Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Alset

#1
Model S / Sv: Ikke kappkjør med Porscher
onsdag 02. april 2014, klokken 09:14
Forslag: La de holde på med sitt og vi med vårt.
Skal vi rope og le hver gang en Porsche stopper eller brenner, og de kose seg hver gang en Tesla er i trøbbel blir det bare muggen stemning. Ingen biler eller sjåfører er feilfrie.. La oss heller behandle hverandre som venner som deler en interesse for kule biler.
#2
Model S / Sv: Rust?
lørdag 29. mars 2014, klokken 16:53
Ok... Tnx... Skriver det opp på lista sammen de andre småtingene.
#3
Model S / Rust?
lørdag 29. mars 2014, klokken 16:45
Noen andre som har dette? 
Under støtfangeren bak ca midt på..
#4
Model S / Sv: Autopass brikke i nosecone
torsdag 27. mars 2014, klokken 09:00
http://www.dinside.no/927890/riktig-og-galt-om-bombrikken

Kondomer, gaffateip, vakumpakker.... hva skjer folkens?
15 sider med forumdiskusjoner...håper dere finner en bra løsning til slutt.... :-)


#5
Model S / SWAT Team
onsdag 08. januar 2014, klokken 12:46
Var innom Skøyen på mandag da jeg dessverre har erfart at man ikke kan belage seg på å få svar på mail eller telefon, men må møte opp personlig og mase.
Fikk da vite at de nå har flydd inn et "Swat" team fra US for å støtte den norske organisasjonen. Så nå bør det være håp om forbedringer på responsen fra Tesla i Norge. Teamet blir etter sigende her 1-3 mnd.
Fikk super support og utlevert den sagnomsuste blå adaptor'en, kjøpt punkterings kit og vintermatter. Av annet sladder kan det nevne at de nå har identifisert festepunkter for tauing bakfra så man kan få trukket bilen ut av brøytekanten...de har kommunisert dette til NAF.

Har konkludert med at jeg ikke trenger mattene til trunken, så dersom noen er keen på den så send PM før jeg leverer den tilbake (Osloområdet)
#6
Model S / Sv: Skistativ til Model S
torsdag 12. desember 2013, klokken 11:29
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 12. desember 2013, klokken 10:06
Sitat fra: erot på torsdag 12. desember 2013, klokken 09:24
Det er bare to typer gummiføtter, A og B (høyre og venstre), så jeg skjønner ikke helt hvordan det kan monteres feil? I så fall blir vingen på takbøylen stående veldig på skrå?

Det stemmer at det ikke er boksen sin feil. Siden f&b-føtter er like og bakre feste på bilen sitter lavere enn det fremre vil boksen helle bakover. Nå har jeg lagt mellom en liten plate mellom boks og bøyle bak (med hull til krampene slik at de ikke faller av), ca 1 cm høyde, så nå ser det mye bedre ut. Det gir bakluken en smule mer høyde også.

Skulle nok vært 1,5 cm, men det kom seg veldig med 1 cm også.

I min bruksanvisning var det ikke beskrevet som høyre og venstre men som at føttene skal plasseres diagonalt i forhold til hverandre. Altså den ene typen skulle plasseres høyre foran og venstra bak og den andre typen motsatt.

Godt forslag med en liten plate som hever boksen i bakkant. Hadde en hypotese om at dette ville løse det.

På Whispbar et det 2 forskjellige gummiføtter (A og B) og bruksanvisningen jeg fikk med beskrev hvordan disse skal settes. - Det er ikke A for den ene siden og B for den andre. Det går en A og B forran og de skal sitte motsatt bak...

Jeg satt de to bakerste feil første gang (surret litt...og ja man kan sette de feil når man surrer) og fikk da en feil vinkel som gjorde at boksen pekte litt oppover. Etter å ha rettet dette (bytte om gummiføttene bak) ble det en mer korrekt vinkel.
#7
Model S / Sv: Skistativ til Model S
onsdag 11. desember 2013, klokken 23:30
Jeg ble oppringt av importøren av Whispbar og gjort oppmerksom på at jeg hadde montert bakklossene feil. Byttet de om i kveld, og nå er ting litt mer i "vater". Super service.
#8
Model S / Sv: Skistativ til Model S
mandag 09. desember 2013, klokken 09:13
Fjelpulken går greit ned i Thule Dynamic 900. Man får også plass til noen par med ski når pulken er oppi med litt bra pakking. Testet ikke om pano går opp, men tror det er nok med klaring. Skjønner ikke hvorfor så mange er opptatt av dette - ser ikke helt behovet for å ha pano oppe når man kjører med skiboks...hvis man da ikke skal ha tak i noe i boksen mens man kjører  :)
#9
Model S / Sv: Skistativ til Model S
søndag 08. desember 2013, klokken 20:24
Skiboks på TMS kan nok diskuteres rent estetisk, men må mann (på hytta med full pakke) så må mann...

Satte på Whispbar Flush fra Autoload med min gamle Thule Dynamic 900. Stativet virker meget solid og dere får selv bedømme hvordan det ser ut.

Thule sine Power Grip gikk på millimeteren, så T-Track settet som ble anbefalt ble det heldigvis ikke bruk for. Med disse går det meget raskt å demontere boksen fra stativet slik at det kan heises opp under taket i carporten.

Plast dekslene fra Tesla er av dårlig kvalitet, meget dårlig kvalitet. Selv om jeg var superforsiktig knakk ett av de, så dersom noen fra Tesla leser på dette formumet er det bare å bestille opp av disse. Dog godt mulig at det lar seg gjøre å montere uten å ta av dekslene.

Det tok litt tid å montere dette første gang, men senere tenker jeg 5 min på å løsne boksen fra stativet. Skal stativet av fra taket vil jeg tro det kan gjøres på 5-10 min.

Bakluka går ikke helt opp med boksen oppå, men med tech pakka kan jeg programere den til å stoppe like før den tar opp boksen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA