Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Rodtan

#1
Lading av Tesla / Sv: 32A 1-fase Type2 ikke mulig.
onsdag 26. november 2014, klokken 10:24
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 13. oktober 2014, klokken 12:30
Etter august/september 2013 var informasjonen på nettsiden korrekt, og dermed intet grunnlag for å kreve noe som helst.

Er 99,7% sikker på at feilen var der også i slutten av september 2013. Jeg gjorde finalize 30. september (husker datoen fordi det gikk hardnakkede rykter om prisøkning f.o.m. 1. oktober), og jeg gikk igjennom ladekalkulatoren rett før dette for å sammenlikne enkel- og dobbeltlader. Fant kun forskjell ved 400V/32A-lading.
#2
Model S / Sv: Jurassictest - Hvor treffsikker er den for Tesla?
tirsdag 14. oktober 2014, klokken 21:03
Ser at TMS standardverdier for vekt er 1800 kg. Det korrekte er da 2175?
#3
Sitat fra: Thomas Parsli på søndag 12. oktober 2014, klokken 20:41
Jonas Gard Støre

Må bare.... Ap-lederen heter Jonas Gahr Støre.

Og forgjengeren hans kjører jo Tesla btw...
#4
Lading av Tesla / Sv: 32A 1-fase Type2 ikke mulig.
mandag 13. oktober 2014, klokken 09:49
Sitat fra: krister461 på lørdag 13. september 2014, klokken 17:06
Jeg konfigurerte bilen min i september og valgte bort dobbeltlader siden denne så ut til kun å ha effekt ved 400V 32A. Men, jeg tviler på at jeg ville valgt annerledes i dag.

Samme som jeg gjorde, bortsett fra at jeg ville valgt anderledes. Jeg har en offentlig 1-fas 32A type2-lader rett nede i gata her, og ville hatt stor nytte av dobbeltladeren.
#5
Lading av Tesla / Sv: 32A 1-fase Type2 ikke mulig.
mandag 07. april 2014, klokken 22:45
Jeg melder meg også i "enkeltladergjengen". Har tilgang på 32A 1-fas type 2 rett nede i gata her, og hadde planlagt å benytte den for rask lading, og schuko'en i garasjen til hverdags.
#6
Jeg er i samme situasjon som trådstarter. Ble regelrett frarådet av Tesla-selger å bestille dobbeltlader (du kommer aldri til å få bruk for den i Norge), og angrer nå. Har valgt å se det an.

- Prisen på etterinstallasjon klan synke etterhvert
- Det kan bli det flere DC hurtigladere tilgjengelig.
- Jeg vurderer alternativt å investere i et Chademo-adapter.
- Kanskje en tur til Polen dersom Tesla etablerer service-senter der en gang i framtiden?

Skrekkscenariet er at Tesla går konkurs, eller av en eller annen grunn legger ned superlader-nettverket....
#7
Model S / Sv: Musk i Munchen
fredag 31. januar 2014, klokken 09:47
Sitat fra: D.O på torsdag 30. januar 2014, klokken 21:27
Superladere langs hele E6?

Ikke bare E6 i Norge, men også sørover gjennom Sverige innen sommeren. En masse norske Teslaer på roadtripp i Tyskland denne sommeren må jo være bra Tesla-reklame! (Og vi har vel mer lyst til å kjøre selv enn å la bilen stå innesperret på Kiel-fergen...?)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA