Jeg har kjørt TMS i snart 6 uker og har egentlig bare en ting å si. Bilen er et eventyr! I hvert fall for meg som ikke er vant til å kjøre biler som med fossile avgifter koster mellom 1 og 2 mill. Jeg har ikke opplevd noe form for fusk eller tull så langt (kjørt ca 3500 km), jeg har oppdatert softwaren uten utfordringer og opplever ellers at alt fungerer som forventet. Bilen sitter som støpt på veien og har fantastisk kjørekomfort og kjøreegenskaper. Nå er jeg veldig spent på vinteren hvor vi reiser mye til fjellet på glatte veier. Det bringer meg over på det jeg ikke er særlig fornøyd med og det er "pakken" rundt leveransen av bilen. Jeg lever av fornøyde kunder selv så jeg er kanskje litt kravstor, men servicen rundt Tesla i Norge bærer veldig preg av at de ikke er ajour og at de har store utfordringer med å håndtere volumet. Dagen før avtalt levering fikk jeg en sms om at de ikke kunne levere bilen dagen etter likevel. SMS??? Ringer man ikke litt høflig og ydmyk når man finner ut dagen før at man ikke kan levere en bil til 6-700.000? Selve utleveringen noen dager senere på en avsidesliggende parkeringsplass med en hyggelig, men relativt slakk representant løftet ikke akkurat inntrykket. Og enda mindre imponert ble jeg når jeg oppdaget at taket var fult i sorte fingermerker fra vedkommende som hadde klargjort bilen som da tydeligvis hadde glemt å vaske hendene sine??? Jeg har kjøpt nye biler før og det har alltid vært stas å hente ny bil. Dette var ikke stas, det var nedtur! Skuffelse ble heldigvis raskt til glede så snart jeg forlot parkeringsplassen og startet min første kjøretur på egenhånd, men gleden ser ut til å bli kortvarig. Ved overtagelse fikk jeg beskjed om at ladeadapteret og vinterdekkene var litt forsinket, eller som han sa "det er rett rundt hjørnet". Vinterdekkene har jeg fortsatt ikke fått og ladeadapteret fikk jeg omsider opplyst først ville komme i første kvartal 2014. Begge deler er ganske vesentlige for oss som bruker bilen som hovedbil i en familie på 5. De klarer altså å lage verdens mest innovative bil, men de klarer ikke å produsere et enkelt plastadapter og levere vinterdekk i tide. Gummimatter kan de heller ikke levere. Enkle produkter som burde være hyllevare. Så nå står jeg her med et eventyr av en bil som snart må parkeres fordi jeg ikke får levert vinterdekk som jeg har kjøpt og betalt og som skulle vært levert for lenge siden. Ingen i Tesla kan fortelle meg noe som helst om når jeg kan forvente levering heller. Jeg er ikke kjent for å være hverken sær eller sur, men dette er dessverre ikke godt nok uansett hvor bra produktet er.