredag 06. desember 2013, klokken 16:40
Hei har en karbonfiber spoiler fra p85 til salgs.Runemoelnaa@hotmail.com  92232556
#2
Model S / Sv: Treg P85
mandag 18. november 2013, klokken 21:51
takk for god informasjon vedr hvordan elmotoren virker eledille. Har endel å lære :)
#3
Model S / Sv: Treg P85
mandag 18. november 2013, klokken 21:42
Jeg kan vesentlig mere om turbomotor enn elmotor :)For å få maksimalt ut av bilen på drag må man hele tiden ligge i rett turtallsregister. Turboen mister effekt etter peak så man må skifte gir til rett tid.For tidlig og man får turbolag i neste gir, for sent så har man lite effekt og moment på slutten av giret.
#4
Model S / Sv: Treg P85
søndag 17. november 2013, klokken 20:56
Med denne informasjonen på forhånd ville jeg valgt s85.
#5
Model S / Sv: Treg P85
søndag 17. november 2013, klokken 20:21
Ok forstår. Da kan det vel stemme at en s85 er kjappere fra 100-150 med mere strøm tilgjengelig. Veldig fornøyd med bilen så langt, en fryd å kjøre.
#6
Model S / Sv: Treg P85
søndag 17. november 2013, klokken 19:22
Kommer fra bensinbil med endel effekt og der virker momentet inn desto større motstand man får på bilen.To biler kan gå relativt likt under 100 men over vil det bli tydelig hvem som har høyest moment.Jeg har noe å lære når det gjelder elbil :)Skal teste mot min kamerat igjen til sommeren0-100 med mine 295 bakhjul :)
#7
Model S / Sv: Treg P85
søndag 17. november 2013, klokken 17:52
Ahh jeg tenkte på opplading ved bruk av motorbrems.Vi hadde begge driftstemp på batteri under testen og stilte likt der.
#8
Model S / Sv: Treg P85
søndag 17. november 2013, klokken 17:21
Jeg fikk bilen på torsdag så jeg har ikke prøvd ut alt med regen osv enda.Er det ikke standard og low som er alternativene eller fins det flere innstillinger. Min sto på low under testen i dag
#9
Model S / Sv: Treg P85
søndag 17. november 2013, klokken 17:17
Det er veldig vått føre så vi fikk ikke feste under 100.Jeg trodde også at forskjellen på bilene skulle merkes best på hastigheter over 100 men jeg tok vel feil der da :)Han stilte med nyladdet batteri men jeg trodde ikke det skulle utgjøre noen forskjell så lenge jeg var over 50 km kapasitet.Jeg har hørt fra to p85 eiere at bilene begynte å gå bedre etter ca 100 mil på telleren så jeg lurte på om det var en sperre på effekt under en slags innkjøringsperiode.Må vel prøve neste sommer under andre og like forhold for å få en riktig test, blir jeg frakjørt igjen da blir det sendt noen mail til tesla
#10
Model S / Treg P85
søndag 17. november 2013, klokken 13:52
Hei før jeg fikk min p85 lånte jeg en standard 85 .Fikk bilen min for noen dager siden og kjente ingen forskjell på bilene motormessig. Testet dette i dag fra 100-160 og standard 85 var så og si helt lik min p85.Så faktisk ut som standardutgaven dro ifra litt. Min har bare 20 mil på telleren og jeg lurer på om dette har noe med innkjøring å gjøre.11 mil igjen på batteriet mitt under testen.Noen som vet noe om dette?
#11
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: 19 tom sommerdekk til salgs
fredag 15. november 2013, klokken 20:36
Ok takk skal gjøre det.
#12
Kjøp og salg av deler og utstyr / 19 tom sommerdekk til salgs
fredag 15. november 2013, klokken 16:15
Jeg vet ikke om dette blir rett å poste her men har 4 nye orginale ms dekk til salgs.245/45/19.Greit å ha i reserve for de som sliter to sett pr sommer.92232556
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA