Jeg fikk ikke type 2 kabel i Lillestrøm. Fikk dere andre? Skal vist komme i posten? Kjenner jeg er skeptisk
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Øyvind.h på onsdag 26. juni 2019, klokken 09:42Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 25. juni 2019, klokken 18:28
Jeg eier en 2016 X90D, faren min en X75D fra 2018 og jeg disponerer pt en X75D fra 2019.
Ingen opplevd forskjell i understellet overhodet om alle tre ruller på 20 og settes til low.
Derimot stor forskjell på eksempelvis very low og standard, der very low er veldig stivt og standard veldig mykt. Og overgang fra 20 til 22 ga en del stivere bil.
Støydempingen virker også relativt lik.
Må nesten korrigere meg selv her. Jeg har fortsatt lånebilen (tidlig 2019-modell) og testet den over ujevnheter i very low og standard på en tur i går kveld. Jeg opplever at den har et mer komfortabelt understell enn min 2016-modell i very low og tar ujevnheter bedre. Litt mykere satt opp rett og slett?
Mulig dette endrer seg nå som min 2016-modell har fått div nye deler i understellet.
Sitat fra: Muffinman på torsdag 20. august 2015, klokken 22:51Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 20. august 2015, klokken 22:31Måtte rette litt her gittSitat fra: Muffinman på torsdag 20. august 2015, klokken 22:26
Tok ikke vare på utskriftene, men med en "H" unit levert i januar var det neppe siste skrik jeg fikk de to gangene DU ble byttet i fjor høst. Min nyeste DU har nå gått 33.000km, og det er masse sirkelsaglyd, slakk, og en slags uling a la godt brukt stiv bakaksling. Merkelig nok har det ikke klunket fra noen DU`er jeg har hatt i bilen.
Alle gode ting er 4?
Du harallenoen av servicepapirene tilsendt på PDF etter hver service til mail-adressen som du har registrert hos teslaSitatHar også fått sirkelsagelyden på min bil, veldig lav lyd og den kommer og går. Har ikke klart å finne noe mønster. Mistenker det har noe med fuktighet å gjøre?? Kansje fuktighet i inverteren som lager lyd? Aner ikke.Hos meg høres den best i 30-40 når det legges på ørlite pådrag forover, bare så vidt over null. Prøv den hastigheten, slå av klima og alt som lager lyd og varier pådraget fra 0-5. Test også med litt høy SOC, hos meg mener jeg at den er tydeligere da.
Fuktighet i inverteren har vært nevnt tidligere, var vel en på forumet her som hadde fått det forklart fra en Tesla-ansatt. Lyden høres ihvertfall elektrisk og ikke mekanisk ut. Uansett blir det bare sterkere på min bil, til tross for den lange perioden med tørt vær vi har bak oss nå.
EDIT: Basert på det vi vet nå kan vi vel med høy grad av sikkerhet fastslå at:
1. Shim-historien = BS
2. Grease-historien = BS
3. Langt mer enn en begrenset serie levert til Norge er rammet (men det visste vi allerede). Alle bilene?
4. Alle biler som har fått skiftet DU fram til et godt stykke ut i 2015 har fått en ny med feil, og vil før eller siden måtte bytte på nytt (når ble "M" revisjon introdusert, kakemonster?)
5. Vi vet at m-revisjon har bedre holdbarhet, men ikke så mye om slitestyrke/holdbarhet over lengre tid.
Dette blir ikke billig for Tesla. Med en i utgangspunktet relativt høy kostnad for bytte, utvikling/produksjon av nye DU eller forsterkede hus/deler og skroting av gammelt er jeg glad det ikke går direkte fra min lomme.