Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kennethl

#1
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
torsdag 04. september 2014, klokken 15:16
Klarer i allefall 10.5 med 295x25r22
#2
Men om Tesla leverer P+ hjul til en vanlig S på forespørsel så er det jo lov eller?
#3
Model S / Sv: Proffe lowering links til grei pris
fredag 18. april 2014, klokken 15:53
Vet ikke helt hvordan dette er på S, men bruk av slike gjør at man muligens bør koste på seg en ny hjulstillinhskontroll, det anbefales ihvertfall på andre merker om man bruker andre lenker.
#4
Tror ikke dere at dette har noe med hvordan lyset brytes i glasset? Ser at på det ene bildet ser glasset foran nesten sort ut men tatt forfra ser det mer likt bakre vindu ut. Fra innsiden hos meg slipper bakre rute inn mer lys enn den foran, ihvertfall virker det slik, kan ha noe med at om det er samme varenummer, men står i forskjellig vinkel. Denne effekten har du jo med lysgjennomtrengning i polarisert glass/linse lysgjennomslipp er avhengig av vinkel mot lyset.
#5
Model S / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
tirsdag 15. april 2014, klokken 19:18
Kjenner fenomenet, så derfor har jeg ikke tripteller og forbruk oppe til daglig lenger. Henta kona på gardermoen i går og kjørte som "folk" utover og jaggu ikke store forskjellen i forbruk, joda litt men ikke avskrekkende. Så til vanlig nå blir det pedal to the metal :p
#6
Model S / Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten
lørdag 12. april 2014, klokken 09:37
Er overrasket over hvor lavt forbruket blir nå, tenkte at jeg kunne regne med ca 200 under optimale forhold, men på langtur nå fra Asker til Lærdal og en kjapp pitstop innom Aurland så gikk bilen på 179w i snitt. Lite trafikk så kjørte vel i 80-90 ca. Men noen raske forbikjøringer pluss at jeg slo av TCS på vei opp over Hemsedal fra Lærdal for å sladde ut av 180 grader-svingene.

Setevarme, og 19,5 på ac halvparten av turen og radio, gps, osv. På hele turen. Ikke no range mode osv...
#7
Lading av Tesla / Sv: UMC og feilmeldinger
lørdag 12. april 2014, klokken 09:30
Har aldri virket hos meg... Trodde ikke den skulle gjøre det før jeg leste denne tråden. Får vel be om ny UMC
#8
Model S / Sv: Piping, men ingen feil
fredag 11. april 2014, klokken 11:32
Sikkert satt veska i passasjersete :)
#9
Model S / Sv: FW 5.9
onsdag 09. april 2014, klokken 19:17
Jeg hadde bilen inne på Skøyen og der tror jeg de gjorde en oppgradering samtidig som de byttet en krets.

Jeg trykket selvsagt bort "whats new" boksen da jeg startet bilen, men oppdaget i dag at justering på luftfjæring hadde fått et nytt tilvalg som er never/always... Tidligere kunne jeg justere op og ned som jeg ville men bilen justerte seg opp igjen litt som det passet seg.
#10
Lading av Tesla / Sv: Ladefart 220/32A
tirsdag 08. april 2014, klokken 22:20

Blir vel ca. 33kmh da
#11
Model S / Sv: Tesla recall
lørdag 05. april 2014, klokken 15:33
Spørs om ikke det er fingrene som er for tjukke :) nå ja uansett er bilen hentet, super service og jeg fikk leiebil, samt at de leverer bilen til meg igjen på mandag.
#12
Model S / Sv: Tesla recall
lørdag 05. april 2014, klokken 13:58
Kan informere deg om at det var ordene som de brukte selv... Nå må vi ikke være så redde for at det er feil på bilen at vi blir helt paranoide her.

Når de ringer og sier at det et boen bilet som de vil hente, og samtidig sier at du ikke skal kjøre bilen så er det en recall, forøvrig skulle han hente flere i nabolaget også.
#13
Model S / Sv: Tesla recall
lørdag 05. april 2014, klokken 12:51
Hatt den en ukes tid... Samme feil som du og et par andre he beskrevet.
#14
Model S / Tesla recall
lørdag 05. april 2014, klokken 12:05
Er det flere som har mottatt en mail eller tlf fra Tesla med beskjed om at de ønsker å få inn bilen for sjekk? Ringte meg i morges med beskjed om å ikke kjøre bilen, de henter den med en flakbil og gir meg leiebil fram til mandag.

Var noe med kommunikasjon til instrumentene canbus issue.
#15
Punkt 3 som du skriver fikk jeg også i går, parkerte, gikk innom en butikk og ut igjen, startet bilen og der kom alle feilmeld. Knyttet til brems etc. Vehicle power off via display og alt var borte igjen.

Har hatt ICE biler som har fått samme melding også, men det er som regel på vinteren når snø og is pakker seg i ventilerte skiver eller i felgen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA