Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - atleten

#1
Jeg fikk ikke type 2 kabel i Lillestrøm. Fikk dere andre? Skal vist komme i posten? Kjenner jeg er skeptisk
#2
15 mars. Ble holdt igjen til ny plattform.
#3
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 26. juni 2019, klokken 09:42
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 25. juni 2019, klokken 18:28
Jeg eier en 2016 X90D, faren min en X75D fra 2018 og jeg disponerer pt en X75D fra 2019.

Ingen opplevd forskjell i understellet overhodet om alle tre ruller på 20 og settes til low.

Derimot stor forskjell på eksempelvis very low og standard, der very low er veldig stivt og standard veldig mykt. Og overgang fra 20 til 22 ga en del stivere bil.

Støydempingen virker også relativt lik.

Må nesten korrigere meg selv her. Jeg har fortsatt lånebilen (tidlig 2019-modell) og testet den over ujevnheter i very low og standard på en tur i går kveld. Jeg opplever at den har et mer komfortabelt understell enn min 2016-modell i very low og tar ujevnheter bedre. Litt mykere satt opp rett og slett?
Mulig dette endrer seg nå som min 2016-modell har fått div nye deler i understellet.

Ja er ulikt hjuloppheng på de to men samme luftfjæring
#4
Ja , fikk CCS adapter.  Nei ikke god pris i innbytte av Tesla. Selg på finn
#5
Model X 2014 - 2022 / Sv: Noen som har fått utlevert ny X (raven)
tirsdag 25. juni 2019, klokken 18:56
Tesla har kun hatt luftfjæring men aldri adaptiv før nå.  Alle X har lik fjering eneste er at hjulopphenget er endret en gang før.  Fjerningen nå er noe heeelt annet.  forskjellen er enorm! Skulle tro de hadde fått hjelp av tyskeren. Beste jeg har hatt. ( hatt/kjørt masse tyske premium biler )
#6
Model X 2014 - 2022 / Sv: Noen som har fått utlevert ny X (raven)
tirsdag 25. juni 2019, klokken 16:32
Kan si at bilen virker som en helt annen bil. natt og dag forskjell. Shitt den dempingen er bra. Den gamle virket nå som fred flintstone demping mot denne. Byttet inn en X75d oktober 17

Nye ludi 0-100 på 2,9 er bare en ting å si om. Det er for raskt😂
#7
Får min i morgen
#8
Model X 2014 - 2022 / Noen som har fått utlevert ny X (raven)
fredag 21. juni 2019, klokken 11:10
Hei,

Er det noen som har fått utlevert model X raven og kan si noe om byggekvalitet og luftfjeringen?
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hjelp - gammel service avtale
mandag 26. mars 2018, klokken 15:45
Nei dessverre. De sier nå at avtalen ikke gjelder lenger og at deler ikke er inkludert lenger...... dette må bare bli en rettsak eller sak for Forbrukerrådet.... noen i TOCN som har lyst å få en avklaring fra Tesla på dette?
 

Takk for din e-post
 

I tillegg står det beskrevet under punkt A at «planlagte vedlikeholdskontroller skal inkludere følgende (kan når som helst endres av Tesla etter eget skjønn og uten forvarsel) – inspeksjon av kjøretøyet, - utskiftning av normalt vedlikeholdsutstyr og slitedeler på inspeksjonstidspunktet, unntatt batteri og dekk, - hjuljustering og – dekkrotasjon.» Dette betyr at Tesla når som helst kan endre avtalen, noe som er tilfelle i denne saken, uten skjønn og uten forvarsel til kunde.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hjelp - gammel service avtale
onsdag 21. mars 2018, klokken 14:42
Det Tesla sier nå er at det er ingen slitedeler som er dekket, kun like vilkår som dagens service avtale...
#11
Model S 2013 - 2022 / Hjelp - gammel service avtale
onsdag 21. mars 2018, klokken 11:19
Hei. Jeg har en service avtale på 8 år fra 2014 hvor alle slitedeler unntatt batteri og dekk var inkludert. Nå nekter Tesla for at dette stemmer og at deler aldri har vært inkludert.  Jeg har ikke lastet ned noen kopi av vilkårene , og de elektroniske vilkårene på Tesla sin nettside har jo endret seg, så  der finner jeg ikke de gamle. Er det noen av dere som har hele vilkårene i en PDF eller har opplevd noe lignende med Tesla? Eventuelt om dere har noen kontaktpersoner som faktisk kjenner til disse eldre avtalene hos Tesla? Eventuelt noen dialog med Tesla hvor dette er blitt løst man land dele ?
#12
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
søndag 19. mars 2017, klokken 07:49
Tips til 19 tommer sommerdekk samt bra sted for omlegging i Akershus regionen?
#13
Har innstallert denne med 400 v 32 amp.  Funger fint på teslaen. Har en bmw i3 med oppgradert hurtiglading som skulle tilsi at den kan lade på litt over 7kw med type 2.  Det virker ikke som om det går særlig fortere i hele tatt.  Noen som har denne kombinasjonen som har noen tips?
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Drive unit failure
torsdag 20. august 2015, klokken 23:55
Jeg har også den lyden som du beskriver.  Virker som om den blir sterkere.  Er det DU problematikken altså? Har folk fått byttet du pga den lyden?

Sitat fra: Muffinman på torsdag 20. august 2015, klokken 22:51
Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 20. august 2015, klokken 22:31
Sitat fra: Muffinman på torsdag 20. august 2015, klokken 22:26
Tok ikke vare på utskriftene, men med en "H" unit levert i januar var det neppe siste skrik jeg fikk de to gangene DU ble byttet i fjor høst. Min nyeste DU har nå gått 33.000km, og det er masse sirkelsaglyd, slakk, og en slags uling a la godt brukt stiv bakaksling. Merkelig nok har det ikke klunket fra noen DU`er jeg har hatt i bilen.

Alle gode ting er 4?

Du har alle noen av servicepapirene tilsendt på PDF etter hver service  til mail-adressen som du har registrert hos tesla  ;D
Måtte rette litt her gitt :)

SitatHar også fått sirkelsagelyden på min bil, veldig lav lyd og den kommer og går. Har ikke klart å finne noe mønster. Mistenker det har noe med fuktighet å gjøre?? Kansje fuktighet i inverteren som lager lyd? Aner ikke.
Hos meg høres den best i 30-40 når det legges på ørlite pådrag forover, bare så vidt over null. Prøv den hastigheten, slå av klima og alt som lager lyd og varier pådraget fra 0-5. Test også med litt høy SOC, hos meg mener jeg at den er tydeligere da.

Fuktighet i inverteren har vært nevnt tidligere, var vel en på forumet her som hadde fått det forklart fra en Tesla-ansatt. Lyden høres ihvertfall elektrisk og ikke mekanisk ut. Uansett blir det bare sterkere på min bil, til tross for den lange perioden med tørt vær vi har bak oss nå.


EDIT: Basert på det vi vet nå kan vi vel med høy grad av sikkerhet fastslå at:

1. Shim-historien = BS
2. Grease-historien = BS
3. Langt mer enn en begrenset serie levert til Norge er rammet (men det visste vi allerede). Alle bilene?
4. Alle biler som har fått skiftet DU fram til et godt stykke ut i 2015 har fått en ny med feil, og vil før eller siden måtte bytte på nytt (når ble "M" revisjon introdusert, kakemonster?)
5. Vi vet at m-revisjon har bedre holdbarhet, men ikke så mye om slitestyrke/holdbarhet over lengre tid.

Dette blir ikke billig for Tesla. Med en i utgangspunktet relativt høy kostnad for bytte, utvikling/produksjon av nye DU eller forsterkede hus/deler og skroting av gammelt er jeg glad det ikke går direkte fra min lomme.
#15
Lading av Tesla / Sv: Kristiamsand - odda
tirsdag 11. august 2015, klokken 20:38
Vi kjørte om vinje, hadde to små barn i bilen så vi tok det som en oppdagelsetur:)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA