Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - pberg

#1


Fikk denne igjen i dag...

"Unable to charge"... Og når jeg prøvde med zaptec-laderen på jobben, så ville den ikke låse fast kabelen, og kom opp med "check charging cable".

Hvor mange er det som egentlig har hatt problemer med kabellåsing på tidlige i3er? Ser at det var et bytte på låsepinnemotoren i desember '15 - er dette en kjent feil hos BMW, tro?
#2
BMW i3 / Sv: Omtaler/Tester/Bilder/Video - i3
mandag 05. september 2016, klokken 14:33
BMW sender karbonfiberen på rull til europa, ikke som ferdige deler.

Ellers tror jeg nok at bilprodusentene regner veldig nøye på hvorvidt det svarer seg å bruke en mann eller en robot for å gjøre et trinn i monteringsprosessen.
#3
BMW i3 / Sv: i3 vs Zapcharger
mandag 08. august 2016, klokken 14:12
Ja, men når du lader med kladd, starter den igjen når du låser bilen.

Og 15-20 sek forsinkelse?
#4
BMW i3 / Sv: i3 vs Zapcharger
mandag 08. august 2016, klokken 12:21
Prøvde igjen i dag.

Satte i kabel i begge ender, det så ikke ut som om noe skjedde. Men så plutselig etter 15-20 sekunder starte ladingen. Låste så bilen og gikk. Fant så ut at jeg hadde glemt noe igjen i bilen, og låste opp for å hente dette. Låste bilen igjen og gikk. Sjekket så litt senere om den var ladet, men den stod på samme ladenivå i app.

Sjekket så bilen igjen, ingen lading. Låste opp, dro ut kabel, ventet litt, og pluggen kabel i igjen. Og etter nye 15-20 sek startet ladingen. Låste bilen og gikk. Sjekket igjen nå, og nå så det ut til at den lader normalt.

Ikke helt stabilt det systemet der, tydeligvis.
#5
BMW i3 / Sv: Nye i3 - praktiske forskjeller
søndag 07. august 2016, klokken 21:37
Men 1.8m ville vert bedre..  :o

Og den nye kladden har ikke noen opphengshull eller noe slikt som den gamle hadde. Så da blir den enten liggende på gulvet, eller hengende i ledningen, alt etter hvor høyt kontakten er montert. Det er tilbakeskritt, i tillegg til at den er 10A og ikke 12A.
#6
BMW i3 / Sv: Nye i3 - praktiske forskjeller
søndag 07. august 2016, klokken 11:17
Fikk akkurat en slik i erstatning for den gamle, og ledningen fra stikk til kladd er ikke 1.8m. Den blir hengende etter ledningen på stikkontakter som er ca 1.5m over bakken.
#7
BMW i3 / Sv: Når får vi bilene våre?
lørdag 06. august 2016, klokken 21:51
Som en liten kuriositet i forhold tll det med EL-skilter. Jeg har EL38200, og her om dagen parkerte jeg helt tilfeldig rett i nærheten av en annen i3. I samme farge, og med samme felger som min, men med nummer EL38202.. En kompis har forøvrig EL38201, men den eh hvit.
#8
BMW i3 / Sv: i3 vs Zapcharger
fredag 05. august 2016, klokken 23:55
Får prøve på mandag.
#9
BMW i3 / Sv: i3 vs Zapcharger
fredag 05. august 2016, klokken 14:36
Tror ikke det siden det stod en Leaf, en E-golf og en annen i3 (!) og ladet...
#10
BMW i3 / Sv: Connected Drive Store
fredag 05. august 2016, klokken 08:02
Ser at jeg heller ikke får tilgjengelig kartoppdatering med min fra mars '14.
#11
BMW i3 / i3 vs Zapcharger
fredag 05. august 2016, klokken 07:54
Det er blitt innstallert en haug med Zaptec-ladere på jobben, men når jeg kobler meg til med i3-kabelen (32A), så skjer det ingen ting. Kabelen låser seg ikke fast i bilen, og det lades ikke. Er det noen kjente problemer med dette? Hva skal til for at kabelen skal låse seg fast? Må det være signal på signalpinnene i kontakten?

Kabelen har virket før på laderen på Ikea på Forus, så jeg har ikke noen grunn til å tro at det er noe galt med den.
#12
BMW i3 / Ladepluggholder
torsdag 09. juni 2016, klokken 21:25
Ble litt lei av at ladekabelen henger og slenger, så jeg fikk en kompis med 3d-printer til å lage en veggholder:

#13
Var innom hos Bavaria i dag for en skadetaksering og klaget samtidig på to småting:

Lakken på E-drive-merket flasser av.
Vippebryteren til CCen har delvis gått i oppløsning - dvs gummien utenpå.

De skulle bestille begge deler nytt. Greit å ha småtingene i orden.
#14
BMW i3 / Sv: Din første ripe
lørdag 04. juni 2016, klokken 23:40
Ja, dette var bare dunker i parkeringsfart.
#15
BMW i3 / Sv: Din første ripe
lørdag 04. juni 2016, klokken 20:03
Jepp, da var det maks uflaks denne uka.  På tirsdag rygget et vogntog rett inn i fronten på i3en. Han skulle bare bytte felt i ferjekøen, og fikk ikke med seg at jeg stod rett bak og fløytet når jeg så hva som var i ferd med å skje. Nådde ikke å rygge fort nok.

Resultat: godt med skraper i fronten, samt en god kakk midt over nyrene.

Så i dag, lørdag kom kona hjem og sa at en dame hadde rygget på henne! Denne gangen på hjørnet bak. Ikke så mye skader, men noen riper og hakk der også.

Tror jeg lar bilen stå i morgen...  :o :o :o
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA