Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ahaa

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Regenerering - bremser vs B
tirsdag 26. juli 2016, klokken 17:27
Nettopp! Det var akkurat denne observasjonen av at energimåleren viser høyere når man kjører på slette med B5 enn med D, som fikk meg til å lure på hva som egentlig skjer.
Er det måleren som har en "bug"? Eller ligger den ene el-motoren og regenerer mens den andre trekker?
#2
Mitsubishi Outl. PH / Forlenge bilens wi-fi dekningsområde
lørdag 25. juni 2016, klokken 07:49
Bilens wi-fi når ikke fram fra garasjen og inn til min bolig. Ser her på forumet at noen har lykkes i få kontakt ved å montere range extender - men sistemann (i februar) lyktes ikke ser det ut til.
Noen som har gode tips om hva det er "som gjelder" på dette området nå? Må gjennom en betongvegg i garasjen, 20m luftlinje og en vanlig husvegg.
#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Regenerering - bremser vs B
tirsdag 21. juni 2016, klokken 13:31
Har nå fått bekreftet fra leverandøren at det er som PhevVest sier - regenereringen ved bremsing skjer ved hjelp av el-motorene. Den separate generatoren drives kun av bensinmotoren.
Altså fritt fram for å kjøre konstant med f.eks B5 dersom man foretrekker det.
#4
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Regenerering - bremser vs B
lørdag 18. juni 2016, klokken 10:08
Helt fersk og veldig fornøyd eier!
Men har fundert og forsøkt å finne bekreftelse i bruksanvisningen på påstanden over om at man kan kjøre med B5 inne hele tiden. På vanlig elbil er det vel slik at motoren går over til å bli generator når man slipper "gassen". Men hva med PHEV? Den har jo egen generator i tillegg til el-motorene. Hvilke av disse brukes egentlig til å generere strøm og bremse? Er det el-motorene, så er alt vel og bra, men er det generatoren, så vil man jo ved vanlig framdrift bruke el-motor for å drive generatoren via hjulene = energitap. Noen som er helt sikre på hva som egentlig skjer?
#5
Tusen takk for at du tok deg jobben med å legge ut dette!
God "tålmodighets-salve" for en som venter på levering.
#6
Model X / Sv: Når kan vi konfigurere TMX?
tirsdag 10. juni 2014, klokken 19:25
...mens vi venter på å få konfigurere....
Jeg fryser veldig ofte på fingrene om vinteren når jeg kjører og skulle ønske meg muligheten til oppvarmet ratt i en vinterpakke. Noen som vet om noe slikt kan være på gang?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA